Od 1 czerwca zmiany w Ir-1

Od 1 czerwca zmiany w Ir-1

Mateusz Penkala <p...@gmail.com> / 2011-05-29 11:05:58
Cytując za stroną ZZ dyżurnych ruchu:

http://www.zzdrpkp.org.pl/446,zmiany-w-ir-1.html

"Od dnia 1 czerwca 2011 zostają wprowadzone zmiany w Instrukcji Ir-1.
Najważniejsze, najistotniejsze, które mają wpływ na prowadzenie
dokumentacji techniczno-ruchowej to:

DZIENNIK TELEFONICZNY - gotowość pociągu do odjazdu należy odpisywać:
- na stacji początkowej (to akurat zostało bez zmian)
- na stacjach pośrednich (tu zmiana) na których zachodzi potrzeba
wykonania prób hamulca , oględzin technicznych itp., zmian drużyn
trakcyjnych. Wpisujemy do w/w analizy i zgłoszenie potwierdzamy.


ROZKAZ PISEMNY "O" - informować drużyny pociągowe o PRZESYŁCE
NADZWYCZAJNEJ i TWR, uwaga - do tej pory było, przesyłki przekraczającej
skrajnię, wyjątkowo ciężkiej i z towarami niebezpiecznymi.


DZIENNIK RUCHU - W rubr. 9- odnośnie telefonicznego potwierdzenia
przyjazdu ostatniego pociągu wypraw. przed rozpoczęciem telefonicznego
zapowiadania, należy wypełniać tą rubrykę przy wprowadzeniu
telefonicznego zapowiadania -telefonogramem, odeszło- przed potrzebą
stosowania telefonicznego zapowiadania poć.
Rubr. 9- Wpisywać- z towar.niebezp. z przesył.nadzwycz. Zamiast- z ład.
niebezp. z ład. wyj. ciężk., z przekr. skrajnią.
Rubr 1 i 2- numery poc. pojazdów pomocniczych wyprawianych awaryjnie,
bez rozkładu jazdy, numerowac od drez.- 11, 12, 13, 14... nawet jak jada
tylko do sąsiedniej stacji, a po torze zamkn. na zasadzie rob 1..., rat
1...,

KSIĄŻKA OSTRZEŻEŃ DORAŹNYCH- Przy odwołaniu ostrzeżeń, przenoszeniu,
skreślamy zapisy o wprowadzeniu, nie skreślamy dodatkowo przy tym Lp.

WAŻNE TEORETYCZNE:
W czasie radiotelefonicznego zapowiadania pociągów, mogą kursować
wszystkie pociągi i pojazdy pomocnicze. Zapowiadanie takie można
stosować na stacjach granicznych. Podczas przerwy w łączności
telefonicznej, przy sprawnej blokadzie liniowej, numery pociągów należy
przekazać radiotelefonem-NIE-drogowym, z zastosowaniem tabl. tożsamości.
W przypadku prowadzenia ruchu w odstępie obsługiwanych post. następczych
i unieważnieniu samoczynnych semaforów SBL, skreślono ogranicz.
prędkości poc. do 140 km/h oraz dano możliwość w RTS zastosowania
takiego ruchu przy mniejszej liczbie semaforów.
Prędkość pociągu, jeżeli nie wyjaśniono przyczyny nadania sygnału
"alarm"- na widoczność do 20 km/h, o ile nie ma przeszkód do jazdy.
Przeniesienie do WOS ostrzeżeń powyżej 90 dni. Niezwłoczne sprawdzenie
przeniesienia ostrzeżeń doraźnych tylko dla St. wyznaczonych.
Dodano nowe zapisy dot. komputerowego rozkazu.
Ustalono OGÓLNE nazewnictwo dla przesyłek nadzwyczanych. Wycofano
przesyłki MCN.
Granicą przetaczania jest też skrzyżowanie torów."

