Money.plTechnologie dla biznesu Grupy dyskusyjne pl.sci.psychologia Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy

Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy

Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy

Ikselka <i...@gazeta.pl> / 2011-09-11 00:02:24
Taki oto tekst dostałam mailem wraz z zaproszeniem na kurs NLP, którym
niegdyś wyraziłam zainteresowanie. Owoż wygasło, ale korespondencja
jednostronna trwa, niniejszym cytuję, bo ciekawe akurat:

""Na czym może polegać sukces sprzedażowy papieru toaletowego? "

Nie wiem czy wiesz, ale brytyjski badacz, profesor Robert Heath, postanowił
zbadać na czym polega sukces sprzedażowy marki Andrex, produkującej papier
toaletowy w Wielkiej Brytanii, która pozostawia swoich konkurentów daleko,
daleko w tyle.

Jest to tym bardziej zaskakujące, że papier ten nie wyróżnia się niczym
specjalnym od pozostałych ? ilość emitowanych reklam jest podobna, jakość i
cena produktu również. W czym więc tkwi sekret jego bezkonkurencyjności?

Okazuje się, że wszystko rozchodzi się o szczeniaka rasy labrador. Od
zawsze firma Andrex pokazywała w reklamach pieska, który w różnych scenach
i sytuacjach bawił się z produkowanym przez nich papierem. Labradorek
został swego rodzaju maskotką, która pokazywała jak długi, wytrzymały i
miękki jest papier Andrex.

Profesor Heath, tłumaczy, że zastosowanie wizerunku słodkiego szczeniaczka
może wytwarzać w umysłach konsumentów skojarzenia z rodziną, bawiącymi się
z nim dziećmi a nawet z treningiem czystości. Dodatkowo za każdym razem gdy
konsument ogląda tą reklamę, to wytworzone skojarzenie i emocje są
wzmacniane i utrwalane.

Dlatego, gdy konsument wchodzi do sklepu z myślą kupna papieru toaletowego,
to nie przywołuje z pamięci dokładnej reklamy ale kieruje się swoimi
odczuciami i emocjami, które były wzbudzane i utrwalane przy każdym
oglądaniu reklamy.

Gdyby zapytać przeciętnego konsumenta, dlaczego decyduje się na ten a nie
inny produkt, zapewne usłyszelibyśmy że "instynktownie?, "bez powodu? czy
"tak po prostu?. Ludzie nie są świadomi, że w ich mózgu tworzą się
połączenia konkretnych doświadczeń z określonymi emocjami czy przeżyciami,
na podstawie czego tworzy się adekwatna reakcja powielana później w
przyszłości.

Antonio Damasio, nazywa te skróty skojarzeniowe ? markerami somatycznymi.
Można powiedzieć, że jest to swoista pamięć ciała, dzięki której potrafimy
adekwatnie zareagować na określone sytuacje albo dokonać szybkiego wyboru
bez racjonalnego myśleniem o tym.

Świadomie możemy nie pamiętać, że coś wydarzyło się w naszym życiu ale w
ciele pozostaje zapis związanych z nim odczuć i emocji, które uaktywniają
się przy ponownym doświadczeniu tej sytuacji.

Najlepsi eksperci marketingu i sprzedaży wiedzą jak wykorzystać wiedzę o
markerach somatycznych w procesach sprzedaży.

Jeśli i Ty chcesz się tego dowiedzieć, zapraszam na ostatnie w tym roku,
certyfikowane szkolenie "NLP i neuromarketing w biznesie" w Warszawie.

Na prośbę niektórych z Was, do dnia 6 września przedłużyliśmy promocję
dzięki której masz szansę wziąć udział w tym szkoleniu z ponad 50% zniżką.

Kliknij tutaj teraz, aby dowiedzieć się więcej.

Uwaga: każdy uczestnik szkolenia otrzyma bonusy o łącznej wartości ponad 3
000 PLN.

serdecznie pozdrawiam
Piotr M. Łabuz
psycholog, coach (PMC, CoachWise Equipped, ICF)
certyfikowany trener biznesu, certyfikowany trener nlp
wice prezes Zarządu Yans Cron Consulting Group sp. z o.o."






No i właśnie cały wic jest tu:

"Dlatego, gdy konsument wchodzi do sklepu z myślą kupna papieru
toaletowego, to nie przywołuje z pamięci dokładnej reklamy ale kieruje się
swoimi odczuciami i emocjami, które były wzbudzane i utrwalane przy każdym
oglądaniu reklamy."



PS. Ciekawe, że na mnie ŻADNE reklamy nie działają. Od lat używam tych
samych produktów - do zmian nie jestem skłonna, chyba że wychodzą z
produkcji.
--
XL
 

Re: Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy

Ikselka <i...@gazeta.pl> / 2011-09-11 00:04:27
Dnia Sun, 11 Sep 2011 00:02:24 +0200, Ikselka napisał(a):

> (...)
> PS. Ciekawe, że na mnie ŻADNE reklamy nie działają. Od lat używam tych
> samych produktów - do zmian nie jestem skłonna, chyba że

owe artykuły

> wychodzą z
> produkcji.

j.p.
--
XL
 

Re: Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy srajtaśmy.

