Microsoft i News Corp. biorą przykład z YouTube

Microsoft i News Corp. biorą przykład z YouTube

Obie firmy chcą powtórzyć komercyjny sukces serwisu YouTube i pracują nad własnymi serwisami umożliwiającymi publikowanie plików filmowych z Internecie.

News Corporation, właściciel wielu popularnych mediów (m.in. dziennika Times, wytwórni filmowej Fox) oraz serwisu społeczności internetowych MySpace, uważa ze YouTube zawdzięcza swoją popularność właśnie użytkownikom MySpace. Według dyrektora ds. operacyjnych, Petera Chemina, na 100 milionów plików video oglądanych codziennie przez użytkowników YouTube, ponad 60 milionów to ruch generowany przez członków MySpace. Prawdopodobnie News Corp. Wprowadzi zintegruje funkcje związane z udostępnianiem i dzieleniem się własnymi filmami z istniejącą funkcjonalnością MySpace.

Natomiast Microsoft planuje udostępnienie serwisu SoapBox (ang. mydelniczka), jako elementu wyszukiwarki MSN Video. SoapBox ma być zintegrowany z blogiem, pozwalać na publikowanie obrazu wprost z kamer internetowych, zawierać obsługę kanałów RSS oraz umożliwiać wyszukiwanie filmików nawet podczas odtwarzania innych.

Wartość YouTube, pierwszego tego typu i aktualnie najpopularniejszego serwisu umożliwiającego bezpłatne publikowanie amatorskich filmów w Internecie szacowana jest na poziomie jednego miliarda dolarów.

internet, microsoft, video, wymiana plików, youtoube, news
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie