Jest sposób na globalne ocieplenie. One mogą pomóc

Fot. nicolas_/iStockphoto

Brytyjscy naukowcy odkryli cząsteczki, które pomagają w wytwarzaniu kwasu siarkowego. Jego chłodzące działanie mieliśmy już okazję obserwować.

Naukowcy z uniwersytetów w Manchesterze i Bristolu odkryli w atmosferze tzw. dwurodniki Crigee - pisze dla Reuters.com Nina Chestney. Cząsteczki te utleniają zanieczyszczające powietrze dwutlenki siarki czy azotu. Po utlenieniu pierwiastki te zamieniają się w kwasy, które wspomagają tworzenie się chmur.

O tym, że kwas siarkowy może pomóc w chłodzeniu atmosfery, wiadomo od czasu erupcji wulkanu Pinatubo w 1991 roku, którą uważa się za największą w XX wieku. Wulkan wyrzucił wtedy olbrzymie ilości kwasu siarkowego, które ograniczyły ilość światła docierającego na Ziemię o 10 procent, co na przestrzeni dwóch lat spowodowało spadek temperatury o 0,5 stopnia Celsjusza.

W ciągu ostatniego stulecia średnia globalna temperatura wzrosła o 0,8 stopnia Celsjusza - pisze Chestney. Naukowcy ostrzegają, że w XXI wieku jej wzrost nie może przekroczyć 2 stopni, inaczej poziom morza zacznie się podnosić. Niestety, oszczędzanie energii i odnawialne jej źródła nie przynoszą odpowiednich rezultatów. Szansą jest kwas siarkowy, jednak jego nadmiar może wywołać kwaśne deszcze czy skurczenie warstwy ozonowej.

Money.pl
2012-02-03 22:23 Tysiącznik na forum
Od dawna powtarzam:
Najlepszym sposobem walki z globalnym ociepleniem jest otwarcie wszystkich lodówek i nastawienie chłodzenia na maksa. Dotyczy to też klimatyzacji.
oOOOjczyzna w potrzebie
83.238.153.* 2012-02-02 12:40
Apel do aktywistów walczących z ociepleniem. Wyłączcie ogrzewanie!!! Dajcie przykład wątpiącym!!!! Kto nie weźmie udziału w akcji nie dostanie ani grosza z funduszu CO2.
mam febre
83.22.44.* 2012-02-01 11:36
Co tam zima.Ma być sroga zima i co jeszcze pseudonaukowcy wymyślą.
Zobacz więcej komentarzy (11)