Money.plTechnologie dla biznesu Grupy dyskusyjne pl.rec.lotnictwo Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

"Biorelaxator" <biorelax@{wytnij}powernet.pl> / 2012-12-24 20:43:18
Witam
Dzienna rata, rozpisanego na 25 lat leasingu za jednego LOTowskiego B787,
wynosi pomiędzy 100 a 120 tyś zł.
Czy biorąc pod uwagę pozostałe koszty, ten samolot kiedykolwiek będzi na
siebie zarabiał?

Pozdrawiam
B.
 
Czytaj także na forum

Re: Dreamliner - czy może na siebie

Mikolaj Machowski <m...@wp.pl> / 2012-12-25 19:24:19
Biorelaxator napisał:
> Witam
> Dzienna rata, rozpisanego na 25 lat leasingu za jednego LOTowskiego B787,
> wynosi pomiędzy 100 a 120 tyś zł.
> Czy biorąc pod uwagę pozostałe koszty, ten samolot kiedykolwiek będzi na
> siebie zarabiał?

Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobę (LOT nie ma problemu
z obłożeniem na tej trasie) i wyrobi.

m.
 

Re: Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

/dev/SU45 <n...@px2.pl> / 2012-12-25 22:00:18

> Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobę (LOT nie ma problemu
> z obłożeniem na tej trasie) i wyrobi.

To jest niesamowite uproszczenie problemu.

-obłożenie to jedno a ceny biletów to drugie
-koszty dowożenia do hubów
-umowy code sharing
-sezonowość ruchu
-rozwój sytuacji gospodarczej w Europie i USA

Ogólnie to perspektywy są słabe, to nie przez przepały paliwa w 767
linia ma tak ogromne straty. Perspektywy są słabe, znacznie lepiej
zarządzane linie z bogatszych krajów mają problemy. Mi się wydaje że
raty są ogromne w stosunku do korzyści...
 

Re: Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

"J.F." <j...@poczta.onet.pl> / 2012-12-26 01:24:28
Dnia Tue, 25 Dec 2012 22:00:18 +0100, /dev/SU45 napisał(a):
>> Spokojnie - dwa transatlantyckie loty na dobę (LOT nie ma problemu
>> z obłożeniem na tej trasie) i wyrobi.
> To jest niesamowite uproszczenie problemu. [...]
> Perspektywy są słabe, znacznie lepiej
> zarządzane linie z bogatszych krajów mają problemy. Mi się wydaje że
> raty są ogromne w stosunku do korzyści...

Raty sa normalne jak na tej ceny samolot, a cena nie jest jakos wygorowana,
przynajmniej w/g Boeinga.
http://www.boeing.com/commercial/prices/

Nie wiem ile z tego mozna urwac przy negocjacjach, ale 767 nie jest
istotnie tanszy. Skoro ktos to kupuje, to i Lot moze na tym zarobic.

Zreszta czy mial jakis wybor ? W pewnym momencie trzeba kupic nowe
samoloty, tzn co najmniej nowsze od tych ktore sie ma, a decyzje trzeba
bylo podjac pare lat temu, bo taki czas realizacji zamowien.

J.






 

Re: Dreamliner - czy może na siebie zarobić?

"Tomek" <m...@o2.pl> / 2012-12-27 16:29:42

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
news:1a004m44ced0c$.5c8go3ji2tyg$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 25 Dec 2012 22:00:18 +0100, /dev/SU45 napisał(a):

> Zreszta czy mial jakis wybor ? W pewnym momencie trzeba kupic nowe
> samoloty,

Kupić w jakim sensie??
Aktywa lotu są znikome.
Wszystko co można było wydzierżawić to jest wydzierżawione
(lizingowane).
Tomek.
 
wstecz
1 2
współpraca