Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

BartQ <p...@mv.net.pl> / 2011-07-11 22:49:19
Koledzy mnie ostatnio cisnęli więc korzystając z wolnej chwili wrzuciłem na Picase zdjęcia mojego kątomierza do śmigieł Peszke posiadającego możliwość ustalania kąta zaklinowania (zaciążenia) łopat:
https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG

Kiedy dostałem nowiutki komplet śmigieł od Peszke (130cm) do mojego DX 200 ucieszyłem się że mam takie super śmigło które mogę sobie ustawiać.
Moja radość jednak trochę wystygła kiedy przyszło do ustawiania śmigła - okazało się że to nie lada sztuka.
W dodatku jak już ustawię śmigło to za Boga nikt mnie nie przekona żeby go rozkręcać do transportu co znacznie utrudnia niektórym jego transport i nie jest najlepszym wyborem dla osób posiadających PPG składanych do bagażnika kombiaka.

W moim przypadku pierwszy raz ustawiałem kąty przez 1,5 godziny a na koniec okazało się że ledwo wystartowałem bo napęd nie mógł przez zbyt duży kąt zaklinowania (opór) wejść w obroty i trzeba było wszystko na nowo ustawiać.
Jako taki kąt ustawiłem dopiero za czwartym razem - na szczęście było to na wakacjach gdzie śmigło ustawiałem raz dziennie :)

Trudności z ustawianiem śmigła (nie dostałem kątomierza w komplecie do śmigła) zmusiły mnie do opracowania własnej konstrukcji.
Zaprezentowana konstrukcja ma też ten plus że można na niej bardzo szybko ustawić kąty we wszystkich łopatach równocześnie zachowując prawidłową torowość śmigła (jej brak objawia się silnym pływaniem śmigła podczas pracy i grozi uszkodzeniem).

Spory problem z tymi śmigłami jest taki że śmigła w PPG kręcą się z dość dużą prędkością na małych kątach zaklinowania co powoduje że śmigło należy ustawić mega precyzyjnie (0,1-0,2mm), w dodatku samo dokręcanie piasty powoduje minimalne zmiany tych kątów (i torowiści) piastę należy więc dokręcać powoli każdą łopatę coraz mocniej cały czas kontrolując kąty.

Kiedy już opanowałem szybkie ustawianie kątów przyszła pora na ich optymalizację pod mój silnik. Można to wykonać tak:

- na początek należy określić maksymalną prędkość obrotową dla danego silnika jaką zaleca producent
- zaczynamy od minimalnego kąta zaklinowania i mierzymy maksymalne obroty oraz siłę ciągu
- coraz bardziej zaciążamy łopaty (obroty będą spadać) mierząc siłę ciągu (wszystkie pomiary najlepiej wprowadzić do Excela)
- kiedy siła ciągu zacznie spadać oznacza to że osiągnęliśmy maksymalny moment obrotowy i optymalną siłę ciągu. Jeśli pomiarów będzie dużo można ustalić ładny wykres mocy co może pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu kątów i wyciśnięciu maksa z danego silnika.

Instrukcję do śmigła Peszke można pobrać z mojego serwera tu: http://multi-vision.pl/pliki/instrukcja-peszke.pdf

I jeszcze jedno - dla czego opłaca się kupować u rodzimych producentów (Peszke to jeden z bardziej uznanych polskich producentów śmigieł [m.in. węglowych] głównie do małych samolotów)
Niedawno uszkodziłem jedną z łopat, zadzwoniłem z prośbą o szybki serwis - wysłałem kurierem komplet i dwa dni później śmigło z wymienioną łopatą i wyważonym dynamicznie zestawem było z powrotem!
Koszt zakupu zbliżony do Helix'a (na którym też latałem) a siła ciągu lepsza :] i serwis profesjonalny i ekspresowy!

BartQ
 
Czytaj także na forum

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

"Krzysztof Gajda (cra3y)" <c...@gmail.com> / 2011-07-12 10:04:53
[ciach]

dzieki - kombinowalem cos z laserem, ale chyba sobie dam na
wstrzymanie (3 srubki zalatwiaja wszystko - grunt, zeby nie byly
"kanciaste" na lebkach)

--
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

"Leszek_Lubański" <l...@NOSPAM.gazeta.pl> / 2011-07-12 10:55:53
BartQ napisał(a):

> Koledzy mnie ostatnio cisn=EAli wi=EAc korzystaj=B1c z wolnej chwili wrzuci=
> =B3em na Picase zdj=EAcia mojego k=B1tomierza do =B6migie=B3 Peszke posiada=
> j=B1cego mo=BFliwo=B6=E6 ustalania k=B1ta zaklinowania (zaci=B1=BFenia) =B3=
> opat:
> https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG

Proste i genialne !.
Podoba mi sie rowniez chec podzielenia owocami swojej pracy tworczej z
kolegami. Brawo !.
Pozdrowienia.

