Money.plTechnologie dla biznesu Grupy dyskusyjne pl.rec.rowery Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne.

Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne.

Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne.

"Ghost" <g...@everywhere.pl> / 2011-06-23 13:17:01
Czy istnieja opony dajace taki efekt? Nie zameczyc sie, ale jednoczesnie
zmniejszyc szanse na poslizgi.
 
Czytaj także na forum

Re: Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne.

Marek <h...@op.pl> / 2011-06-23 14:23:28
Nie piszesz w jakich warunkach mają się nie ślizgać i lekko toczyć.
Jeśli w terenie, to w pewnym stopniu spełniają ten warunek opony
Panaracer Speed Blaster. Opony które całkiem spełniają ten warunek
nie istnieją, bo składowe się nawzajem wykluczają. Zwiększanie
przyczepności to jednoczenie zwiększanie oporu i producentowi
pozostaje jedynie ustalenie punktu kompromisu.
Nie wiem jak jest z wersją Race Lite, ale wersja eco okazała się
niestety bardzo mało wytrzymała. Tył nie przetrwał nawet jednego
sezonu, bo pozrywał się kord wzdłuż felgi. http://tiny.pl/hf465

--
Marek
 

Re: Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne.

Saurus <j...@o2.pl> / 2011-06-23 20:46:43
W dniu 2011-06-23 14:23, Marek pisze:
> Opony które całkiem spełniają ten warunek
> nie istnieją, bo składowe się nawzajem wykluczają. Zwiększanie
> przyczepności to jednoczenie zwiększanie oporu i producentowi
> pozostaje jedynie ustalenie punktu kompromisu.

No nie całkiem, dobra przyczepność to kwestia nacisku na podłoże i
oczywiście współczynnika tarcia konkretnej mieszanki na podłożu a opory
toczenia w największej części wynikają z uginania się opony podczas
toczenia w miejscu styku z podłożem. Cieńsze i bardziej elastyczne
ścianki boczne nie zmniejszą przyczepności a zmniejszą te opory.

 
współpraca