Flyer <f...@gazeta.pl> / 2011-09-11 21:31:47
In article ,
ikselk@gazeta.pl says...
>
> Taki oto tekst dostałam mailem wraz z zaproszeniem na kurs NLP, którym
> niegdyś wyraziłam zainteresowanie. Owoż wygasło, ale korespondencja
> jednostronna trwa, niniejszym cytuję, bo ciekawe akurat:
>
> ""Na czym może polegać sukces sprzedażowy papieru toaletowego? "
>
> Nie wiem czy wiesz, ale brytyjski badacz, profesor Robert Heath, postanowił
> zbadać na czym polega sukces sprzedażowy marki Andrex, produkującej papier
> toaletowy w Wielkiej Brytanii, która pozostawia swoich konkurentów daleko,
> daleko w tyle.
>
> Jest to tym bardziej zaskakujące, że papier ten nie wyróżnia się niczym
> specjalnym od pozostałych ? ilość emitowanych reklam jest podobna, jakość i
> cena produktu również. W czym więc tkwi sekret jego bezkonkurencyjności?
>
> Okazuje się, że wszystko rozchodzi się o szczeniaka rasy labrador. Od
> zawsze firma Andrex pokazywała w reklamach pieska, który w różnych scenach
> i sytuacjach bawił się z produkowanym przez nich papierem. Labradorek
> został swego rodzaju maskotką, która pokazywała jak długi, wytrzymały i
> miękki jest papier Andrex.
>
> Profesor Heath, tłumaczy, że zastosowanie wizerunku słodkiego szczeniaczka
> może wytwarzać w umysłach konsumentów skojarzenia z rodziną, bawiącymi się
> z nim dziećmi a nawet z treningiem czystości. Dodatkowo za każdym razem gdy
> konsument ogląda tą reklamę, to wytworzone skojarzenie i emocje są
> wzmacniane i utrwalane.
>
> Dlatego, gdy konsument wchodzi do sklepu z myślą kupna papieru toaletowego,
> to nie przywołuje z pamięci dokładnej reklamy ale kieruje się swoimi
> odczuciami i emocjami, które były wzbudzane i utrwalane przy każdym
> oglądaniu reklamy.
>
> Gdyby zapytać przeciętnego konsumenta, dlaczego decyduje się na ten a nie
> inny produkt, zapewne usłyszelibyśmy że "instynktownie?, "bez powodu? czy
> "tak po prostu?. Ludzie nie są świadomi, że w ich mózgu tworzą się
> połączenia konkretnych doświadczeń z określonymi emocjami czy przeżyciami,
> na podstawie czego tworzy się adekwatna reakcja powielana później w
> przyszłości.
>
> Antonio Damasio, nazywa te skróty skojarzeniowe ? markerami somatycznymi.
> Można powiedzieć, że jest to swoista pamięć ciała, dzięki której potrafimy
> adekwatnie zareagować na określone sytuacje albo dokonać szybkiego wyboru
> bez racjonalnego myśleniem o tym.
>
> Świadomie możemy nie pamiętać, że coś wydarzyło się w naszym życiu ale w
> ciele pozostaje zapis związanych z nim odczuć i emocji, które uaktywniają
> się przy ponownym doświadczeniu tej sytuacji.
>
> Najlepsi eksperci marketingu i sprzedaży wiedzą jak wykorzystać wiedzę o

Klasyka - skoro NLP [przepis na złoto z ołowiu/perpetum
mobile/super biznes - niepotrzebne skreślić] jest takie dobre,
to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>

PF
 

Re: Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy

Ikselka <i...@gazeta.pl> / 2011-09-11 21:36:12
Dnia Sun, 11 Sep 2011 21:31:47 +0200, Flyer napisał(a):


> Klasyka - skoro NLP [przepis na złoto z ołowiu/perpetum
> mobile/super biznes - niepotrzebne skreślić] jest takie dobre,
> to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
> nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>
>

Mam te same refleksje (zresztą wobec wielu podobnych spraw), dlatego moje
zainteresowanie NLP było chwilowe.

--
XL
 

Re: Jak działa reklama czyli sukces spr

Przemysław_Dębski <p...@go2.pl> / 2011-09-11 21:37:52
Flyer pisze:

> Klasyka - skoro NLP [przepis na złoto z ołowiu/perpetum
> mobile/super biznes - niepotrzebne skreślić] jest takie dobre,
> to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
> nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>

Widocznie stosowanie przynosi miliony a sprzedaż miliardy ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.
 
wstecz
1 2
współpraca