BBM Channels- jak wygląda pół roku po swojej premierze i czy ma w ogóle przyszłość?

BBM Channels- jak wygląda pół roku po swojej premierze i czy ma w ogóle przyszłość?

BlackBerry Messenger Channels jako dodatek w naszych komunikatorach BBM został zapowiedziany już rok temu, a ostatecznie zawitał na nasze telefony w listopadzie 2013. Channels to w zasadzie mini siatka społecznościowa przypominająca trochę prowadzenie zwięzłego bloga. Jak jednak wiadomo każda tego typu usługa może być wielkim hitem, gdyż jak to na XXI wiek przystało- kochamy portale społecznościowe i mikroblogi, a tutaj kanały BBM automatycznie zawierają ogromną bazę potencjalnych użytkowników. Messenger ten w końcu ma 80 milionów aktywnych użytkowników, więc rozszerzanie możliwości komunikatora jest bardzo dobrym wyjściem- w szczególności, że na ten moment Channels jest także dostępne na platformy iOS i Android. Pytanie tylko czy takie coś rzeczywiście się przyjmuje i czy taka usługa ma przyszłość?
Screen-Shot-2013-05-14-at-10.45.35-AM-550x306

Channels niesie ze sobą duży potencjał z jednego prostego powodu- jest bardzo wygodnym sposobem na prowadzenie specyficznego blogu zbliżonego do formy âFanPage' znanej nam z Facebook'a. Możemy wszystko dodawać z poziomu telefonu, całość działa płynnie, pozwala na interakcje z fanami, prowadzenie czatów i łatwą reklamę swoich produktów bądź usług. Jednak pomimo tego, że forma jest wygodna to czegoś jednak tutaj brakuje, prawda? Każdy z nas w końcu mógł przetestować Channels na własnej skórze i myślę, że jednak większość nie korzysta z tej funkcji na co dzień. Osobiście uważam, że jest to spowodowane złą implementacją w naszych komunikatorach, a mianowicie jest to tylko DODATEK do BBM, który teoretycznie nie jest obowiązkowy i nie przynosi aktywnych korzyści, czy zysków. W zasadzie prowadzenie kanału to zajęcie czysto hobbistyczne. Do tego pojawiają się ograniczenia- począwszy od możliwości dodania tylko jednego zdjęcia (edytor natywny zdjęć BlackBerry także nie posiada funkcji zrobienia ramki i połączenia kilku zdjęć w jedno), przez ograniczenie tekstu do 400 znaków, czyli w zasadzie 2 i pół sms'a, a skończywszy na obowiązku manualnego dodawania każdego postu do naszego kanału co jest problematyczne jeśli musimy prowadzić jednocześnie n.p. stronę www, konto Facebook, Twitter i do tego BBM (automatyczne wrzucanie postów przez RSS byłoby tu pomocne). Na całe szczęście kanał możemy zakładać i dodawać wpisy także z naszych komputerów. Zmyślne firmy wykorzystają swój kanał umacniając swoją markę i aktywnie działając społecznościowo- w końcu sam PR jest także niezwykle istotny. Przykładem może być tu poniższy filmik na którym słyszymy, że BBM Channels wyrosło dla Mercedes AMG Petronas na trzecie miejsce jeśli chodzi o ilość fanów.

Inicjatywy takie jak powyższa, gdzie kierowca F1 prowadzi rozmowy na żywo ze swoimi wielbicielami przynoszą marce niezwykłą popularność, a mam wrażenie, że są trochę mniej pod publiczkę jak Twitter, gdzie każdy może przeczytać odpowiedzi. Jeśli więc firma ma dobry PR to kanał BBM będzie świetnym dodatkiem do wszystkiego co prowadzili do tej pory. Czy jednak musi to być w przyszłości tylko dodatek? Chciałbym odpowiedzieć twierdząco i dodać, że BlackBerry ma super plan na przyszłość BBM Channels. Oczywiście prawdopodobnie tak jest, ale nie możemy tego wiedzieć w tym momencie na 100%. W końcu BlackBerry dopiero od bardzo niedawna wprowadza usługi płatne w BBM (jak naklejki) po to, aby komunikator ten w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. W niedalekiej przyszłości kanały BBM będą zwierać elementy sponsorowane (jak powiadomienia użytkowników w aktualnościach, czy posty âwyróżnione'). Oczywiście jest to krok w bardzo dobrą stronę, aczkolwiek uważam, że najpierw powinni bardziej użytkowników uzależnić od nowej usługi, a dopiero potem wprowadzać takie elementy. Chciałbym w przyszłości zobaczyć możliwość aktywacji BBM Channels w HUB aby zwyczajnie pamiętać, że mam sprawdzić co się dzieje w śledzonych przeze mnie kanałach. W końcu wszelkie czaty w 90% prowadzę bezpośrednio z HUB- dlaczego więc miałbym wchodzić do aplikacji BBM z mojego ekranu głównego? To aktualności z kanałów powinny przychodzić w najprostszej formie do użytkowników, a nie użytkownik do treści. W ten sposób Channels mogło by zwiększyć swój udział w moim życiu codziennym. Rozmawiając dziś ze znajomym został mi polecony kanał dla fanów muzyki poważnej. Pomyślałem sobie- jak fajnie byłoby móc słuchać także playlist poprzez BBM Channels. W ten sposób ludzie mogliby udostępniać przygotowane przez siebie playlisty i dzielić się z innymi fanami takiej muzyki.

BaFuuoyIgAEKuuF

Przykładem aktywnie działającego muzyka może być Sean Paul pochodzący z Jamajki. Zobaczyłem jego kanał pierwszego dnia, jak tylko odpaliłem Channels i dodając go mogłem wygodnie przeczytać newsy o trasach koncertowych i tak dalej...czegoś jednak brakowało. Czy nie wygodniej byłoby gdyby Sean Paul po wrzuceniu nowego singla do sieci, udostępniłby go także na BBM Channel i z poziomu kanału wszyscy fani już mogliby się cieszyć z nowej piosenki? Oczywiście takie rozwiązania wymagają bardziej zaawansowanych zasobów w aplikacji, aczkolwiek nie jest to niemożliwe. W końcu już teraz Spotify pozwala stworzyć playlistę i udostępnić ją na stronie www wszystkim, nawet tym, którzy nie mają tam konta. W ten sposób BBM Channels mogłoby sprawiać, że użytkownicy pozostawaliby w aplikacji na dłużej wyświetlając więcej reklam i wpisów sponsorowanych, a tym samym przynosząc większe zyski dla twórców.

Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty myślę, że śmiało można powiedzieć, że Kanały BBM mają ogromny potencjał i mam nadzieję, że wraz z wprowadzeniem kilku usprawnień zostaną z nami na dłużej jako bardzo dobra forma przeprowadzania PR dla firm, jak i prowadzenia krótkich i niezobowiązujących blogów przez zwykłych hobbystów. W końcu poprzez Channels łatwiej znaleźć entuzjastów konkretnej tematyki, jak przez zakładanie BBM Group ograniczonego do grona znajomych naszych znajomych.

Czekam więc na Waszą opinię odnośnie BBM Channels i mojego poglądu na ten temat!
Serwis BBNews.pl jest częścią grupy PROGET.

BBNews
Czytaj także
Polecane galerie