Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

BartQ <p...@mv.net.pl> / 2011-07-11 22:49:19
Koledzy mnie ostatnio cisnęli więc korzystając z wolnej chwili wrzuciłem na Picase zdjęcia mojego kątomierza do śmigieł Peszke posiadającego możliwość ustalania kąta zaklinowania (zaciążenia) łopat:
https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG

Kiedy dostałem nowiutki komplet śmigieł od Peszke (130cm) do mojego DX 200 ucieszyłem się że mam takie super śmigło które mogę sobie ustawiać.
Moja radość jednak trochę wystygła kiedy przyszło do ustawiania śmigła - okazało się że to nie lada sztuka.
W dodatku jak już ustawię śmigło to za Boga nikt mnie nie przekona żeby go rozkręcać do transportu co znacznie utrudnia niektórym jego transport i nie jest najlepszym wyborem dla osób posiadających PPG składanych do bagażnika kombiaka.

W moim przypadku pierwszy raz ustawiałem kąty przez 1,5 godziny a na koniec okazało się że ledwo wystartowałem bo napęd nie mógł przez zbyt duży kąt zaklinowania (opór) wejść w obroty i trzeba było wszystko na nowo ustawiać.
Jako taki kąt ustawiłem dopiero za czwartym razem - na szczęście było to na wakacjach gdzie śmigło ustawiałem raz dziennie :)

Trudności z ustawianiem śmigła (nie dostałem kątomierza w komplecie do śmigła) zmusiły mnie do opracowania własnej konstrukcji.
Zaprezentowana konstrukcja ma też ten plus że można na niej bardzo szybko ustawić kąty we wszystkich łopatach równocześnie zachowując prawidłową torowość śmigła (jej brak objawia się silnym pływaniem śmigła podczas pracy i grozi uszkodzeniem).

Spory problem z tymi śmigłami jest taki że śmigła w PPG kręcą się z dość dużą prędkością na małych kątach zaklinowania co powoduje że śmigło należy ustawić mega precyzyjnie (0,1-0,2mm), w dodatku samo dokręcanie piasty powoduje minimalne zmiany tych kątów (i torowiści) piastę należy więc dokręcać powoli każdą łopatę coraz mocniej cały czas kontrolując kąty.

Kiedy już opanowałem szybkie ustawianie kątów przyszła pora na ich optymalizację pod mój silnik. Można to wykonać tak:

- na początek należy określić maksymalną prędkość obrotową dla danego silnika jaką zaleca producent
- zaczynamy od minimalnego kąta zaklinowania i mierzymy maksymalne obroty oraz siłę ciągu
- coraz bardziej zaciążamy łopaty (obroty będą spadać) mierząc siłę ciągu (wszystkie pomiary najlepiej wprowadzić do Excela)
- kiedy siła ciągu zacznie spadać oznacza to że osiągnęliśmy maksymalny moment obrotowy i optymalną siłę ciągu. Jeśli pomiarów będzie dużo można ustalić ładny wykres mocy co może pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu kątów i wyciśnięciu maksa z danego silnika.

Instrukcję do śmigła Peszke można pobrać z mojego serwera tu: http://multi-vision.pl/pliki/instrukcja-peszke.pdf

I jeszcze jedno - dla czego opłaca się kupować u rodzimych producentów (Peszke to jeden z bardziej uznanych polskich producentów śmigieł [m.in. węglowych] głównie do małych samolotów)
Niedawno uszkodziłem jedną z łopat, zadzwoniłem z prośbą o szybki serwis - wysłałem kurierem komplet i dwa dni później śmigło z wymienioną łopatą i wyważonym dynamicznie zestawem było z powrotem!
Koszt zakupu zbliżony do Helix'a (na którym też latałem) a siła ciągu lepsza :] i serwis profesjonalny i ekspresowy!

