Money.plTechnologie dla biznesuPrzemysłPrezes Agros-Nova: Nie wymyślimy na nowo dżemu truskawkowego
2012-05-26 13:19

Prezes Agros-Nova: Nie wymyślimy na nowo dżemu truskawkowego

Obserwujemy na rynku spożywczym pęd do innowacji. Każdy chce brać w nim udział, m.in. dlatego, że otwartość na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, podobnie jak dbałość o efektywność, korzystnie wpływa na postrzeganie firmy. Niemniej, jeśli spojrzymy np. na rynek dżemów, w którym Łowicz, czyli jeden z naszych brandów, ma blisko 40 proc. udział, to zdamy sobie sprawę, iż trudno jest wymyślić na nowo taki produkt, jak dżem truskawkowy - mówi Marek Sypek, prezes Agros-Nova.

W przypadku niektórych artykułów spożywczych proces produkcji nie zmienia się znacząco na przestrzeni lat, ponieważ ich receptura bazuje na prostocie. - Przykładowo, jeśli przy wytwarzaniu dżemu jedną z najlepszych i najprostszych metod konserwacji jest pasteryzacja, to zapewne jeszcze długo będziemy z niej korzystać. Prochu na nowo nie będziemy wymyślać - zaznacza Sypek. - Innowacje staramy się wprowadzać na rynek w innych obszarach. W przybliżeniu rok temu przeanalizowaliśmy wszystkie kategorie funkcjonujące na rynku spożywczym, pod kątem tego, czym można je ewentualnie wzbogacić, co może zainteresować konsumenta. Warto pamiętać, że innowacje tworzą się zazwyczaj na pograniczu dwóch różnych dziedzin. Dlatego ostatecznie Agros-Nova postanowiła wprowadzić na rynek gumy funkcjonalne, których koncepcja opiera się na połączeniu popularnej wśród klientów idei dostarczania sobie substancji odżywczych, co realizowane jest np. poprzez zakup różnego rodzaju suplementów diety, oraz idei wygody i przyjemności, jaką dostarczają

czytaj więcej

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl
ANKIETA

Jak oceniasz nowe technologie na mundialu?

Opowieści mysiej rodziny

Grupy dyskusyjne