Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Konferencja WroTech Culture za nami. Relacja uczestników

Konferencja WroTech Culture za nami. Relacja uczestników

Fot. materiały prasowe

W czwartek 6 czerwca br. odbyła się konferencja WroTech Culture. Ponad 200 osób zebranych w sali nr 8 w Kinie Nowe Horyzonty przysłuchiwało się i dyskutowało na temat nowych technologii. Jak uczestnicy wspominają to wydarzenie?

Jurek Skowron z Ośrodka Kultury w Oławie oraz Hackerspace Wrocław (hswro.org) powiedział: WroTech Culture jest niczym silny creative-drink. Kilka łyków (zwanych prezentacjami) powoduje, że nie możesz zasnąć przez całą noc. Neurony snują coraz nowsze pomysły. I każą dzwonić do znajomych: Cześć. Mam taki plan. Od zaraz zmieniamy świat. Lecz ma to skutek uboczny – nie każdy jest skory do ulepszania świata o trzeciej nad ranem. Nie konsultuj tego z lekarzem. Na kolejnym WroTech Culture na pewno znajdziesz nowych znajomych! I tylko strach pomyśleć, jak będzie wyglądać świat, jeśli wszyscy z entuzjazmem i zaangażowaniem, takim jak twórcy WroTechu, zaczniemy go zmieniać – wow! Będzie fantastycznie!

Aleksandra Ziemlańska, wielbicielka czeskich publikacji (o czym możecie się sami przekonać na jej stronie www.muszkin.pl) pisze: Na widowni zasiedli marzyciele, studenci, autorzy startupów, założyciele i managerowie firm– w prezentacjach, podzielonych na trzy bloki tematyczne (odpowiadających kolejno oddziaływaniu nowych technologii na sektor kultury, miejscom pracy i tworzeniu powiązań między biznesem a działalnością społeczną) – mogli dowiedzieć się czegoś interesującego czy odkrywczego, a może nawet inspirującego dla siebie. Bartłomiej Lozia z JOJO Mobile Polska i Radek Paklikowski z AppsWith.us opowiadali o nowych możliwościach, jakie dla promocji miast i angażowania mieszkańców do uczestnictwa w ich życiu i kulturze niosą technologie mobilne. Świetne przykłady aplikacji, stworzonych na przykład z myślą o publiczności festiwalowej, czy ta, która pozwala w londyńskich zaułkach zobaczyć, jak dane miejsca wyglądały pół wieku wcześniej. Pomysły, pomysły!

Dzięki tym inspiracjom, może w przyszłości jakaś wrocławska realizacja, stworzona przez uczestników WroTechu, stanie się casem przytaczanym na konferencjach organizowanych np. w Berlinie czy Nowym Jorku. Warto wspomnieć, że i organizatorzy WroTechu stanęli na wysokości zadania, i na potrzeby konferencji przygotowali zmyślną aplikację. Uznanie dla zakładki kontaktowej, dzięki której zalogowani uczestnicy mogli wymieniać wiadomości – pomyślane z korzyścią dla tych, którzy przyszli z nadzieją na nawiązanie kontaktów biznesowych. Drugi plus – za pomysł na konkursy!

Czytaj więcej Inteligentne miasta przyszłości to nie fantastyka Spotykamy się z zaawansowanymi technologiami dosłownie „na ulicy", często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. W moim odczuciu pierwszą część konferencji zdominował jednak Adam Piwek z Adumy. Opowiedział m.in. o udanej realizacji interaktywnej i multimedialnej, przygotowanej dla łódzkiego muzeum włókiennictwa, która spowodowała, że w pierwszym tygodniu po jej zainstalowaniu muzeum odwiedziło więcej zwiedzających, niż w całym poprzednim roku. Najwięcej emocji wzbudziła we mnie prezentacja wirtualnej wystawy dzieł sztuki, które od II wojny światowej pozostają poza granicami Polski. Mocny, emocjonalny przykład wykorzystania potencjału nowych technologii!

