Money.plTechnologie dla biznesuPrzemysłPrezes Grupy Sokołów: Potencjał rynku convenience jest znaczący
2013-05-27 12:39

Prezes Grupy Sokołów: Potencjał rynku convenience jest znaczący

Popyt na produkty convenience stopniowo i systematycznie wzrasta. Uważam, że potencjał jego rozwoju jest znaczący i może zwiększać się rocznie od kilku do kilkunastu procent - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

- Jak ocenia Pan potencjał rynku produktów convenience w kontekście branży mięsnej?

- Bez wątpienia ten światowy trend jest coraz wyraźniej odczuwalny także w Polsce, gdzie popyt na produkty convenience, stopniowo i systematycznie wzrasta. Uważam, że potencjał jego rozwoju jest znaczący i może zwiększać się rocznie od kilku do kilkunastu procent. Jednakże obecna sytuacja na krajowym rynku i nasilające się problemy gospodarcze nieco hamują rozwój tego rynku w Polsce. Mam nadzieję, że przejściowo.

- Spowolnienie gospodarcze sprawia, że Polacy sięgają po tańsze produkty...

- W ostatnich latach obserwujemy dość wyraźne zmiany w stylu życia Polaków, w tym zmiany trendów i nawyków żywieniowych, zwłaszcza wśród ludzi młodych. Wzrasta zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty convenience, o wyższych wartościach odżywczych i nowocześnie opakowanych. Jednocześnie pogarszająca się sytuacja ekonomiczna oraz odczuwalne obniżenie się dynamiki konsumpcji w Polsce powodują, że coraz większa liczba nabywców znacznie rozważniej dokonuje zakupów. Dotyczy to także, choć w mniejszym stopniu, produktów convenience.

- Jakie produkty z omawianej kategorii w Państwa ofercie cieszą się największą popularnością?

- Obecnie wśród szerokiego wachlarza produktów convenience oferowanych przez Grupę Sokołów największy udział mają: strogonoff, różnego rodzaju mięsa do pieczenia, roladki wołowe, kurczak w sosie śmietanowym, pieczeń wieprzowa, wieprzowina w sosie, jak również produkty na wyjątkowe okazje, w tym: szynka świąteczna gotowa do pieczenia, schab, karczek i wiele innych. Grupa Sokołów każdego roku unowocześnia i rozwija ofertę "convenience food". W najbliższym czasie planujemy wprowadzić na rynek produkty skierowane zarówno na rynek detaliczny, jak i HoReCa, w tym m. in.: schab ze śliwką, boczek, zupy (kwaśnica, flaki)

 

czytaj więcej

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl


ANKIETA

Jak oceniasz nowe technologie na mundialu?

Uzależniająca impreza

Grupy dyskusyjne