Wymagania BOŚ Banku w Prosumencie

Wymagania BOŚ Banku w Prosumencie

BOŚ Bank opublikował zasady przyznawania kredytów i dotacji w programie Prosument. Od 24 kwietnia rusza nabór wniosków.

Oferta skierowana jest - jak wcześniej określił NFOŚiGW - do osób fizycznych posiadających prawo do dysponowania budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym albo prawo do dysponowania budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym w budowie oraz wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych zarządzających budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi.

Wzory wymaganych dokumentów do złożenia wniosku w celu pozyskania kredytu i dotacji

  • Wniosek o udzielenie EKOkredytu Prosument wraz z dotacją_instalacja PV
  • Wniosek o udzielenie EKOkredytu Prosument wraz z dotacją_wszystkie cele
  • Harmonogram rzeczowo-finansowy do wniosku
  • Karta informacyjna Klienta odrębna dla każdego Wnioskodawcy
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
  • Oświadczenie Producenta urządzeń o posiadaniu gwarancji bankowej
  • Oświadczenie Wykonawcy instalacji o posiadaniu gwarancji bankowej
  • Gwarancji bankowej dla Producenta urządzeń
  • Gwarancji bankowej dla Wykonawcy instalacji
  • Zaświadczenie o dochodach

Wzory wymaganych dokumentów do uruchomienia kredytu i wypłaty dotacji

  • Oświadczenie o trwałości przedsięwzięcia
  • Protokół końcowego odbioru przedsięwzięcia i przekazania do eksploatacji

Do ubiegania się o kredyt wraz z dotacją potrzebne będą:

  • zaświadczenie o dochodach, lub inne dokumenty dotyczące źródła i wysokości dochodu pozwalające na dokonanie oceny zdolności kredytowej
  • wniosek o udzielenie Kredytu wraz z dotacją, zawierający podstawowe informacje o inwestorze i inwestycji
  • projekt instalacji
  • dokumenty potwierdzające prawo dysponowania budynkiem mieszkalnym lub budynkiem mieszkalnym w budowie
  • kopia prawomocnego pozwolenia na budowę lub kopia zgłoszenia zamiaru wykonywania budowy lub robót budowlanych z potwierdzonym wpływem przez właściwy organ lub oświadczenie, że do realizacji przedsięwzięcia nie jest wymagane zarówno pozwolenie na budowę, jak i zgłoszenie zamiaru wykonywania robót budowlanych
  • dokumenty służące do oceny dopuszczalności pomocy de minimis - w przypadku, gdy dofinansowanie stanowi pomoc publiczną
  • oświadczenie, że wnioskodawca nie uzyskał i nie będzie się ubiegał o dofinansowanie całych lub części kosztów przedsięwzięcia, objętych finansowaniem w ramach programu priorytetowego, z innych środków publicznych
  • dokumenty tożsamości oraz inne dokumenty wymagane przez Bank lub NFOŚiGW.

Warunkiem uruchomienia kredytu i wypłaty dotacji jest:

  • zawarcie umowy kredytu wraz z dotacją
  • przedłożenie przez Kredytobiorcę umowy z wykonawcą
  • przedstawienie gwarancji producenta urządzeń wchodzących w skład finansowanej instalacji,
  • ustanowienie prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu (w przypadku zastawu rejestrowego za prawne ustanowienie zabezpieczenia rozumie się przedstawienie w Banku potwierdzenia złożonego w odpowiednim sądzie wniosku o ustanowienie zastawu rejestrowego wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty)
  • wniesienie prowizji przygotowawczej

Po zrealizowaniu przedsięwzięcia należy złożyć w Banku łącznie dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektu rzeczowego:

  • protokół potwierdzający końcowy odbiór przedsięwzięcia wraz z potwierdzeniem spełnienia przez przedsięwzięcie wymagań programu określonych w załączniku "Wymagania techniczne" do programu "Prosument"
  • umowę regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w instalacji oraz koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (o ile są wymagane)
  • faktury potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych (kredyt wypłacany jest bezgotówkowo na podstawie faktur dotyczących kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia)

By utrzymać dotację należy:

  • utrzymać efekt przedsięwzięcia przez okres nie krótszy niż trzy lata, licząc od dnia jego osiągnięcia, tj. zrealizowania przedsięwzięcia (Okres Trwałości)
  • przekazywać dane o wielkości produkcji energii ze źródeł odnawialnych zgodnie z warunkami określonymi w umowie o kredyt wraz z dotacją
  • przechowywać wszelkie dokumenty dotyczące kredytu wraz z dotacją oraz realizacji przedsięwzięcia przez okres wymagany prawem dla przechowywania dokumentacji podatkowej, nie krótszy jednak niż 5 lat liczonych od upływu roku kalendarzowego, w którym uzyskano dotację
  • umożliwić przeprowadzenie przez Bank oraz NFOŚiGW (lub osoby wskazane) kontroli realizacji przedsięwzięcia i kontroli jego trwałości

Źródło: BOŚ Bank

Energia-pl.pl
Czytaj także
Polecane galerie