BartQ
 
Czytaj także na forum

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

"Krzysztof Gajda (cra3y)" <c...@gmail.com> / 2011-07-12 10:04:53
[ciach]

dzieki - kombinowalem cos z laserem, ale chyba sobie dam na
wstrzymanie (3 srubki zalatwiaja wszystko - grunt, zeby nie byly
"kanciaste" na lebkach)

--
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

"Leszek_Lubański" <l...@NOSPAM.gazeta.pl> / 2011-07-12 10:55:53
BartQ napisał(a):

> Koledzy mnie ostatnio cisn=EAli wi=EAc korzystaj=B1c z wolnej chwili wrzuci=
> =B3em na Picase zdj=EAcia mojego k=B1tomierza do =B6migie=B3 Peszke posiada=
> j=B1cego mo=BFliwo=B6=E6 ustalania k=B1ta zaklinowania (zaci=B1=BFenia) =B3=
> opat:
> https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG

Proste i genialne !.
Podoba mi sie rowniez chec podzielenia owocami swojej pracy tworczej z
kolegami. Brawo !.
Pozdrowienia.

--
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

A...@autograf.pl / 2013-03-25 20:56:44
W dniu poniedziałek, 11 lipca 2011 08:49:19 UTC-12 użytkownik BartQ napisał:
> Koledzy mnie ostatnio cisnęli więc korzystając z wolnej chwili wrzuciłem na Picase zdjęcia mojego kątomierza do śmigieł Peszke posiadającego możliwość ustalania kąta zaklinowania (zaciążenia) łopat: https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGGKiedy dostałem nowiutki komplet śmigieł od Peszke (130cm) do mojego DX 200 ucieszyłem się że mam takie super śmigło które mogę sobie ustawiać. Moja radość jednak trochę wystygła kiedy przyszło do ustawiania śmigła - okazało się że to nie lada sztuka. W dodatku jak już ustawię śmigło to za Boga nikt mnie nie przekona żeby go rozkręcać do transportu co znacznie utrudnia niektórym jego transport i nie jest najlepszym wyborem dla osób posiadających PPG składanych do bagażnika kombiaka. W moim przypadku pierwszy raz ustawiałem kąty przez 1,5 godziny a na koniec okazało się że ledwo wystartowałem bo napęd nie mógł przez zbyt duży kąt zaklinowania (opór) wejść w obroty i trzeba było wszystko na nowo ustawiać. Jako taki kąt ustawiłem dopiero za czwartym razem - na szczęście było to na wakacjach gdzie śmigło ustawiałem raz dziennie :) Trudności z ustawianiem śmigła (nie dostałem kątomierza w komplecie do śmigła) zmusiły mnie do opracowania własnej konstrukcji. Zaprezentowana konstrukcja ma też ten plus że można na niej bardzo szybko ustawić kąty we wszystkich łopatach równocześnie zachowując prawidłową torowość śmigła (jej brak objawia się silnym pływaniem śmigła podczas pracy i grozi uszkodzeniem). Spory problem z tymi śmigłami jest taki że śmigła w PPG kręcą się z dość dużą prędkością na małych kątach zaklinowania co powoduje że śmigło należy ustawić mega precyzyjnie (0,1-0,2mm), w dodatku samo dokręcanie piasty powoduje minimalne zmiany tych kątów (i torowiści) piastę należy więc dokręcać powoli każdą łopatę coraz mocniej cały czas kontrolując kąty. Kiedy już opanowałem szybkie ustawianie kątów przyszła pora na ich optymalizację pod mój silnik. Można to wykonać tak: - na początek należy określić maksymalną prędkość obrotową dla danego silnika jaką zaleca producent - zaczynamy od minimalnego kąta zaklinowania i mierzymy maksymalne obroty oraz siłę ciągu - coraz bardziej zaciążamy łopaty (obroty będą spadać) mierząc siłę ciągu (wszystkie pomiary najlepiej wprowadzić do Excela) - kiedy siła ciągu zacznie spadać oznacza to że osiągnęliśmy maksymalny moment obrotowy i optymalną siłę ciągu. Jeśli pomiarów będzie dużo można ustalić ładny wykres mocy co może pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu kątów i wyciśnięciu maksa z danego silnika. Instrukcję do śmigła Peszke można pobrać z mojego serwera tu: http://multi-vision.pl/pliki/instrukcja-peszke.pdf I jeszcze jedno - dla czego opłaca się kupować u rodzimych producentów (Peszke to jeden z bardziej uznanych polskich producentów śmigieł [m.in. węglowych] głównie do małych samolotów) Niedawno uszkodziłem jedną z łopat, zadzwoniłem z prośbą o szybki serwis - wysłałem kurierem komplet i dwa dni później śmigło z wymienioną łopatą i wyważonym dynamicznie zestawem było z powrotem! Koszt zakupu zbliżony do Helix'a (na którym też latałem) a siła ciągu lepsza :] i serwis profesjonalny i ekspresowy! BartQ

Ustawiam laserem z punktem lasera oddalonym kilka metrów na ścianie i jest idealnie.Przy dociąganiu śrub kąty mogą się przestawić więc trzeba kontrolować.
 

Re: Śmigła Peszke, mój kątomierz + opis

Kenia <m...@gmail.com> / 2013-03-26 06:23:24
W dniu poniedziałek, 11 lipca 2011 22:49:19 UTC+2 użytkownik BartQ napisał:

> https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/KatomierzPPGG
nie znaleziono strony, chyba galerię masz ustawioną jako prywatną.
 

  • T-Mobile zmienia ceny roamingu
    T-Mobile zmienia ceny roamingu więcej

    T-Mobile obniża ceny najpopularniejszych pakietów roamingowych nawet o jedną trzecią w ofercie Travel & Surf od T-Mobile. Dzięki niej podczas wakacyjnych wojaży można bez obaw o niespodziewane koszty korzystać z ulubionych aplikacji i pozostawać w kontakcie z bliskimi.

    • Angedoty z historii Xboxa
      Angedoty z historii Xboxa więcej

      Historia Xboxa nie była usłana różami. Kontrowersyjny projekt gamepada czy masowe awarie Xboxa 360 to tylko część z problemów, z jakimi musiał zmierzyć się Microsoft. Mimo wszystko się udało, a marka Xbox jest jedną z najsilniejszych w branży.

      • Czas pożegnać się z BlackBerry OS?
        Czas pożegnać się z BlackBerry OS? więcej

        Udziały rynkowe BlackBerry, kiedyś lidera rynku, dziś oscylują wokół błędu statystycznego. Kanadyjska firma chce jednak wrócić do gry, i wiele wskazuje na to, że wykorzysta do tego Androida.

        • Poradnik: Ujarzmiony chaos danych
          Poradnik: Ujarzmiony chaos danych więcej

          Dużo czasami znaczy ,,za dużo". Obecnie w pecetach znajdują się pojemne dyski twarde, mieszczące od dwóch do czterech terabajtów danych. Również w notebookach kilkaset gigabajtów przestrzeni staje się standardem. Niestety,obfitość wolnego miejsca zwodzi: przestajemy dbać o porządek w plikach, stosując wymówkę: przecież możemy później zatroszczyć się o uporządkowanie dokumentów. Dzięki szybkim łączom internetowym, osiągającym do 50 MB/s, pobieranie i zapisywanie danych wszelkiego rodzaju staje się rutyną. Przestajemy myśleć o tym, jak dużo miejsca zajmują filmy, audycje, podcasty czy zdjęcia.

współpraca
współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 150.55 53813
sIRDN 157.70 35502
IRDN24 148.65 53813
IRDN8.22 156.03 35502

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-15 155.29 -0,21
BASE_M-08-15 163.93 -0,65
BASE_W-29-15 158.50 -3,94
BASE_M-10-15 168.00 +0,75