PKP Cargo umacnia pozycję

W pierwszej połowie 2014 roku PKP CARGO podpisało ponad 20 kontraktów na przewozy w segmencie automotive, w tym nowe umowy handlowe na transport samochodów marki Skoda i VW. Pojazdy Skody są transportowane z Czech do Polski, a VW z Polski do Niemiec i w odwrotnym kierunku. Polski przewoźnik umacnia swoją pozycję na tym odcinku biznesu i zwiększa kompetencje w przewozach intermodalnych.

PKP Cargo

W drugiej połowie roku PKP CARGO uzyskało kontrakt na przewozy samochodów marki Skoda. Są one realizowane wspólnie z CD Cargo, czeskim narodowym przewoźnikiem kolejowym. Pojazdy są transportowane z północnej części Czech do terminala w Swarzędzu niedaleko Poznania. Co tydzień do obsługi zlecenia uruchamiane są dwa-trzy pociągi. Kilka miesięcy wcześniej PKP CARGO zdobyło razem z francuskim operatorem logistycznym STVA kontrakt na transport samochodów VW z Poznania do terminala w północno-zachodnich Niemczech i w odwrotnym kierunku. Partnerem kolejowym PKP CARGO w tych przewozach jest niemiecki przewoźnik z Grupy Captrain. Część przewozów z segmentu automotive, w tym nowo pozyskane transporty marek koreańskich, jest realizowana w kontenerach, a więc w systemie transportu intermodalnego. Ten rodzaj transportu stanowi dla PKP CARGO jeden z kluczowych segmentów. Chociaż główną częścią biznesu polskiego przewoźnika nadal jest transport węgla, kruszyw i materiałów budowlanych, PKP CARGO konsekwentnie inwestuje w rozwój kompetencji związanych z transportem intermodalnym. Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą.

- Przewozy intermodalne są bardzo ważne dla PKP CARGO. Chcemy utrzymać pozycję lidera w tym segmencie rynku, ponieważ przewidujemy jego dynamiczny wzrost w kolejnych latach, szczególnie po zakończeniu remontów i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Już dzisiaj wykorzystujemy nasze przewagi i szukamy możliwości stałej współpracy z doświadczonymi partnerami - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych. - Jako lider inwestujemy też w park taborowy oraz terminale przeładunkowe. Oceniamy, że rynek intermodalny będzie nadal dynamicznie się rozwijał wraz z rozszerzaniem oferty przewozowej o nowe produkty - dodaje Jacek Neska. PKP CARGO jest liderem w segmencie przewozów intermodalnych w Polsce z około 60-procentowym udziałem w rynku. Firma stale zwiększa swoje możliwości na tym odcinku biznesu: wspomniane nowo zakupione wagony intermodalne cieszą się największą popularnością wśród klientów, ponieważ są przystosowane do przewozu kontenerów wykorzystywanych w transporcie morskim. Kontrakt jest wart ponad 117 mln zł. Część z nowych platform jest już wykorzystywana do obsługi klientów PKP CARGO. Dzięki posiadanemu taborowi, know-how i dużemu doświadczeniu spółka oferuje kompleksową obsługę w zakresie przewozów intermodalnych. Oprócz taboru PKP CARGO dysponuje własną infrastrukturą, pozwalającą na składowanie, magazynowanie i przeładunek towarów na placach i terminalach kontenerowych. Łącznie możliwości składowania terminali PKP CARGO wynoszą ok. 11 500 TEU, a maksymalna techniczna zdolność przeładunkowa to blisko 890 000 TEU rocznie.

kontrakt, inwestycje, ue, gospodarka, unia europejska, przemysł, przewozy, terminal, transport, pkp cargo, innowacje, informacje, aktualności, lokomotywy, energia i ekologia - energetyka, energia-pl.pl, infrastruktura kolejowa, transport intermodalny, energiamax.pl, przewoźnik kolejowy, segment automotive
Energia-pl.pl
Czytaj także
Polecane galerie