Money.pl Technologie dla biznesu Hi-Tech Grupy dyskusyjne pl.misc.kolej [pr] Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zam

[pr] Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zam

[pr] Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zam

Jagular <j...@jagular.pl> / 2011-04-08 15:09:31

Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zamkną toalety

Bilet z nowej kasy, kawa ze szklanej piramidy, ale czy na piękniejącym
Dworcu Centralnym podróżni przestaną zatykać nosy? Kolejarze łamią sobie
głowy, co zrobić, żeby na torach nie było fekaliów. Na razie wpadli na
to, by wzorem Rosji, zanim pociągi wjadą na perony, zamykać w nich toalety

Remont Centralnego już niemal na półmetku. Sporo zmian widać w hali
głównej. Po pomalowaniu sufitu, wyczyszczeniu kamiennych elewacji nowy
wygląd zyskała połowa kas. Władze PKP ostatecznie zrezygnowały z
przeniesienia kasjerek na drugą stronę hali, bo jest tam za mało
miejsca. Obok kas, w pomieszczeniach wykorzystywanych teraz przez
pracowników dworca, ma powstać centrum obsługi klienta. Stare zegary z
przeskakującymi cyframi są wymieniane na bardziej klasyczne - ze
wskazówkami. W hali zaczęła się także budowa stalowo-szklanych piramid,
w których będą punkty usługowe. Pierwsze mają być gotowe przed Wielkanocą.

Remontowane są także perony - teraz już pierwszy i czwarty. Torowiska są
sprzątane z nieczystości. - Smród na peronach i tak jednak pozostanie -
przewiduje wielu podróżnych. I mają, niestety, rację. A to dlatego, że
większość pociągów wciąż ma toalety starego typu, z których cała
zawartość wypada tory. A ta, wiadomo, bywa różna. Wielu pasażerów nie
przestrzega zaś zakazu używania toalet w czasie postoju. Normą jest
więc, że ci czekający na peronach na swoje połączenie muszą zatykać nosy.

Na razie tylko połowa wagonów spółki PKP InterCity, których jest
najwięcej na Centralnym, ma tzw. obieg zamknięty toalet. Znacznie gorzej
z tym jest w spółce Przewozy Regionalne, do której należą m.in. składy
InterRegio. Według Jacka Prześlugi, wiceprezesa PKP odpowiedzialnego za
remonty dworców, trzeba wreszcie wyznaczyć datę, od której wagony
starego typu nie będą wpuszczane na największe dworce. - Inaczej
przewoźnikom nie będzie zależeć na modernizacji taboru - uważa.

Na razie na kolei rozważane jest tymczasowe rozwiązanie. - Rozmawiamy z
przewoźnikami, by konduktorzy zamykali toalety na odcinku pomiędzy
Warszawą Wschodnią a Zachodnią - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP.

Tak robią to w kolejach rosyjskich. Toalety w wielu pociągach
dalekobieżnych zamykane są tam na długo przed wjazdem na dworzec. -
Niewykluczone, że tak będzie i u nas już od rozkładu na 2011/12, który
wchodzi w życie w połowie grudnia. Konduktorzy będą musieli przejść
przez cały skład i zamknąć wszystkie toalety - precyzuje Janusz
Malinowski, nowy prezes spółki PKP InterCity.

- Problem przykrych zapachów dotyczy głównie dworców zamkniętych, takich
jak Centralny. Wspólnie z przewoźnikami zastanawiamy się, jak go
rozwiązać. Przejściowo to pewnie będzie zamykanie toalet - potwierdza
Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Trudno
mówić, kiedy wszystkie pociągi będą wyposażone w nowoczesne ubikacje.

PKP zapowiada, że w miarę możliwości torowisko na Centralnym będzie
sprzątane z nieczystości. Teraz podróżni narzekają, świadczącym tę
usługę firmom daleko do skuteczności sprzątaczy pracujących np. w
centrach handlowych. - Jeśli się nie poprawią, będziemy szukać
kolejnych. Na wyremontowanym Dworcu Centralnym nie będzie miejsca na
prowizorki - zapowiada Łukasz Kurpiewski.

