Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Money.plTechnologie dla biznesuDiety i żywienieDieta Dukana

Fot. Yuri_Arcurs/iStockphoto

Dieta Dukana znana również pod nazwą „portal”, należy do jednej z najbardziej popularnych metod redukcji masy ciała w Polsce i na świecie.

Jej twórcą jest francuski lekarz i dietetyk – doktor Pierre Dukan. Główną zasadą kuracji jest zwiększenie spożycia białek z ograniczeniem spożywania węglowodanów i tłuszczów. Zasady diety opracowane zostały na podstawie wieloletniej pracy klinicznej autora.


Dieta Dukana stała się bardzo popularna dzięki temu, że przy jej stosowaniu nie trzeba liczyć kalorii, ponadto daję trwałe rezultaty bez niepożądanego efektu jo-jo. Podczas stosowania diety najbardziej istotną kwestia jest podwyższenie spożywania białek z równoczesnym ograniczeniem produktów o dużej zawartości tłuszczów oraz węglowodanów. Proces utraty masy może być długotrwały, jednak pierwsze efekty odchudzania przychodzą zwykle szybko, co bardzo skutecznie motywuje do dalszego stosowania sposobu żywienia. Dieta dukana pozwala na spożywanie posiłków w ilościach odpowiednich do naszych indywidualnych potrzeb. Posiłki te możemy spożywać w porach przez nas ustalonych, bardzo ważną kwestią jest spożywanie dużej ilości wody, przynajmniej 3 litry dziennie, co wspomaga odchudzanie i pozwala skutecznie oczyścić nasz organizm. Można zatem jeść tyle ile się chcę, nie zależnie od pory dnia i nocy. Ograniczeniem w przypadku tej diety jest asortyment produktów wskazanych przez Dukana. Program żywienia składa się z czterech, różnej długości faz przy czym w każdej z nich należy skorzystać z określonych produktów.

 

 

 

Faza uderzeniowa

 

Długość tej fazy to pięć do dziesięciu dni, dozwolone jest jedynie spożywanie produktów białkowych, o niskiej zawartości tłuszczu 4-5%. Należy też dużo pić – przede wszystkim wody, herbat, dopuszczalne jest także chude mleko.

 

 

Faza równowagi

W fazie równowagi do produktów białkowych można dołączyć warzywa. W jednym dniu należy zjadać warzywa i proteiny, a co drugi dzień same proteiny. Faza ta powinna trwać aż do momentu uzyskania odpowiedniej wagi.

 

 

Faza utrwalenia


W przypadku tej fazy, Celem nadrzędnym jest utrzymanie uzyskanej wagi i zapobieganie efektowi jo-jo. Długość jej trwania obliczyć należy przyjmując 10 dni na każdy utracony kilogram wagi. Przy czym do jadłospisu można dołączyć owoce,produkty skrobiowe i pełnoziarniste pieczywo. Dwa razy w tygodniu przysługuje królewska uczta czyli jeść dowolny posiłek. Jeden dzień w tygodniu powinien być dniem tylko białkowym.

 

 

Białkowe czwartki

 

Ostatnia faza tej diety powinna trwać już do końca życia. Polega ona na tym, przez cały tydzień jemy to na co mamy ochotę, a jedynie przez jeden dzień w tygodniu jemy tylko białka. Dr Pierre Dukan proponuje, aby były to czwartki, stąd nazwa – białkowe czwartki. Dodatkowo codziennie powinniśmy jeść do 3 łyżek otrębów owsianych/pszennych.

 

 

odchudzanie, kalorie, dieta dukana, dietetyka, redukcja masy ciała
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl