[pr] degradacja EIC do Ex (?)

[pr] degradacja EIC do Ex (?)

gaspar <r...@gazeta.pl> / 2011-04-07 17:01:01
Znikną Expressy Intercity, wrócą Expressy
06.04.2011 23:17
Autor: TD

Dzisiejszy Teleexpress podał informację, że od czerwca ma zniknąć 3/4
pociągów klasy Intercity i na ich miejsce mają powrócić Expressy.

Ta degradacja jest działaniem odwrotnym do tego, które przeprowadziło
PKP Intercity 2 lata temu gdy prawie wszystkie Expressy zostały
"awansowane" do kategorii Express Intercity. Czyżby PKP Intercity
cierpiało na brak wagonów? I czy będzie w związku z tym taniej?

http://www.kolej24.pl/news/czytaj/znikna-expressy-intercity-wroca-expressy /

Jeśli Teleexpress ani kolej24 nic nie pomieszali, to... oni się TAK
KRAŃcoWO MIOTAJĄ, że ja już nie mam słów.

--
Pozdrawiam z Poznania/z Łodzi,
Kasper "Gaspar" Fiszer || http://gaspar.fotografia.com.pl
e-mail gaspar@fotografia.com.pl || gg:6307521
dzienniczek: http://dzienniczekkulturalny.wordpress.com

"Są takie sfery życia, o których znajomość podejrzewam tylko ciebie.
Gaspar, znasz się na maszynach do pisania?" (A.W.)
 
Czytaj także na forum

Re: [pr] degradacja EIC do Ex (?)

"3704" <n...@poczta.onet.pl> / 2011-04-07 17:40:32

Użytkownik "gaspar" napisał w wiadomości
news:inkjjd$kbq$1@inews.gazeta.pl...
> Jeśli Teleexpress ani kolej24 nic nie pomieszali, to... oni się TAK
> KRAŃcoWO MIOTAJĄ, że ja już nie mam słów.

Moim zdaniem to proste - Expressy zostana z cenami obecnymi, a EIC dowala
wzwyz, przynajmniej miejscowki. Zobaczymy.

tg

 

Re: [pr] degradacja EIC do Ex (?)

Odwrócona <1...@op.pl> / 2011-04-07 18:32:11
Użytkownik "3704" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:inkltk$tor$1@opal.icpnet.pl...
>
> Użytkownik "gaspar" napisał w wiadomości
> news:inkjjd$kbq$1@inews.gazeta.pl...
>> Jeśli Teleexpress ani kolej24 nic nie pomieszali, to... oni się TAK
>> KRAŃcoWO MIOTAJĄ, że ja już nie mam słów.
>
> Moim zdaniem to proste - Expressy zostana z cenami obecnymi, a EIC dowala
> wzwyz, przynajmniej miejscowki. Zobaczymy.

Nie moze byc tak.
Najlepiej jak bedzie IC, EX, i Pendolino (ICX)
 

Re: [pr] degradacja EIC do Ex (?)

"Tomasz.bu" <t...@gazeta.pl> / 2011-04-07 20:37:03
gaspar napisał(a):

Przypominam tylko, że kategoria EIC powstała po to, by pociągi IC objąć
ustawowymi ulgami na bilety.

Powrót do nazwy Ex nie wydaje się uzasadniony marketingowo - "osobowy",
"pospieszny", "ekspres" to nazwy, które kojarzą się z pociągami sprzed 30 lat
i miłośnikom podpowiadam, że dla przeciętnego mieszkańca kraju nad Wisłą nie
są to pozytywne skojarzenia. Natomiast jeśli służył będzie machinacjom cenowym
- to może i na krótką metę ma to sens. Docelowo powinno być jednak jak
najmniej kategorii no i obowiązkowo powinny być przypisane do z góry
ustalonego standardu. W Niemczech wiadomo: ICE to zespolone składy dużych
prędkości, IC - składy wagonowe do ruchu dalekobieżnego, RE - przyspieszone
regionalne, RB - regionalne zatrzymujące się na większej liczbie stacji i
S-bahn - podmiejskie. No i jeszcze pociągi sypialne.

U nas? Regio to osobowe obsługiwane wszystkim od pojazdów bliskich
technologicznie drezynie przez 100 tysięcy rodzajów ohydnych lub bardziej
ohydnych kibli po składy wagonowe z wagonów regionalnych jak i nieco
przestarzałych ale jednak wagonów dalekobieżnych zatrzymujące się na
wszystkich, większości lub bliżej nieokreślonej części stacji kursujące na
trasach od lokalnych po kilkusetkilometrowe. InterRegio to pociągi z
niekompatybilną taryfą obsługiwane czym popadnie (tym razem z wyjątkiem
szynobusów) kursujące niby na dłuższych trasach zatrzymujące się tu i ówdzie,
albo odcinkami wszędzie lub prawie wszędzie. W ramach lokalnego folkloru
pociąg Interregio może być na pewnym odcinku pociągiem regio lub na odwrót. W
PKP Intercity już mi się nie chce pisać, ale burdel również pozostaje
niezgorszy włącznie z totalnie nieokreślonym standardem w każdej możliwej
kategorii - od tramwajów i bonanz po komfortowe bezprzedziałówki.

A to co powinno w pierwszej kolejności zrobić IC, to odesłać na śmietnik
historii przeżytek sprzed lat czyli opłatę za miejscówki. Sami sobie strzelają
w stopę, bo pasażer nie dość, że cierpi niewygody musząc się przesiadać, to
jeszcze każe mu się za tę wątpliwą przyjemność dopłacać.

A po drugie - wprowadzić wreszcie żelazny standard przypisany do kategorii -
jak IC to nowe wagony, w tym minimum część bezprzedziałowa, klimatyzacja,
zagwarantowane miejsce siedzące i obowiązkowo wars. Jak TLK, to choćby pół
wagonu I klasy, choćby się waliło i paliło. Jak pociąg nocny - to wagony do
spania/leżenia.

A po trzecie - wyjść wreszcie z ofertą do ludzi. Ludzie nie jeżdżą tylko na
trasach z Gdańska, Poznania, Katowic i Krakowa do Warszawy, ale po całej Polsce.

--
 

Re: degradacja EIC do Ex (?)

Krzysiek <k...@o2.pl> / 2011-04-07 21:02:28
On 7 Kwi, 20:37, "Tomasz.bu" wrote:
>(...)
Zgadzam się z całością...
 
wstecz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... +10 13
dyspozytor 2011-08-08 16:41
"SU45-034" 2011-06-08 21:39
"ic_kolobrzeg" 2011-05-19 18:51



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_M-07-17 169.88 -0,22
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_M-08-17 174.25 -0,22