Money.plTechnologie dla biznesu Grupy dyskusyjne pl.rec.lotnictwo Płock, piknik, tragedia...

Płock, piknik, tragedia...

Re: W podobnym temacie

"[i]" <k...@gazeta.pl> / 2011-07-01 01:17:38
Tomek napisał(a):

>
> Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w
> wiadomości news:4e07909e$0$2456$65785112@news.neostrada.pl...
>
> > Nie wiem jaki jest kąt zaklinowania płata względem
> > kadłuba. Ale nie wydaje mi się, aby były to
> > kąty krytyczne.
>
> W samolocie akrobacyjnym? Bliski zeru, czasem wręcz skrzydło ma profil
> symetryczny - prawie cała siła nośną uzyskiwana jest przez regulację
> kąta natarcia sterem wysokości.
>
> To, co piszesz dotyczy kąta zaklinowania płata względem kadłuba.
> Nie jest on zerowy, bo jednak więcej "czasu" samolot ten lata
> w pozycji normalnej, a nie odwróconej.
> Ale IMHO nie są to krytyczne kąty natarcia.
> obejrzałem filmy tuż przed zderzeniem, na ok. 1 sek (nie więcej)
> przed uderzeniem w lustro wody jest widoczna próba poderwania
> maszyny do góry. Zapasy sterownosci były na pewno.
> Trudno orzec, czy gdyby pilot wcześniej ciągnał
> na maxa czy dalby radę wyjść bezpiecznie ponad lustro wody.
> T.
>
a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie...

--
 
Czytaj także na forum

Re: W podobnym temacie

"Kris_Poland" <n...@wp.pl> / 2011-09-22 00:11:33

Użytkownik "[i]" napisał w wiadomości
news:iuj06i$9ql$1@inews.gazeta.pl...
> a moze chcial efektownie zamoczyc podwozie...

przy tej predkosci ?
to tak jak bys sie wypier... przez wdepniecie na wlasne sznurowki
 
1 2 3 4
dalej
współpraca