Z Centralnego na pewno zniknie za to inne źródło smrodu - bary z
kebabami i zapiekankami. Już teraz jest ich znacznie mniej. Opary z tych
punktów były szczególnie dokuczliwe w czasie upałów. Kolejarze twierdzą
zaś, że nie da się zamontować wentylacji, która niwelowałaby te zapachy.
W podziemiach dworca będzie można sprzedawać np. kanapki czy ciastka.
Restauracje mają powstać na antresoli, nad kasami w hali głównej.

Prawdopodobnie w czerwcu będzie już można wejść do odnowionej,
podziemnej galerii wschodniej i północnej. - Dopinamy listę handlowców,
którzy wprowadzą się do tamtejszych przeszklonych boksów - informuje
Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP.

Remont dworca ma skończyć się na początku 2012 r.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,9396994,Dworzec_Centralny_smierdzi_f ekaliami__Zamkna_toalety.html
 
Czytaj także na forum

Re: [pr] Dworzec Centralny śmi erdzi fekaliami. Zamkną toalety

" te116" <t...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> / 2011-04-08 15:49:17
Jagular napisał(a):

> Na razie wpadli na to, by wzorem Rosji, zanim pociągi wjadą na perony,
zamykać w nich toalety.

Głupi pomysł. Jeśli będą zamykać toalety to ludzie będą srać pod siebie w
razie nagłe potrzeby, a to raczej nie rozwiązanie problemu. Może w ramach NG
wagonów pomyśleć o modernizacji i zamykaniu obiegów nieczystości? Fakt -
droższe, ale praktyczniejsze.

--
 

Re: [pr] Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami

pi <w...@interia.pl> / 2011-04-08 18:36:33
>> Na razie wpadli na to, by wzorem Rosji, zanim pociągi wjadą na perony,
> zamykać w nich toalety.
>
> Głupi pomysł. Jeśli będą zamykać toalety to ludzie będą srać pod siebie w
> razie nagłe potrzeby, a to raczej nie rozwiązanie problemu. Może w ramach NG
> wagonów pomyśleć o modernizacji i zamykaniu obiegów nieczystości? Fakt -
> droższe, ale praktyczniejsze.

We wspomnianej Rosji jakoś nie srają, a pociągi mają raczej dłuższe
postoje niż u nas.
 

Re: [pr] Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zamkną toalety

andy lxd2-332 <s...@interia.pl.en57> / 2011-04-08 18:55:03

>
> Kolejarze łamią sobie
> głowy, co zrobić, żeby na torach nie było fekaliów. Na razie wpadli na
> to, by wzorem Rosji, zanim pociągi wjadą na perony, zamykać w nich toalety
>

Nie wystarczy sprzątać?
 

Re: Dworzec Centralny śmierdzi fekaliami. Zamkną t

wiwany <w...@gazeta.pl> / 2011-04-08 20:55:20
On 8 Kwi, 18:55, andy lxd2-332 wrote:
> >   Kolejarze łamią sobie
> > głowy, co zrobić, żeby na torach nie było fekaliów. Na razie wpadli na
> > to, by wzorem Rosji, zanim pociągi wjadą na perony, zamykać w nich toalety
>
> Nie wystarczy sprzątać?

Nie wystarczy, bo nawet sprzątane g.... też śmierdzi.
No chyba że między szynami wyłożymy terakotę i co 15 minut poza
g...nobraniem będzie mycie i suszenie i dezynfekcja.

Jak widać nie wystarczy- analogicznie do tego, że nam nie wystarczy
info w wagonie, by z toalety nie korzystać na stacji.
Są społeczeństwa, w których taka informacja wystarczyłaby, gdyby nadal
miały one w użyciu wagony bez zamkniętego obiegu.
 
wstecz
1 2 3 4 5



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-09-17 182.50 -0,14