Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Money.plTechnologie dla biznesuDiety i żywienieDieta Montignaca

Fot. Yuri_Arcurs/iStockphoto

Dietę Montignac wprowadził francuski lekarz Michel Montignac, który stwierdził, że przyczyną tycia nie jest spożywanie kalorii, ale złe nawyki żywieniowe. Tego typu sposób odżywiania nie jest typową dietą. Jest to raczej specyficzna filozofia odżywiania, która opiera się na zasadzie dokonywania wyborów a jej podstawy są bardzo proste.

 

Metoda Montignac oparta jest przede wszystkim na wprowadzeniu jak najbardziej zdrowego żywienia, dotyczy ono stosunku przyjmowanych białek do węglowodanów oraz tłuszczów, jak również ilości przyjmowanych witamin oraz pierwiastków śladowych. Jej podstawę założenie oparte jest na takim doborze pokarmów, który nie powoduje nadmiernego wzrostu stężenia cukru we krwi. Jednocześnie zachowaniu równowagi w odżywianiu i normalnym spożywaniu węglowodanów. Każdy powinien wiedzieć o tym, że otyłość może być tylko i wyłącznie skutkiem nadmiaru insuliny we krwi. Nadmiar ten jest efektem znacznie podwyższonego poziomu cukru we krwi. Skutkiem nadmiernego spożywania węglowodanów o podwyższonym indeksie glikemicznym jest podwyższony poziom cukru we krwi. Pełnowartościowe posiłki powinny składać się z wielu różnych rodzajów pokarmów. Niektóre z nich mogą podnieść poziom cukru we krwi, inne zaś przyczyniają się do jego obniżenia.

 

Jest tak dlatego, że to ona ustala końcowe stężenie cukru we krwi oraz pośrednio (jeśli jest ono podwyższone) zbyt wysoki poziom insuliny, który będzie odpowiedzialny za nadmierne magazynowanie tłuszczów.

odchudzanie, kalorie, masa ciała, dieta montignaca
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl