Money.plTechnologie dla biznesuPrzemysłPrezes Grupy Sokołów: Potencjał rynku convenience jest znaczący
2013-05-27 12:39

Prezes Grupy Sokołów: Potencjał rynku convenience jest znaczący

Popyt na produkty convenience stopniowo i systematycznie wzrasta. Uważam, że potencjał jego rozwoju jest znaczący i może zwiększać się rocznie od kilku do kilkunastu procent - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

- Jak ocenia Pan potencjał rynku produktów convenience w kontekście branży mięsnej?

- Bez wątpienia ten światowy trend jest coraz wyraźniej odczuwalny także w Polsce, gdzie popyt na produkty convenience, stopniowo i systematycznie wzrasta. Uważam, że potencjał jego rozwoju jest znaczący i może zwiększać się rocznie od kilku do kilkunastu procent. Jednakże obecna sytuacja na krajowym rynku i nasilające się problemy gospodarcze nieco hamują rozwój tego rynku w Polsce. Mam nadzieję, że przejściowo.

- Spowolnienie gospodarcze sprawia, że Polacy sięgają po tańsze produkty...

- W ostatnich latach obserwujemy dość wyraźne zmiany w stylu życia Polaków, w tym zmiany trendów i nawyków żywieniowych, zwłaszcza wśród ludzi młodych. Wzrasta zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty convenience, o wyższych wartościach odżywczych i nowocześnie opakowanych. Jednocześnie pogarszająca się sytuacja ekonomiczna oraz odczuwalne obniżenie się dynamiki konsumpcji w Polsce powodują, że coraz większa liczba nabywców znacznie rozważniej dokonuje zakupów. Dotyczy to także, choć w mniejszym stopniu, produktów convenience.

- Jakie produkty z omawianej kategorii w Państwa ofercie cieszą się największą popularnością?

- Obecnie wśród szerokiego wachlarza produktów convenience oferowanych przez Grupę Sokołów największy udział mają: strogonoff, różnego rodzaju mięsa do pieczenia, roladki wołowe, kurczak w sosie śmietanowym, pieczeń wieprzowa, wieprzowina w sosie, jak również produkty na wyjątkowe okazje, w tym: szynka świąteczna gotowa do pieczenia, schab, karczek i wiele innych. Grupa Sokołów każdego roku unowocześnia i rozwija ofertę "convenience food". W najbliższym czasie planujemy wprowadzić na rynek produkty skierowane zarówno na rynek detaliczny, jak i HoReCa, w tym m. in.: schab ze śliwką, boczek, zupy (kwaśnica, flaki)

 

czytaj więcej

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl


ANKIETA

Jak oceniasz nowe technologie na mundialu?

Historia jednej znajomości

Grupy dyskusyjne