Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Money.plTechnologie dla biznesuDiety i żywienieDieta nisko-węglowodanowa

Fot. Yuri_Arcurs/iStockphoto

Dieta, która oparta jest na zredukowaniu spożycia węglowodanów, z reguły maksymalnie dopuszcza się 130g na dobę. Przy czym osoby, które przechodzą na ten sposób żywienia produkty spożywcze bogate w węglowodany powinny ( czyli pieczywo, makarony, ziemniaki, inne produkty zbożowe) zastąpić powinny produktami bogatymi tłuszcz lub białko (m.in. mięso, ryby, jaja, sery).


 

 

Przy diecie nisko-węglowodanowa zaleca się też spożywanie warzyw i owoców z niską zawartością węglowodanów (np. sałaty, brokuły, ogórki, szpinak, maliny, orzechy). Aby jednak skutecznie ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów podczas stosowania diety nisko-węglowodanowa zaleca się również całkowitą rezygnację z produktów skrobiowych, lub tych, które zawierają cukier. Ważne jest również to, że stosunek ilości kalorii pozyskiwanych z tłuszczu, białka i węglowodanów waha się w zależności od specyficznej odmiany diety, jednak jako dobry przykład można uznać stosunek 60% kalorii uzyskiwanych z tłuszczu, 35% z białka i 5% z węglowodanów.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl