wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Myśliwce Tornado stworzone z pomocą drukarki 3D [WIDEO]

Myśliwce Tornado stworzone z pomocą drukarki 3D

Fot. PrntScreen z YouTube

Loty brytyjskich odrzutowych samolotów wojskowych miały miejsce pod koniec ubiegłego miesiąca na lotnisku w Warton (Lancashire). Drukowane części zostały wykonane z metalu - były to między innymi osłony wału oraz radia w kokpicie.

Druk 3D - uważany za przyszłość wielu dziedzin produkcji - opiera się na budowaniu skomplikowanych trójwymiarowych obiektów warstwa po warstwie, głównie ze specjalnego tworzywa - ale coraz częściej także z metalu.

Eksperci mają nadzieję, że w ciągu następnych czterech lat dzięki nowej technologii RAF wyda na serwis i konserwację o ponad 1,2 mln funtów mniej. Inżynierowie firmy BAE wytwarzają części dla czterech dywizjonów samolotów Tornado GR4 w bazie RAF Marham w Norfolk - przy czym niektóre części kosztują poniżej 100 funtów.

Zobacz, jak drukowano części do samolotów:

Potrzebne elementy można wytwarzać wszędzie, gdzie zainstalowana jest odpowiednia drukarka - choćby na linii frontu czy w odległych zakątkach świata. Planowane jest także wytwarzanie części zamiennych dla okrętów.

We wrześniu amerykańska agencja kosmiczna NASA ogłosiła, że w roku 2014 planuje po raz pierwszy wysłanie drukarki 3D w kosmos. Chodzi o wytwarzanie części zamiennych oraz narzędzi w warunkach zerowej grawitacji, co ma obniżyć koszty przyszłych misji.

dafuq
31.61.129.* 2014-01-11 18:40
Tak samo jak wszystkie odkrycia naukowe do tej pory. Trochę miejsc pracy ubędzie, ale pojawią się nowe, dla specjalistów do obsługi tych urządzeń. Gdyby technologia pogarszała warunki życia, to by Polacy masowo emigrowali do Afryki, a nie do Anglii.
hm
91.189.223.* 2014-01-09 07:20
Wspaniałe odkrycie. Tylko jak to zmodyfikuje rynek pracy?