wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Money.plTechnologie dla biznesuDiety i żywienieDieta Owocowa

Fot. jpopesku1/sxc.hu

Stosując dietę owocową wykluczamy z jadłospisu wszelkie produkty poza owocami. Przy czym, dopuszcza się spożywanie jednego rodzaju owoców, poza suszonymi. Dowolna jest również ilość oraz sposób przygotowania, a dozwolone są owoce gotowane, surowe, duszone oraz pieczone. Najlepiej jednak ich nie obierać, ponieważ w skórce jest najwięcej błonnika.

 

Przyrządzać można sałatki owocowe, jednak powinniśmy je doprawiać jedynie sokiem z cytryny lub polewamy sosem ze zmiksowanych owoców. Owoce to zazwyczaj niewielka ilość kalorii, natomiast duża zawartość minerałów, wody i witamin, do tego dochodzą spore ilości cukrów prostych czyli fruktozy. Zawartych kalorii w owocach średnio nie przekracza 60 kcali w 100 g ( nie licząc bananów, awokado oraz owoców suszonych). Należy pamiętać o tym, aby pomiędzy posiłkami pić niegazowaną wodę mineralną, napar z bratka lub rozmarynu, albo zieloną herbatę. Ci ciekawe, już w ciągu 3 dni schudnąć można nawet 3 kg.

 

Po czym stopniowo należy powrócić do normalnego odżywiania, należy najpierw wprowadzić jeden lekki, ale urozmaicony posiłek, po jakimś czasie dwa itd. Trzeba pamiętać o tym, że dieta ta jest wprawdzie małokaloryczna ale może być wyniszczająca, jeśli chcielibyśmy dostarczyć organizmowi prawidłową ilość kalorii, to musielibyśmy spożywać mniej więcej od 4 do 5 kg owoców dziennie.

zdrowie, odchudzanie, zdrowa żywność, dieta owocowa
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl