Jak zmniejszyć rachunki telefoniczne

Jak zmniejszyć rachunki telefoniczne

W "Gazecie Wyborczej" można przeczytać o sposobach pozwalających firmie na znaczne oszczędności na rozmowach telefonicznych.

Według "Gazety", na początku trzeba przeanalizować sposoby korzystania z telefonów przez pracowników- zbadać, czy większość rozmów wykonywanych jest na telefony stacjonarne, czy też na komórkowe.


Istotne jest również to, czy przeważają rozmowy z klientami, pomiędzy pracownikami firmy, za granicę, czy też na terenie kraju.

Kolejnym krokiem powinno być przeanalizowanie taryf ustalonych przez operatora telefonicznego. Zdarza się, że firma płaci według stawek i umów ustalonych dawno temu, a dzisiaj te same usługi są znacznie tańsze lub z nich po prostu nie korzysta. Niekorzystne umowy firma powinna renegocjować z dostawcą usług telefonicznych. Ważne jest tu, żeby przeprowadzane zmiany dostosowane były do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa, np. jeśli pracownicy firmy wykonują niewiele połączeń wychodzących, wskazany jest wówczas tani abonament. Dobrym posunięciem jest porównanie ofert kilku operatorów, co zwiększa szansę na wybranie opcji najlepiej dopasowanej do potrzeb firmy.

Za jeden z najlepszych przykładów na spore oszczędności ,,Gazeta" podaje telefonię internetową. VoIP gwarantuje znacznie niższe stawki połączeń krajowych, komórkowych i zagranicznych, a dodatkowo sekundowe naliczanie, darmowe rozmowy pomiędzy użytkownikami sieci, billingi online i wiele innych usług dodanych, których nie mają w ofercie operatorzy telefonii stacjonarnej. Firmy nie muszą się też obawiać złej jakości połączeń VoIP. Jak podaje ,,Gazeta", na rynku dostępne są oferty solidnych usługodawców telefonii internetowej, do których zalicza m.in. FreecoNet.
telefonia voip, freeconet
All Calls
Czytaj także
Polecane galerie