LG otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Londynie

LG otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Londynie

Firma LG Electronics, czołowy producent w dziedzinie elektroniki konsumenckiej i komunikacji mobilnej, otworzyła nowe Europejskie Centrum Projektowe w Londynie (Covent Garden), którego zadaniem będzie projektowanie produktów na rynek europejski z myślą o wymaganiach i potrzebach konsumentów w Europie. Projektanci LG będą także zajmować się adaptacją produktów, którymi są zainteresowani Europejczycy, ale zaprojektowane zostały poza Europą.

Inauguracja LG Design Center jest odzwierciedleniem nowej strategii biznesowej LG zwiększającej inwestycję w aktywność badawczo - rozwojową w Europie. Jeszcze w tym roku LG zamierza zainwestować ponad 4,8 mln USD w inicjatywy projektowe, a pierwszym produktem w pełni zaprojektowanym w Europie będzie telefon komórkowy, który zostanie zaprezentowany w sierpniu br.


Do 2009 r., międzynarodowy zespół pracowników Europejskiego Centrum Projektowego LG ma liczyć 22 projektantów najwyższej klasy z różnych krajów Europy. Aktualnie w zespole znajdują się już projektanci z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Francji i Niemiec. Będą oni opracowywać produkty składające się na pełną ofertę LG dla klientów indywidualnych, takie jak telefony komórkowe i urządzenia mobilne, płaskie telewizory, systemy audio, AGD czy inny elektroniczny sprzęt użytku domowego.

LG Design Center w Londynie wchodzi w skład globalnej sieci 6 centrów projektowych, które z kolei należą do większej sieci obejmującej 29 ośrodków badawczo-rozwojowych. Łącznie instytucje te zatrudniają 16 000 osób, co stanowi niemal jedną piątą wszystkich pracowników LG.

,,Utworzyliśmy nowe Europejskie Centrum Projektowe z myślą o zapewnieniu naszemu zespołowi projektantów optymalnych warunków do pracy twórczej, czyli m.in. dostępu do najnowocześniejszych technologii wspomagających proces projektowania" -- powiedział James Kim, prezes i dyrektor generalny LG Electronics Europe. ,,Rynek europejski różni się od innych pod wieloma istotnymi względami - kulturowymi, jak i technicznymi. W związku z tym, aby wzmocnić swoją obecność w Europie, LG musi uwzględniać te różnice, inwestując w zaspakajanie potrzeb konsumentów".

Z pomocą organizacji Think London firma LG wybrała Londyn i Wielką Brytanię na swoją europejską siedzibę ze względu na sprzyjające warunki biznesowe i finansowe, a także silną pozycję międzynarodową. Londyn to różnorodne pod względem kulturowym miasto, słynące na całym świecie z energii, stylu i kreatywności mieszkańców. Jest ojczyzną doświadczonych projektantów mających zarówno wiedzę, jak i autentyczny zapał do tworzenia elektroniki powszechnego użytku, a dzięki renomowanym programom edukacyjnym i szkoleniowym odkrywane są nowe talenty.

,,Londyn ma od dawna ustaloną reputację solidnego i innowacyjnego ośrodka projektowego" -- powiedział Michael Charlton, dyrektor Think London, instytucji zajmującej się promocją inwestycji zagranicznych w Londynie. ,,Ponad pół miliona mieszkańców tego miasta pracuje w branżach twórczych, co sprawia, że sektor ten zajmuje trzecie miejsce pod względem zatrudnienia w stolicy. W połączeniu z silnie rozwiniętą siecią kontaktów finansowych i biznesowych czyni to z Londynu idealne miejsce dla takich firm jak LG, które dokonują długoterminowych, poważnych inwestycji w poszerzenie swojego potencjału projektowego".

Wraz z zamknięciem centrum projektowego LG w Mediolanie, potwierdzono informację o tym, że wszyscy zatrudnieni tam pracownicy otrzymali możliwość przeniesienia na równorzędne stanowiska w nowym Centrum Europejskim.
All Calls
Czytaj także
Polecane galerie