Polacy zadowoleni z usług operatorów telefonii komórkowej

Polacy zadowoleni z usług operatorów telefonii komórkowej

 

Polacy zadowoleni z usług operatorów telefonii komórkowej

Najlepiej poradził sobie Play

Gdy tylko dowiemy się, że stoi przed nami ankieter, bardzo często zatrzaskujemy przed nim drzwi czy też rozłączamy telefon. Ale bez ich pracy, firmy nie mogłyby poznać opinii konsumentów. Ostatnio, badania przeprowadził Urząd Komunikacji Elektronicznej. Czy Polacy są zadowoleni z usług operatów i jak korzystają z telefonii komórkowej?

Zadowolenie konsumentów jest ważnym aspektem sprzedaży produktów. Im więcej niezadowolonych klientów, tym mniejsze obroty i mniejsze zainteresowanie konsumentów. Przeprowadzone przez UKE badania pokazują jak korzystamy z telefonii komórkowej, które usługi są przydatne oraz, co najważniejsze, jak jesteśmy zadowoleni z usług operatorów. Ale po kolei.

Polacy rozpoznają przede wszystkim trzy marki telefonii komórkowej: Orange, Plus oraz T-Mobile. Najlepiej znaną jest Orange, której nazwę wymieniło 86,1% respondentów. Plus uzyskał 82,3% głosów. Nieco gorzej wypadł T-Mobile, którego wymieniło 75,5% badanych. Dwie trzecie badanych wskazywało również na na markę Play.

Z sieci, które proponują ofertę prepaid znalazła się najwyżej marka Heyah, którą wymieniło ponad połowa ankietowanych. Na drugim miejscu uplasowało się Sami Swoi.

W badaniu padło pytanie o częstotliwość korzystania z usług telefonii. Jak się okazało Polacy głównie wykonują połączenia głosowe, wewnątrz jak i do innych sieci oraz wysyłają wiadomości tekstowe codziennie lub kilka razy w tygodniu. Okazało się również, że z takich usług jak płatności mobilne nie korzysta aż 91% użytkowników. Podobnie jest z Internetem/WAP (84%). Prawie 15% badanych nie wysyła żadnych wiadomości tekstowych.

Polacy są przywiązani do operatorów usług telefonii komórkowej. Aż 79,2% respondentów nie zmieniał sieci, natomiast 19,1% osób zdecydowało się tylko raz. Elementy, które decydują przy wyborze operatora to kolejno: atrakcyjność cenowa, a także atrakcyjne promocje oraz rabaty. Mniejszą uwagę zwracano na dostępność obsługi/infolinii czy szeroki wybór telefonów komórkowych. Najmniej ważnym aspektem decydującym o wyborze operatora są ceny usług w roamingu.

W większości Polacy są zadowoleni z usług czterech największych operatorów. T-Mobile, Orange, Plus, Play. Wszyscy zostali ocenieni wysoko. Na uwagę zasługuje ten ostatni, gdyż najkrócej znajduje się na polskim rynku. Otrzymał on jednocześnie najwyższe oceny z każdej kategorii. Zaraz po nim jest Plus, T-Mobile, a na końcu Orange. Różnice pomiędzy poszczególnymi operatorami są niewielkie. Elementy, jakie poddano ocenie to: ogólna ocena zadowolenia z usług, zakres oferowanych usług, dostępność obsługi, atrakcyjność cenowa oferty, atrakcyjność promocji i rabatów, atrakcyjność oferowanych aparatów telefonicznych oraz ocena jakości usług.

A jak Wy oceniacie usługi polskich operatorów?

Smartfony.com
Czytaj także
Polecane galerie
2012-02-07 14:34
Trzeba wziąć pod uwagę, że Polacy jak się do czegoś przyzwyczają, to już tego nie zmieniają. Dlatego nawet, jak coś nie do końca będzie im pasować, to nie włożą wysiłku w szukanie alternatywy. Taki na przykład roaming - kto z Was jest zadowolony z tego, co oferuje mu operator, kiedy lecimy na wakacje np. do Egiptu? No raczej nikt... A są inni operatorzy, jak np. Simx, którzy ofertę roamingowa mają duzo bardziej konkurencyjną, tylko właśnie - trzeba by coś zmienić, a mało komu się chce :P Ale myślę, że jeszcze przyjdzie czas, kiedy pójdziemy po rozum do glowy i nie damy z siebie zdzierać takich sum, jak obecnie...
2012-01-19 21:10
To mało kogo chyba zaskoczy, operatorzy naprawdę się starają przyciągnąć klientów coraz większymi atrakcjami, jedni dodają konsole xbox do oferty, inni - ostatnie nowości z rynku telefonów - jak Orange. Ciekawe jak długo ten trend się utrzyma