Lightroom, czy Photoshop?

Lightroom, czy Photoshop?

"1634Racine" <1...@Racine.pl> / 2011-02-14 19:02:18
gdzies tutaj wyczytalem poglad [zapewne subiektywny], że Lightroom do
obróbki zdjęć nadaje sie znacznie lepiej niż photoshop.
Podpowiedzcie prosze - co to oznacza w praktyce [jesli tak faktycznie
uwazacie]?.
Bo z tego co czytalem tu i tam [pewnie malo uważnie], to lightroom przede
wszystkim jest super do gospodarowania zasobami foto.
Do edycji także nadaje sie [to również wyczytalem :)
1.
Ale czy do aż tak zaawansowanej edycji, do aż tak zaawansowanego obrabiania
foto, jak PS?
2.
I dopytam: lightroom korzysta tylko z tego co ma natywnie, czy mozliwe
korzystanie z wszelkich wtyczek do PS?

tak btw:
wiadomo, że nie po tym ocenia sie mozliwosci, ale "wagowo" to zdaje sie, że
lightroom skromniejszy od PS (przy czym mysle o wersji _nie_ PS Extended,
także dla 3d, ale po prostu - o PS)
 
Czytaj także na forum

Re: Lightroom, czy Photoshop?

januszek <j...@polska.irc.pl> / 2011-02-14 19:42:32
1634Racine napisa?(a):

> gdzies tutaj wyczytalem poglad [zapewne subiektywny], że Lightroom do
> obróbki zdjęć nadaje sie znacznie lepiej niż photoshop.

Zdefiniuj, jak najbradziej precyzyjnie co konkretnie rozumiesz pod
"obróbka zdjęć"? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
 

Re: Lightroom, czy Photoshop?

"1634Racine" <1...@Racine.pl> / 2011-02-15 03:56:52
januszek in news:slrniliu2l.1imb.januszek@gimli.mierzwiak.com :
> 1634Racine napisa?(a):
>> gdzies tutaj wyczytalem poglad [zapewne subiektywny], Ĺźe Lightroom do
>> obróbki zdjęć nadaje sie znacznie lepiej niż photoshop.
> Zdefiniuj, jak najbradziej precyzyjnie co konkretnie rozumiesz pod
> "obróbka zdjęć"? ;)
> j.

nie generuj rabinicznej dysputy dzielącej włos na czworo :) Rozmowa jak o
hackingu: "a co to jest hacking?".
Obrobka zdjec. Co Ty rozumiesz przez obrobke zdjec? Rozjasnienie tylko?
Nie. Wyostrzenie
tylko? Nie. Skadrowanie tylko? Nie. Gdyby w PS zastanawiali sie nad tym, co
ludzie zrozumieja przez obrobke zdjec, to by nigdy - uzywając zwrotu
"obrobka foto" - nie wydali nawet ulotki o tym, do czego zrobili PS. A
wydali.
Trudno. Moze odpowiedza ci, ktorzy rozumieja przez obrobke zdjec to samo, co
w Adobe. Na przyklad w Adobe. Ja wiem, co w Adobe rozumieja przez obrobke
zdjec. I w tym kontekscie pytam o Lightroom/PS. Oczywiscie moglbym jeszcze
zapytac o to w adobe. Ale pytam tutaj. pewnie z tego samego powodu,dla
ktorego w sprawie XP nie latamy do MS, tylko pytamy tutaj.
 

Re: Lightroom, czy Photoshop?

januszek <j...@polska.irc.pl> / 2011-02-15 07:45:02
1634Racine napisa?(a):

> nie generuj rabinicznej dysputy dzielącej włos na czworo :) Rozmowa jak o
> hackingu: "a co to jest hacking?".
> Obrobka zdjec. Co Ty rozumiesz przez obrobke zdjec? Rozjasnienie tylko?
> Nie. Wyostrzenie
> tylko? Nie. Skadrowanie tylko? Nie. Gdyby w PS zastanawiali sie nad tym, co
> ludzie zrozumieja przez obrobke zdjec, to by nigdy - uzywając zwrotu
> "obrobka foto" - nie wydali nawet ulotki o tym, do czego zrobili PS. A
> wydali.
> Trudno. Moze odpowiedza ci, ktorzy rozumieja przez obrobke zdjec to samo, co
> w Adobe. Na przyklad w Adobe. Ja wiem, co w Adobe rozumieja przez obrobke
> zdjec. I w tym kontekscie pytam o Lightroom/PS. Oczywiscie moglbym jeszcze
> zapytac o to w adobe. Ale pytam tutaj. pewnie z tego samego powodu,dla
> ktorego w sprawie XP nie latamy do MS, tylko pytamy tutaj.

Dużo, dużo słów z których nic konretnego nie wynika ;) Ale ok, jeśli za
punkt wyjścia dla pojęcia obróbka zdjęć weźmiemy wszystko to co można
zrobić w PS to LR się do tego zupełnie nie nadaje ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
 

Re: Lightroom, czy Photoshop?

"marcin.STIG.saldat" <s...@post.pl> / 2011-02-15 09:32:09

> Ale czy do aż tak zaawansowanej edycji, do aż tak zaawansowanego
> obrabiania foto, jak PS?

Zakladajac (w uproszczeniu), ze "obrobka zdjec" to w wiekszosci operacje
na calym obrazie, to LR jak najbardziej nadaje sie do obrobki, i do tego
zostal zreszta stworzony. Tak wiec mozesz kadrowac, ostrzyc, odszumiac,
zmieniac nasycenie kolorow, masakrowac krzywymi, korygowac balans, wady
obiektywow, obracac, dodawac/usuwac winiete, etc. "Zaawansowana edycja",
czyli to, czym okresla sie "retusz" i "modyfikacje lokalne", raczej nie
jest mocna strona LR. Pryszcza usuniesz, ale o zaawansowanej selekcji,
warstwach, czy chociazby tranformacjach wybranych elementow obrazu --
mozesz zapomniec. LR to kombajn do obrobki zdjec, a nie edycji grafiki.

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat
www.saldat.pl | GG: 680500
 
wstecz
1 2 3



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_M-07-17 169.88 -0,22
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16