--
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

A...@autograf.pl / 2013-03-25 20:56:44
W dniu poniedziałek, 11 lipca 2011 08:49:19 UTC-12 użytkownik BartQ napisał:
> Koledzy mnie ostatnio cisnęli więc korzystając z wolnej chwili wrzuciłem na Picase zdjęcia mojego kątomierza do śmigieł Peszke posiadającego możliwość ustalania kąta zaklinowania (zaciążenia) łopat: https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGGKiedy dostałem nowiutki komplet śmigieł od Peszke (130cm) do mojego DX 200 ucieszyłem się że mam takie super śmigło które mogę sobie ustawiać. Moja radość jednak trochę wystygła kiedy przyszło do ustawiania śmigła - okazało się że to nie lada sztuka. W dodatku jak już ustawię śmigło to za Boga nikt mnie nie przekona żeby go rozkręcać do transportu co znacznie utrudnia niektórym jego transport i nie jest najlepszym wyborem dla osób posiadających PPG składanych do bagażnika kombiaka. W moim przypadku pierwszy raz ustawiałem kąty przez 1,5 godziny a na koniec okazało się że ledwo wystartowałem bo napęd nie mógł przez zbyt duży kąt zaklinowania (opór) wejść w obroty i trzeba było wszystko na nowo ustawiać. Jako taki kąt ustawiłem dopiero za czwartym razem - na szczęście było to na wakacjach gdzie śmigło ustawiałem raz dziennie :) Trudności z ustawianiem śmigła (nie dostałem kątomierza w komplecie do śmigła) zmusiły mnie do opracowania własnej konstrukcji. Zaprezentowana konstrukcja ma też ten plus że można na niej bardzo szybko ustawić kąty we wszystkich łopatach równocześnie zachowując prawidłową torowość śmigła (jej brak objawia się silnym pływaniem śmigła podczas pracy i grozi uszkodzeniem). Spory problem z tymi śmigłami jest taki że śmigła w PPG kręcą się z dość dużą prędkością na małych kątach zaklinowania co powoduje że śmigło należy ustawić mega precyzyjnie (0,1-0,2mm), w dodatku samo dokręcanie piasty powoduje minimalne zmiany tych kątów (i torowiści) piastę należy więc dokręcać powoli każdą łopatę coraz mocniej cały czas kontrolując kąty. Kiedy już opanowałem szybkie ustawianie kątów przyszła pora na ich optymalizację pod mój silnik. Można to wykonać tak: - na początek należy określić maksymalną prędkość obrotową dla danego silnika jaką zaleca producent - zaczynamy od minimalnego kąta zaklinowania i mierzymy maksymalne obroty oraz siłę ciągu - coraz bardziej zaciążamy łopaty (obroty będą spadać) mierząc siłę ciągu (wszystkie pomiary najlepiej wprowadzić do Excela) - kiedy siła ciągu zacznie spadać oznacza to że osiągnęliśmy maksymalny moment obrotowy i optymalną siłę ciągu. Jeśli pomiarów będzie dużo można ustalić ładny wykres mocy co może pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu kątów i wyciśnięciu maksa z danego silnika. Instrukcję do śmigła Peszke można pobrać z mojego serwera tu: http://multi-vision.pl/pliki/instrukcja-peszke.pdf I jeszcze jedno - dla czego opłaca się kupować u rodzimych producentów (Peszke to jeden z bardziej uznanych polskich producentów śmigieł [m.in. węglowych] głównie do małych samolotów) Niedawno uszkodziłem jedną z łopat, zadzwoniłem z prośbą o szybki serwis - wysłałem kurierem komplet i dwa dni później śmigło z wymienioną łopatą i wyważonym dynamicznie zestawem było z powrotem! Koszt zakupu zbliżony do Helix'a (na którym też latałem) a siła ciągu lepsza :] i serwis profesjonalny i ekspresowy! BartQ

Ustawiam laserem z punktem lasera oddalonym kilka metrów na ścianie i jest idealnie.Przy dociąganiu śrub kąty mogą się przestawić więc trzeba kontrolować.
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

Kenia <m...@gmail.com> / 2013-03-26 06:23:24
W dniu poniedziałek, 11 lipca 2011 22:49:19 UTC+2 użytkownik BartQ napisał:

> https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG
nie znaleziono strony, chyba galerię masz ustawioną jako prywatną.
 

  • Full HD, Dual SIM i osiem rdzeni procesora
    Full HD, Dual SIM i osiem rdzeni procesora więcej

    Na polskim rynku pojawił się kolejny smartfon marki Philips: model Philips Xenium i908. To urządzenie DualSIM wyposażone w ośmiordzeniowy procesor 1,7 GHz, 2 GB RAM oraz 16 GB pamięci wewnętrznej (slot microSD pozwoli zwiększyć ją o dodatkowe 32 GB). Interfejs telefonu obejrzymy na 5-calowym wyświetlaczu FullHD o zagęszczeniu 441 pikseli na cal.

    • To nie voodoo, to WUDO
      To nie voodoo, to WUDO więcej

      Przeniosłeś się już na Windows 10? Jeśli tak, to powinieneś poznać WUDO - funkcję, która przyspiesza aktualizacje systemu i pozwala na szybką aktualizację wielu komputerów wewnątrz sieci lokalnej, bez nadmiernego obciążania łącza.

      • Xiaomi nie jest już najdroższym start-upem świata
        Xiaomi nie jest już najdroższym start-upem świata więcej

        Uber, aplikacja pozwalająca kojarzyć pasażerów szukających taniego transportu w miastach z kierowcami, pozyskała kolejnych inwestorów. Dzięki ich dotacjom wartość firmy wynosi około 51 miliardów dolarów, a to oznacza, że Uber jest aktualnie najdroższym przedsiębiorstwem na świecie niebędącym spółką giełdową.

        • TEST: Mobilne pakiety biurowe
          TEST: Mobilne pakiety biurowe więcej

          Tablety nie powinny już być traktowane jak zabawki czy gadżety. Coraz więcej użytkowników widzi je w roli narzędzi pracy. O uwagę tych uświadomionych walczą również programiści, tworząc mobilne pakiety biurowe, jednak tylko nieliczne rozwiązania zasługują na zainteresowanie.

współpraca
współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 186.27 48558
sIRDN 210.40 32152
IRDN24 179.35 48558
IRDN8.22 207.10 32152

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-16 147.38 +0,09
BASE_Y-16 158.00 +0,16
BASE_Y-18 165.75 +2,39
BASE_Y-17 160.70 +0,12