Sukces BBM dla Androida - nie tylko pobrania

Sukces BBM dla Androida - nie tylko pobrania

Po publikacji informacji o przekroczeniu przez BBM dla iOS i Androida granicy 20 milionów pobrań w krótkim czasie po premierze, najważniejszą kwestią stało się to, jak wiele osób zostanie na dłużej przy tym komunikatorze i czy będą korzystać z niego dłużej, niż zaledwie kilka minut po instalacji. Okazuje się, że... tak.

Niezależne badanie przeprowadzone przez firmę analityczną Mobidia , wskazują na to, że osoby mieszkające w USA, które pobrały BBM na Androida (niestety brak danych dla iOS) spędziły przy nim więcej czasu niż miało to miejsce w przypadku komunikatora Tango (ponad 120 milionów użytkowników + gry) i niemal tyle samo, co w przypadku aplikacji Viber. Średni czas dziennego użycia BBM to w przypadku USA 40 minut, podczas gdy dwaj pozostali analizowani konkurenci osiągnęli odpowiednio wyniki 24 minuty i 44 minuty. Zwycięzcą okazał się Kik, który był aktywny na telefonach średnio przez 106 minut dziennie.

Jeszcze lepszy wynik udało się uzyskać w Europie, gdzie użytkownicy BBM dla Androida spędzili przy nim średnio prawie godzinę w ciągu dnia, co jest wynikiem wyższym niż uzyskany przez LINE (38 minut) i niestety zdecydowanie niższym niż w przypadku wszechobecnego WhatsApp (160 minut).

Wygląda więc na to, że większość osób, które pobrała BBM, nie tylko uruchomiła go raz i zamknęła, ale stał się dla nich komunikatorem, przy którym spędzają codziennie całkiem sporo czasu. Na ostateczne świętowanie będziemy musieli jednak jeszcze długo poczekać - konkurencja nie śpi, a najciekawsze możliwości BBM, takie jak czat wideo, udostępnianie ekranu czy Kanały, w dalszym ciągu nie zostały udostępnione nikomu, kto nie posiada BlackBerry 10.

via: bgr

Serwis BBNews.pl jest częścią grupy PROGET.

BBNews
Czytaj także
Polecane galerie