Na specjalne zaproszenie na WroTech Culture przybył Frank Bekkers, CEO belgijskiej firmy Mobile Vikings, która niebawem będzie miała swoje polskie centrum dowodzenia właśnie we Wrocławiu, oraz Tiago Martins, wykładowca University of Arts and Industrial Design w Linz.
- W twarzowym hełmie z rogami, Frank opowiedział o swoich porażkach i sukcesach, o podejmowaniu ryzyka i walce z przeciwnościami: codzienność biznesu! Prezentacja Tiago dotyczyła zaś projektowania interakcji, wykorzystujących przenikające się aspekty psychologiczne, społeczne i technologiczne współczesnego świata i jej roli w wyznaczaniu trendów nadających kształt rzeczywistości, o jakiej nie śniło się naszym przodkom. Wszystko dlatego, że ludzie obdarzeni są naturalną skłonnością do gry, która w przypadku nowych technologii, wyznacza nowe kierunki rozwoju cywilizacji – kontynuuje Aleksandra Ziemlańska.

Paweł Ustaborowicz (Co-Founder Zebra Studios AS) już czeka na następną edycję: Nieczęsto zdarza się możliwość spotkania w jednym miejscu tylu przedsiębiorców i wizjonerów, udowadniających, że to, co wielu uważa za przyszłość, tak naprawdę dzieje się teraz.

O tym, jak cała organizacja wydarzenia przekroczyła jego najśmielsze oczekiwania, napisał Michał Motyka (Graphic Designer – freelancer): Trudno opisać jednym zdaniem to, co działo się dzisiaj w sali nr 8 wrocławskiego Kina Nowe Horyzonty. Już dawno nie miałem przyjemności znaleźć się w jednym miejscu z tyloma pozytywnie nakręconymi umysłami. Z pewnością każdy, kto dobrze wykorzystał ten czas, wyszedł z sali z głową napakowaną pomysłami, inspiracjami i motywacją do działania. Główny wniosek, jaki nasuwa mi się po wysłuchaniu wszystkich prelegentów, to fakt, że wizja przyszłości, która w głowie każdego z nas przybiera czasami różną postać, nie jest oddalona tak bardzo, jak mogłoby się nam wydawać. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że wizje te mamy na wyciągnięcie ręki i to od nas samych zależy, czy zrealizują się one na przestrzeni najbliższych tygodni, miesięcy czy lat.

Oprócz Miasta Wrocław, partnerami strategicznymi wydarzenia byli Pracuj.pl i Regus, największy na świecie dostawca elastycznych środowisk pracy. Maciej Skórski, Dyrektor Regus w Polsce, opowiedział o tym, jak bardzo przyszłość należy do mobilności, jak również do niezawodnego i bezpiecznego łącza wi-fi: firma Regus włączyła 22 stacje benzynowe Shell na terenie Berlina i w jego okolicach do swojej innowacyjnej sieci centrów biznesowych w europejskich węzłach transportowych, obejmującej stacje benzynowe i stacje obsługi przy autostradach, dworce kolejowe oraz salony biznesowe na lotniskach. Dla szukających pracy Anna Hołdyńska i Ewelina Malarowska z Pracuj.pl przygotowały szereg podpowiedzi, jak za sprawą np. portali społecznościowych czy wideomarketingu budować swój wizerunek w sieci: czyli jak uchronić się przed tym, aby nasze CV nie trafiło tylko do bazy, a do przyszłego pracodawcy.

Wśród patronów medialnych WroTech Culture było również Money.pl. Jarosław Jasiński opowiada: Wyrażam słowa pełne uznania dla organizatorów konferencji Wrotech Culture, w której miałem przyjemność być prelegentem. Sprawna koordynacja, inspirujące wystąpienia oraz ciekawa tematyka to powody, dla których na pewno warto brać udział w tego typu wydarzeniach. Cieszy mnie fakt, że Wrocław doczekał się tego rodzaju inicjatywy, która z pewnością będzie stanowić bodziec także dla innych organizacji. W imieniu Money.pl liczę na kontynuowanie współpracy przy kolejnych wspólnych przedsięwzięciach oraz życzę podobnych sukcesów w przyszłości.

Czytaj więcej w Money.pl
Oto najbardziej angażująca polska gra
W ciągu miesiąca do gry wraca 61% osób, tygodniowo 75%, a na następny dzień aż 80% graczy.
Rząd przyznaje: jesteśmy na szarym końcu
Według opublikowanego wiosną tego roku unijnego rankingu liderami innowacji w UE są: Szwecja, Niemcy, Dania i Finlandia. Polska zajmuje czwartą pozycję od końca - za nami są Łotwa, Rumunia i Bułgaria.
To odkrycie zrewolucjonizuje nanotechnologie?
Za pomocą powierzchniowo czułych metod spektroskopowych możemy określać cechy najbardziej zewnętrznych warstw materiałów, ich skład czy też stan chemiczny.
Czytaj także
Polecane galerie