wciaz drogie smsy

Re: wciaz drogie smsy

J.F. <j...@poczta.onet.pl> / 2010-05-08 09:47:53
On Thu, 06 May 2010 23:32:15 +0200, Piotr M wrote:
>Bo to, tak jakbyś do ceny znaczka pocztowego
>musiał dopłacić za klej co na nim siedzi.

Ale to chyba zly przyklad bo jak najbardziej doplacasz za niego.
No chyba ze dostaniesz znaczek bez kleju, co sie zdarza :-)

>W czasie rozwoju gospodarczego i
>ogólnie krajowego pewne rzeczy stają się powszechnie "darmowe". Nikt nie
>będzie Cię kasować na wejściu do restauracji za wytarcie butów.

W taksowkach nadal obowiazuje.
A w restauracjach .. toaleta ma byc platna czy nie ?

J.
 
Czytaj także na forum

Re: wciaz drogie smsy

J.F. <j...@poczta.onet.pl> / 2010-05-08 09:57:44
On Thu, 6 May 2010 23:49:59 +0200, SDD wrote:
>A co Ty gadasz za głupoty? Ja Ci sie nie opłaca to przejdź na prepaid.
>Repezentujesz mysklenie typowe dla niewlolnika.
>
>w PL mamy rynek operatorow. To oni dyktuja warunki a abonent/uzytkownik jest
>taki malutki i musi doplacac za "prestiz" posiadania abonamentu,

Ale jaki to prestiz - przeciez tego nie widac.

>za to, ze sie mu ksasa nie wyczerpie w trakcie, itp.

Za wygode trzeba placic.

>w N jest - widocznie - rynek abonenta i to operator premiuje tanszymi
>uslugami tych, na ktorych ma pewny, dluggokresowy zysk zapewniony
>podpisanymi umowami. A tych, ktorzy sa niepewni, bo moga SIMa wyrzucic w
>kazdej chwili do klopa kasuje za to, ze tej pewnosci mu nie daja.
>
>Dlatego, ze wiekszosc Polakow mysli jak niewolnicy, mamy tak, jak mamy

ale dlaczego nie ma w Norwegii rynku klienta prepaidowca, ktorego
operator utrzymuje niskimi cenami ? :-P

Moze dlatego ze abonamentowiec de facto placi wiecej [bo nie wydzwania
wszystkiego].

Modele dzialalnosci sa rozne, operator jakis sobie przyjmuje, a ze
jest ich tylko trzech to klient nie ma wyboru.
No dobra, jest czwarty i masa wirtualnych, powoli klient ma wybor.
A SMS tylko w Play darmowe, ale oni zeruja na innych :-)

J.
 

Re: wciaz drogie smsy

Sergiusz Rozanski <w...@sergiusz.com> / 2010-05-08 10:11:00
Dnia 08.05.2010 J.F napisał/a:
> On Thu, 6 May 2010 23:49:59 +0200, SDD wrote:
>>A co Ty gadasz za głupoty? Ja Ci sie nie opłaca to przejdź na prepaid.
>>Repezentujesz mysklenie typowe dla niewlolnika.
>>
>>w PL mamy rynek operatorow. To oni dyktuja warunki a abonent/uzytkownik jest
>>taki malutki i musi doplacac za "prestiz" posiadania abonamentu,
>
> Ale jaki to prestiz - przeciez tego nie widac.

Oczywiście.

>>za to, ze sie mu ksasa nie wyczerpie w trakcie, itp.
>
> Za wygode trzeba placic.

I o to chodzi, nie chce mi się kupować zdrapek i patrzeć czy mi się konto
kończy czy nie i czy dziś czy jutro mam załadować, po za tym fv VAT to
też spore oszczędności dla tych co liczą po netto bo mają co miesiąc
obrót do przodu - wiem to wina księgowego ;)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
 

Re: wciaz drogie smsy

"Piotr M" <x...@xx.xx> / 2010-05-08 10:13:12
Dnia 08-05-2010 o 09:47:53 J.F. napisał(a):

>> W czasie rozwoju gospodarczego i
>> ogólnie krajowego pewne rzeczy stają się powszechnie "darmowe". Nikt nie
>> będzie Cię kasować na wejściu do restauracji za wytarcie butów.
>
> W taksowkach nadal obowiazuje.
> A w restauracjach .. toaleta ma byc platna czy nie ?