--
Pozdr!
MP
http://www.kolejcieszyn.pl
 
Czytaj także na forum

Re: Od 1 czerwca zmiany w Ir-1

Dąbrowski <n...@autograf.pl> / 2011-05-29 23:24:08
W dniu 2011-05-29 11:05, Mateusz Penkala pisze:
> Cytując za stroną ZZ dyżurnych ruchu:
>
> http://www.zzdrpkp.org.pl/446,zmiany-w-ir-1.html
>
> "Od dnia 1 czerwca 2011 zostają wprowadzone zmiany w Instrukcji Ir-1.
> Najważniejsze, najistotniejsze, które mają wpływ na prowadzenie
> dokumentacji techniczno-ruchowej to:
>
> DZIENNIK TELEFONICZNY - gotowość pociągu do odjazdu należy odpisywać:
> - na stacji początkowej (to akurat zostało bez zmian)
> - na stacjach pośrednich (tu zmiana) na których zachodzi potrzeba
> wykonania prób hamulca , oględzin technicznych itp., zmian drużyn
> trakcyjnych. Wpisujemy do w/w analizy i zgłoszenie potwierdzamy.
>
Po co? Analizę wpisuje się na stacji początkowej i przekazuje do
dyspozytury. Po co po zmianie drużyny trakcyjnej ponowny zapis na stacji
pośredniej skoro skład pociągu się nie zmienia? Chyba tylko po to żeby
biurokracji było więcej.
>
> ROZKAZ PISEMNY "O" - informować drużyny pociągowe o PRZESYŁCE
> NADZWYCZAJNEJ i TWR, uwaga - do tej pory było, przesyłki przekraczającej
> skrajnię, wyjątkowo ciężkiej i z towarami niebezpiecznymi.
>
Co jest nieporozumieniem bo to przewoźnik powinien o tym informować
swoich pracowników czyli drużyny pociągowe, a także pracowników zarządcy
infrastruktury czyli PLK. A jest i będzie tak, że przewoźnik dostarcza
dla dyżurnego wykaz wagonów w składzie pociągu oraz informację o
obecności w tymże pociągu wagonów z przesyłkami niebezpiecznymi, TWR
itp. a potem dyżurny tę informację przekazuje innym pracownikom
przewoźnika czyli drużynom pociągowym.
>
> DZIENNIK RUCHU - W rubr. 9- odnośnie telefonicznego potwierdzenia
> przyjazdu ostatniego pociągu wypraw. przed rozpoczęciem telefonicznego
> zapowiadania, należy wypełniać tą rubrykę przy wprowadzeniu
> telefonicznego zapowiadania -telefonogramem, odeszło- przed potrzebą
> stosowania telefonicznego zapowiadania poć.

W przypadku linii jednotorowej przyjazd każdego pociągu i tak potwierdza
się telefonicznie. Konieczność dokumentowania tego dodatkowym zapisem to
zwykła biurokracja. Nie ma absolutnie żadnego znaczenia dla
bezpieczeństwa ruchu pociągów, ale za to jest ulubionym haczykiem
kontrolerów. Brak takiego zapisu i już 200 zł mniej na wypłatę. No, ale
za to kontroler zarabia punkty bo dyrektorzy zakładów bardzo lubią gdy
na płacach mogą zaoszczędzić.

> Rubr. 9- Wpisywać- z towar.niebezp. z przesył.nadzwycz. Zamiast- z ład.
> niebezp. z ład. wyj. ciężk., z przekr. skrajnią.
> Rubr 1 i 2- numery poc. pojazdów pomocniczych wyprawianych awaryjnie,
> bez rozkładu jazdy, numerowac od drez.- 11, 12, 13, 14... nawet jak jada
> tylko do sąsiedniej stacji, a po torze zamkn. na zasadzie rob 1..., rat
> 1...,
>
A jeszcze kilka lat temu pisało się "z niebezp.", "z przekr. skraj.", "z
ciężk.". Potem kazano pisać "z niebezpieczną", "z przekroczoną
skrajnia", "z ciężką". Teraz znów zmiany, a ile pomysłodawca tych zmian
za to dostał?


> KSIĄŻKA OSTRZEŻEŃ DORAŹNYCH- Przy odwołaniu ostrzeżeń, przenoszeniu,
> skreślamy zapisy o wprowadzeniu, nie skreślamy dodatkowo przy tym Lp.
>
No proszę. Kolejne genialne rozwiązanie. Ale jak nie było żadnych
instrukcji dotyczących ssp tak i dalej nie ma. A co stacja to inne
procedury.
 

