Money.plTechnologie dla biznesu Grupy dyskusyjne pl.misc.elektronika Silnik krokowy i indukcja jego

Silnik krokowy i indukcja jego

Silnik krokowy i indukcja jego

Robert_Wańkowski <r...@wp.pl> / 2014-03-16 12:29:08
Potrafi ktoś oszacować jaka będzie różnica w "sile" silnkiów krokowych.
Różnią się indukcyjnością.
Sterownik mam do 4,5 A i 48 V.
Silnik 1:
3,89 A; 4,5 Nm; 8,8 mH

Silnik 2:
4,2 A; 3,1; Nm; 3,2 mH

Chodzi mi o "siłę" podczas startu silnika. W tym momencie oś Z gubi kroki.
Obecny silnik ma 3,3 A; 3,38 mH
W pdf-ie nie znalazłem jego momentu. Na nim samym też nie ma tego parametru.
KML062F07
http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-passo/Catalog_ km-c.pdf

Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
startu?

Robert
 
Czytaj także na forum

Re: Silnik krokowy i indukcja jego

LS <l...@gmail.com> / 2014-03-16 13:20:47
W dniu 2014-03-16 12:29, Robert Wańkowski pisze:
> Potrafi ktoś oszacować jaka będzie różnica w "sile" silnkiów krokowych.
> Różnią się indukcyjnością.
> Sterownik mam do 4,5 A i 48 V.
> Silnik 1:
> 3,89 A; 4,5 Nm; 8,8 mH
>
> Silnik 2:
> 4,2 A; 3,1; Nm; 3,2 mH
>

4,5Nm - 3,1Nm = różnica

> Chodzi mi o "siłę" podczas startu silnika. W tym momencie oś Z gubi kroki.
> Obecny silnik ma 3,3 A; 3,38 mH
> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.

Jest 1,34Nm nawet z wykresem
http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalog_km-c.pdf

Teoria:
http://i.stack.imgur.com/5m3tV.jpg


Na nim samym też nie ma tego
> parametru.
> KML062F07
> http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-passo/Catalog_km-c.pdf
>
> Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
> startu?


1)Zakładając że jest rozpędzany I jest sprzęgło!, odpowiedź brzmi: taki
który ma więcej Nm:)
2)Zakładając też że silnik popędzasz tyloma amperami ile stoi na obudowie.

 

Re: Silnik krokowy i indukcja jego

Robert_Wańkowski <r...@wp.pl> / 2014-03-16 14:26:01
"LS"
>> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.
> Jest 1,34Nm nawet z wykresem
> http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalog_km-c.pdf

Wykres jest dla KML062F03 (1,5 A) a mój to KML062F07 (3,3 A)
A moment jest ale podany dla całej grupy silników KML062, czego nie rozumiem
bo w tej grupie są silniki od 1,5 A do 6,6 A.


> Teoria:
> http://i.stack.imgur.com/5m3tV.jpg

Teoria jest mi znana, mechaniki nie zmienię.

> Na nim samym też nie ma tego
>> parametru.
>> KML062F07
>> http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-passo/Catalog_km-c.pdf
>> Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
>> startu?
> 1)Zakładając że jest rozpędzany I jest sprzęgło!, odpowiedź brzmi: taki
> który ma więcej Nm:)

Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo większą
L będzie mniej żwawy przy starcie.
Sprzęgła nie mam, jest pasek.
https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14%2009.38.36.jpg
https:// www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14%2009.38.26.jpg


> 2)Zakładając też że silnik popędzasz tyloma amperami ile stoi na obudowie.
Teraz tego 3,3 A zasilam 4,5 A. Ale chyba dużo, albo nic nie pomogło.
 

Re: Silnik krokowy i indukcja jego

LS <l...@gmail.com> / 2014-03-16 17:09:57
W dniu 2014-03-16 14:26, Robert Wańkowski pisze:
> "LS"
>>> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.
>> Jest 1,34Nm nawet z wykresem
>> http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalog_km-c.pdf
>
> Wykres jest dla KML062F03 (1,5 A) a mój to KML062F07 (3,3 A)
> A moment jest ale podany dla całej grupy silników KML062, czego nie
> rozumiem bo w tej grupie są silniki od 1,5 A do 6,6 A.


Z innych katalogów wynika że moment przy prędkości 0 wynosi tyle samo
dla silnika 1Nm 1A jak i silnika 1Nm 2A czyli różniących się
indukcyjnością cewek.

> Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
> Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.

Ideałem jest najniższa indukcyjność silnika i najwyższe napięcie
drivera, weź tyle Nm na ile pozwalają wymiary, tyle amperów ile pozwala
driver, to wszystko co wyciśniesz.
> Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo
> większą L będzie mniej żwawy przy starcie.
> Sprzęgła nie mam, jest pasek.
> https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14%2009.38.36.jpg
> https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14%2009.38.26.jpg
>

Jakoś nie bardzo wierzę że on ma 1,3Nm, albo w nazwie jest błąd albo
silnik jest bardzo stary. Widać że śruba jest zakurzona, może są duże
opory. Przy odczepionym pasku, podnosząc wózek - śruba kulowa powinna
sama się obracać.

 

Re: Silnik krokowy i indukcja jego

"Irek N." <j...@taki.tajny.jest> / 2014-03-16 17:20:38
> Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
> Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
> Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo
> większą L będzie mniej żwawy przy starcie.

Większa indukcyjność powoduje, że szybciej (czyli przy mniejszej
częstotliwości kroków) utracisz możliwość osiągnięcia wymaganego prądu w
uzwojeniu silnika, a więc i możliwość utrzymania momentu na osi.
Walczy się z tym podnosząc napięcie zasilania czoperów albo... obniżając
indukcyjność (nawet łącząc uzwojenia równolegle, jak silnik 8-mio
przewodowy).

Bądź tu teraz mądry, aby stwierdzić czy:
- masz za strome rampy i silnik nie daje rady z masami
- masz za słaby silnik w ogóle i z trudem pokonujesz opory przy starcie
- starasz się kręcić za szybko już na starcie i nie osiągasz momentu aby
utrzymać rampę
- masz paskudny rezonans już na starcie i wypadają Ci kroki
- co gorsza może nie masz rampy w ogóle

Zrób próbę, wysteruj z dłuższą rampą, posłuchaj czy nie dzwoni w trakcie
rozpędzania mechanika. Może poluzuj paski (niezbyt fajne są, wprowadzają
tarcie i wyginają osie - znam przypadku urwania ośki silnika zbyt napiętym)

> Sprzęgła nie mam, jest pasek.
> https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14%2009.38.36.jpg
> https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14%2009.38.26.jpg

To nadal ta oś pionowa?
Czyli do niczego wcześniej nie doszedłeś?

Miłego.
Irek.N.
 
wstecz
1 2 3 4 5
ToMasz 2014-02-18 19:35
"Arek" 2013-11-25 08:08
PeJot 2013-10-02 10:46
PeJot 2013-06-28 20:20
Stachu Chebel 2013-01-22 15:56
"Szumek" 2012-06-21 10:18
Robert_Wańkowski 2012-06-19 22:57
"tyg" 2012-03-27 18:34
"4CX250" 2012-03-21 09:03
Robert_Wańkowski 2011-11-24 16:51
"Remek" 2011-10-21 00:10
Krzysiek 2011-06-27 09:30
Qbab 2011-06-08 21:32
współpraca