To że napisałem że pewne rzeczy stają się "darmowe" specjalnie w
cudzysłowu. Nie tam jakiś socjalizm :) Bo wiadomo że nic nie jest free i z
nieba nie spada. I takie smsmy też jakiś tam generują obciążenie i koszt.

Ale właśnie kasowanie klientów (i aż tyle bo prawie połowę minuta
połączenia) to jest nienormalne. Dokładnie to tak samo gdyby wszyscy
restauratorzy się skrzyknęli i kasowali swoich klientów 5 zł za toaletę.
Mogą? No pewnie że mogą. Ale regulacja rynku spowodowała, że tego nie
robią bo to absurd. A operatorów jest tylko 4 i łatwiej im trzymać rynek i
absurdalne opłaty stosować.

No chyba że dalej moje myślenie i wyobrażenie w temacie tych smsów idzie w
złym kierunku :)

Co do taksówek to tu jest jeszcze inna sprawa. Bo te trzaśnięcie drzwiami
jest potrzebne. Bo jest różnica czy klient przejedzie 1km czy 15km. I
jeżeli nie byłoby płacenia za samo wejście to kto by chciał wozić ludzi i
głowę sobie zawracać (koszta przede wszystkim) za kurs za 2zł. A taki user
gdy ma karte sim i nawet gdyby korzystał tylko z smsów i one by były free
lub po groszu, to operator i tak zarabia.

Zarabia bo jest dużo usług (np rozmowy) i jest prawdopodobieństwo że ten
user z tych usług może kiedyś skorzystać. Nie mówiąc o rozmowach
przychodzących. A taki user w taksówce przejedzie kilometr i z jakich
usług dodatkowych może skorzystać :)


--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem."
 

Re: wciaz drogie smsy

J.F. <j...@poczta.onet.pl> / 2010-05-08 10:18:36
On Fri, 07 May 2010 00:22:09 +0200, Piotr M wrote:
>> Obrot o 180 stopni nastapil jakies mniej wiecej 6 lat temu - w sumie
>> wraz z uruchomieniem oferty PTC - "Heyah".
>
>Bo rynek na tyle dojrzał, ewaluował, zmienił się (jak zwał tak zwał), że
>taka oferta Hejah miała rację bytu. To nie był twór z kosmosu. Klienci nie
>byli naćpani czy zahipnotyzowani. To wszystko miało ręce i nogi i swoje
>miejsce. Gdyby tak nie było to by to nie wypaliło. Proste. (w sumie to
>nawet nikt by tego nie wdrożył)

Heyah to ciekawe zagranie marketingowe, o ktorym mozna dlugo
dyskutowac, a o co naprawde chodzilo to sie juz chyba nie dowiemy.

Mowisz ze rynek dojrzal .. a co - wczesniej nie byl odpowiednio
dojrzaly ? Cos istotnego sie w tym pamietnym roku zmienilo ?


>> Trudno powiedziec, czy to przypadek, czy celowa gra trzech operatorow,
>Nie. Nie przypadek. Nie gra. Nie czarodziejskie sztuczki. Normalne prawa
>rynku.

Wezmy taka Heyah - jedno musze Erze przyznac - dzieki temu ze to byla
osobna marka, to pozostali operatorzy czeki co z tego wyjdzie. Era
zreszta tez czekala. I to czekanie Idee kosztowalo cos 150 tys
klientow [kiedys przeanalizowalem raporty].
Gdyby Era po prostu obnizyla ceny, bo po co jakas Heyah, to pozostali
tez by obnizyli i na tym by sie skonczylo.
Prawa rynku czy sztuczka ?

A tak nawiasem mowiac to Idea znaczaco obnizyla ceny jeszcze przed
Heyah, tylko juz nie pamietam czemu ta jej oferta nie byla jednak
ciekawa.
A na obnizke abonamentow trzeba bylo czekac rok, choc wszyscy
wiedzieli ze to w tej sytuacji musi nastapic. No ale to juz chyba
prawo rynku - musi to na Rusi, a nie u nas :-)

>> ktorzy niby ze soba konkurujac i tak grali i graja do jednej i tej samej
>> bramki.
>
>Co masz na myśli że operatorzy grają do jednej bramki?

Nie wiem co kolega ma na mysli, ale wielka trojca to patrzy sobie w
oferty i ustala zblizone. No ale to moze wlasnie prawo rynku.

J.
 
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... +10 41



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_M-07-17 169.88 -0,22