piasta nexus i rower "uniwersalny"?

piasta nexus i rower "uniwersalny"?

geos <g...@nowhere.invalid> / 2012-03-09 09:49:34
czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym", przeznaczonym
zarówno do dłuższych wycieczek jak i w codziennym użytkowaniu typu
dojazd do pracy, krótkie jednodniowe (do 100km) wypady poza miasto w
lasy, na szosę, na szutry gdzie lubię pościgać się sam z sobą itp?

czy może lepiej od razu wymienić na "klasyczny" przerzutkowy napęd?

nie znam zupełnie tej grupy a pasuje mi geometria ramy roweru, w którym
taka piasta tylna jest. poczytałem jakieś ogólniki na temat zalet i wad
piast z przekładnią typu mniej do czyszczenia, możliwość zmiany biegów
podczas przestoju, trudniejsze do serwisowania, cięższe, podobno nexus
awaryjne itp. "cięższe i awaryjne" mnie zniechęca, ale z chęcią poznam
Wasze opinie dotyczące doświadczenia i użytkowania w ww. warunkach, może
nie taki diabeł straszny?

pozdrawiam,
geos
 
Czytaj także na forum

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

Piotr Skrzynkowski <p...@spamuskrzynkowski.com> / 2012-03-09 10:46:33
W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
> czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym"...

Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to
wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę
i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym
na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze
uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które
przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da
rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku
użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy
przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe
części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym
z 1000 w zimie) zero problemów.

Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.

P.S.
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

pawlin <p...@fromru.com> / 2012-03-09 10:55:49
W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze:
> W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
>> czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym"...
>
> Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
> polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to
> wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę
> i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym
> na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze
> uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które
> przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da
> rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku
> użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy
> przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe
> części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym
> z 1000 w zimie) zero problemów.
>
> Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
> nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.
>

uzywam od 3 lat alfine 8. przebieg 27.5 tys km. 2 serwisy na
przesmarowanie po 10tys prziebiegu kazdy. zadnych awarii. jak dla mnie
piasta idealna, ekonomiczna i bezobslugowa. chociaz dla wiekszego
komfortu wolalbym alfine 11 ze wzgledu na szerszy zakres przelozen.
alfine 8 zupelnie wystarczajacy na teren plaski i lekko pofaldowany. w
gory trzeba dobrac odpowiedni stosunek blat przod, koronka tyl.

pawlin
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

pawlin <p...@fromru.com> / 2012-03-09 11:05:52
W dniu 2012-03-09 10:55, pawlin pisze:
> W dniu 2012-03-09 10:46, Piotr Skrzynkowski pisze:
>> W dniu 2012-03-09 09:49, geos pisze:
>>> czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym"...
>>
>> Po dłuższym użytkowaniu Sram Specto S7 i Shimano Alfine 8 zdecydowanie
>> polecam stosowanie co najmniej tego drugiego. Jeżeli ma to być Nexus, to
>> wolałbym klasyczne rozwiązania. Dla mnie Alfine ma tylko dwie wady: wagę
>> i skomplikowaną konstrukcję. Jeżeli to nie jest problemem, nazbierałbym
>> na twoim miejscu kasę na Alfine 11 (szerszy zakres, niższa waga i lepsze
>> uszczelnienia). Niższe klasy są praktycznie pozbawione zalet, które
>> przekonują mnie do Alfine, czyli: bezawaryjność, komfort obsługi (nie da
>> rady zmieniać biegów pod obciążeniem), kultura pracy itp. Po roku
>> użytkowania S7 (około 500 km przebiegu) musiałem ją już 3 razy
>> przesmarowywać, wymienić dwa łożyska, wymienić połamane plastikowe
>> części. Z Alfine po również roku użytkowania i 2000 km przebiegu (w tym
>> z 1000 w zimie) zero problemów.
>>
>> Wszystko jednak zależy od ilości km do przejechania, z postu wynika że
>> nie będzie to bardzo mało, więc od razu sugeruję Alfine.
>>
>
> uzywam od 3 lat alfine 8. przebieg 27.5 tys km. 2 serwisy na
> przesmarowanie po 10tys prziebiegu kazdy. zadnych awarii. jak dla mnie
> piasta idealna, ekonomiczna i bezobslugowa. chociaz dla wiekszego
> komfortu wolalbym alfine 11 ze wzgledu na szerszy zakres przelozen.
> alfine 8 zupelnie wystarczajacy na teren plaski i lekko pofaldowany. w
> gory trzeba dobrac odpowiedni stosunek blat przod, koronka tyl.

jeszcze zapomnialem wspomniec w rowerze zony Nexus 7 przebieg okolo 5
tys. rowniez bez problemow. jeden serwis na przesmarowanie i regulacje.

>
> pawlin
 

Re: piasta nexus i rower "uniwersalny"?

mt <f...@interia.pl> / 2012-03-09 13:06:23
geos pisze:
> czy piasta nexus sprawdzi się w rowerze "uniwersalnym", przeznaczonym
> zarówno do dłuższych wycieczek jak i w codziennym użytkowaniu typu
> dojazd do pracy, krótkie jednodniowe (do 100km) wypady poza miasto w
> lasy, na szosę, na szutry gdzie lubię pościgać się sam z sobą itp?
>
> czy może lepiej od razu wymienić na "klasyczny" przerzutkowy napęd?
>
> nie znam zupełnie tej grupy a pasuje mi geometria ramy roweru, w którym
> taka piasta tylna jest. poczytałem jakieś ogólniki na temat zalet i wad
> piast z przekładnią typu mniej do czyszczenia, możliwość zmiany biegów
> podczas przestoju, trudniejsze do serwisowania, cięższe, podobno nexus
> awaryjne itp. "cięższe i awaryjne" mnie zniechęca, ale z chęcią poznam
> Wasze opinie dotyczące doświadczenia i użytkowania w ww. warunkach, może
> nie taki diabeł straszny?

Nie wiem jakiego konkretnie Nexusa posiadasz czy chcesz posiadać, ale
jeżeli jego zakres przełożeń Ci odpowiada, to moim zdaniem jak
najbardziej tak. Jeśli chodzi o masę, to sumaryczna różnica względem
klasycznego napędu z przednią i tylną przerzutką nie jest wcale taka
duża, biorąc pod uwagę elementy, które piasta planetarna pozwala
wyeliminować, natomiast faktem jest, że jest inny rozkład masy, dla
jednych to ma znaczenie, dla innych nie. Co do awaryjności, to jakoś nie
słychać, aby nowe Nexusy czy Alfine masowo padały, oczywiście jakieś
pojedyncze przypadki się zdarzają, ale to jak ze wszystkim. Natomiast
bezobsługowość i wygoda użytkowania, zwłaszcza w warunkach miejskich na
zdecydowanie wyższym poziomie niż napęd klasyczny.

--
marcin
 
wstecz
1 2 3
"Vince" 2012-03-19 19:33
Olgierd 2012-03-14 13:51
Paveu 2012-03-09 12:01
XX YY 2012-02-27 16:41
" " 2012-02-17 13:09
"Sebastian__Pawło... 2011-11-11 19:50
"kasuj" 2011-10-17 20:00
Michał_Pysz 2011-09-05 20:02
buka 2011-07-17 14:33
MichałG 2011-06-03 08:25
"Ryszard Mikke" 2011-05-18 11:16
s2p 2011-05-13 10:26
PeJot 2011-04-08 21:22
"ziw" 2011-03-12 22:32
Spajk 2011-03-04 11:14



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_M-10-17 165.50 +0,46