Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> / 2010-07-21 20:23:17
Witam.
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
228kkm przebiegu, turbina po regeneracji wymieniony panel z cewkami i
świece, układ hamulcowy, zużyte elementy zawieszenia itp itd. Ogólnie
całkiem fajny egzemplarz w ładnym stanie. Przyjechałem nim do domu,
zrobiłem z 900km i banan nie schodził z ust;)
Aż do dziś, wracałem po trasie 200km w większości bardzo spokojnym
tempem miejscami z mocniejszym wciśnięciem pedału gazu. Przed samym
końcem zaczęły być słyszalne jakieś stuki z przodu z prawej strony
dobiegające jakby z silnika, wiec już ostatnie 5km dotoczyłem się w
iście emeryckim stylu.
Postawiłem go, poczekałem aż ostygnie i odpaliłem ponownie. Stuki na
wolnych obrotach z grubsza nie są słyszalne, może delikatnie, pojawiają
się w momencie uruchamiania silnika i w trakcie dodawania i puszczania
gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na
ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze.
Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują
zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
wymiany silnika...
Stan oleju w normie, 5W40, auto jeździło i jeździ zdecydowanie
poprawnie, jak na aero przystało.
Zamieszczam link do próbki dźwięku jaki nagrałem aby pomóc w
identyfikacji problemu:

http://ul.to/evyict

Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.


--
Pozdrawiam
Lewis
 
Czytaj także na forum

Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

"PB" <P...@BPNOSPAM.pl> / 2010-07-21 20:33:22
> Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r

na ucho wygląda na wymianę bloku silnika

jk
 

Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

to <t...@abc.xyz> / 2010-07-21 20:48:46
Lewis wrote:

> Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
> problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

Zanim wymienisz silnik sprawdź czy to nie jest jakieś gówno w stylu
jakiejś rolki, napinacza, jakiegoś osprzętu.

--
ignorance is bliss
 

Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> / 2010-07-21 21:00:40
W dniu 2010-07-21 20:33, PB pisze:
>> Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
>
> na ucho wygląda na wymianę bloku silnika
>
> jk

Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika? Do puki nie
ma w nim dziury blok jako blok jest sprawny, chyba ze jestem w błędzie...
Dziwi mnie tylko co mogło tak nagle zdechnąć powodując objawy takie a
nie inne. Wcześniej było idealnie cicho bez żadnych wahań obrotów, i z
pazurem.
Rozrząd jest na łańcuchu i hałasować może napinacz ale wtedy hałas byłby
wyraźnie słyszalny również na wolnych obrotach. Nie wchodziłem pod spód
aby osłuchać czy to nie panewki ale stukanie dobiega wyraźnie z góry
silnika... Tak jakby popychacz powiedział weź się odwal i przestał działać.

--
Pozdrawiam
Lewis
 

Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Jarek <j...@nospam.pl> / 2010-07-21 21:03:55
Lewis pisze:
>
> http://ul.to/evyict

Podobny dźwięk miałem przy zużytym łożysku rolki napinacza paska
osprzętu, ale w innym samochodzie.

Pozdrawiam
Jarek
 
wstecz
1 2 3 4 5 6 7 8
"J.F." 2010-06-29 20:44
"identifikator:... 2010-04-23 18:39



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_M-09-17 182.50 -0,14