Re: Od 1 czerwca zmiany w Ir-1

Lukasy <l...@srutututu.wp.pl> / 2011-05-30 19:00:00
W dniu 2011-05-29 23:24, Dąbrowski pisze:

> Po co? Analizę wpisuje się na stacji początkowej i przekazuje do
> dyspozytury. Po co po zmianie drużyny trakcyjnej ponowny zapis na stacji
> pośredniej skoro skład pociągu się nie zmienia? Chyba tylko po to żeby
> biurokracji było więcej.

Pewnie po to, by mozna bylo z czystym sumieniem odpisac ewentualne
opoznienie na danego przewoznika. Nie wymienili sie lub zrobili proby,
wiec sie nie zglosili na czas odjazdu. I juz opoznienie nie jest wina PLK ;)

> A jeszcze kilka lat temu pisało się "z niebezp.", "z przekr. skraj.", "z
> ciężk.". Potem kazano pisać "z niebezpieczną", "z przekroczoną
> skrajnia", "z ciężką". Teraz znów zmiany, a ile pomysłodawca tych zmian
> za to dostał?

Zapytaj raczej, ile kto za to dostanie ;) Hint: nadgorliwi kontrolerzy.
Jakis czas temu slyszalem tez, ze gdzies kazali pisac "w trakcji
podwojnej mieszanej" jakby elektrowoz jechal razem ze spalinowka.
Dokumentowanie jednej rzeczy po sto razy to widocznie specjalnosc tej firmy.

--
pzdr, Lukasy
lukasy.kolej.org.pl
 


ANKIETA

Jak oceniasz nowe technologie na mundialu?

Sprawdź jakie kupić prezenty - GRY

  • Microsoft udostępnia do pobrania... Windows 7
    Microsoft udostępnia do pobrania... Windows 7 więcej

    Masz licencję na system operacyjny Windows 7, potrzebujesz go zainstalować na swoim komputerze, a nie dostałeś lub dostałaś z komputerem nośnika instalacyjnego? Albo masz jakiś inny problem? Microsoft w końcu się obudził i zaoferował rozwiązanie.

    • Samsung "ujawnił" Galaxy S6
      Samsung "ujawnił" Galaxy S6 więcej

      Wygląda na to, że w szaleństwie coraz częstszych, a mimo to czasem nieco absurdalnych doniesień na temat najnowszego Galaxy S6 postanowił wziąć udział... sam producent. Cóż, fantazji Koreańczykom z pewnością nie brakuje ;-)

      • Jak awaryjne są dyski SSD?
        Jak awaryjne są dyski SSD? więcej

        Dyski SSD są coraz popularniejsze, a użytkownicy indywidualni i biznesowi cenią sobie przede wszystkim ich wydajność i szybkość działania. Jednocześnie, co trzeci z nich doświadczył awarii tych urządzeń, która w ponad połowie przypadków skutkowała utratą danych - to wnioski z badania, przeprowadzonego na początku tego roku przez specjalistów Kroll Ontrack wśród użytkowników nośników SSD na całym świecie, w tym w Polsce.

        • Kupić pendrive'a ze zdjęciami poprzedniego użytkownika? Bezcenne
          Kupić pendrive'a ze zdjęciami poprzedniego użytkownika? Bezcenne więcej

          Polskie sklepy zaliczają coraz więcej wpadek związanych ze sprzedawaniem odnowionego, używanego sprzętu (anglicy mają już na to słowo: refurbished). Drogie obiektywy fotograficzne, sprzęt AGD - w tym miesiącu do listy dołączyły pamięci masowe.

współpraca
współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 165.02 52618
sIRDN 181.72 35847
IRDN24 160.77 52618
IRDN8.22 180.62 35847

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-17 173.75 -0,50
BASE_M-06-15 165.50 -2,22
BASE_Q-2-15 166.86 -0,46
BASE_Q-4-15 165.48 -0,40