BlackBerry publikuje wyniki finansowe pierwszego kwartału fiskalnego 2015

BlackBerry publikuje wyniki finansowe pierwszego kwartału fiskalnego 2015

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią BlackBerry publikuje dziś wyniki finansowe z pierwszego kwartału fiskalnego 2015.

Najważniejsze informacje:

  • Balans gotówki i inwestycji wyniósł 3.1 miliarda dolarów pod koniec pierwszego kwartału fiskalnego, w porównaniu do 2.7 miliarda z poprzedniego kwartału
  • Skorygowana marża brutto Q1 48%, w porównaniu z 43% z poprzedniego kwartału
  • Zmniejszone skorygowane koszty operacyjne o 57% rok do roku i 13% kwartał do kwartału
  • Z powodzeniem uruchomiona sprzedaż urządzenia Z3 w Indonezji; 8 kolejnych państw w planie
  • Program EZ Pass spowodował w sumie 1.2 miliona nowych licencji dla BES10, włącznie z ponad 10% licencji pochodzących z konkurencyjnych platform MDM
  • Uruchomienie programu Ion skupionego na wschodzącym rynku "Internetu Rzeczy"

Wyniki I kwartału

Dochó w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015 wyniósł 966 milionów dolarów, czyli odnotowano spadek o $10 milionów, bądź 1% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Podział dochodu w bieżącym kwartale wyniósł następująco: 39% hardware, 54% usługi oraz 7% software i pozostałe źródła dochodu. Podczas pierwszego kwartału firma odnotowała dochód ze sprzętu poprzez sprzedaż 1.6 miliona telefonów marki BlackBerry w porównaniu do 1.3 miliona smartphone'ów sprzedanych w poprzednim kwartale. Ponad 2.6 miliona telefonów zostało sprzedanych odbiorcom końcowym, co zawiera dostawy i sprzedaż potwierdzoną, co zmniejszyło inwentarz firmy w kanałach dystrybucyjnych.

W sumie wartość gotówki oraz jej ekwiwalentów, inwestycji krótko oraz długoterminowych wyniosła $3.1 miliarda (stan na 31 maj 2014) w porównaniu z $2.7 miliarda w poprzednim kwartale- jest to wzrost netto o $429 milionów.

"Nasze wyniki w pierwszym kwartale fiskalnym pokazują, że jesteśmy zdecydowanie na dobrej drodze do osiągnięcia kolejnych kamieni milowych, w tym naszych celów finansowych oraz dostarczania silnego portfolio produktów" powiedział John Chen, CEO BlackBerry, a następnie dodał "W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, skupiliśmy się na poprawie efektywności we wszystkich aspektach naszej działalności prowadzących do redukcji kosztów i poprawy marż. Patrząc w przyszłość, skupiamy się na naszym planie wzrostu, aby umożliwić nasz powrót do rentowności".

Pełny raport dostępny w formacie .pdf pod adresem:
Q1_FY2015_Press_Release.pdf
Serwis BBNews.pl jest częścią grupy PROGET.

BBNews
Czytaj także
Polecane galerie