Czy mogę latać?

Czy mogę latać?

fakbal <e...@wp.pl> / 2011-04-02 01:37:16
Witam wszystkich serdecznie. W zeszłym roku ukończyłem I etap
szkolenia paralotniowego pod okiem Andrzeja Bińkowskiego w
Mieroszowie. Chciałbym kupić sprzęt i zacząć coś latać "na własną
rękę" ale z drugiej strony krótko mówiąc nie mam chęci na II etap
szkolenia. I tu pojawia się problem bo teoretycznie bez ŚKPP w Polsce
latać nie można (nie mówiąc już o wymaganym OC). Jednak chciałbym
dalej stawiać powoli kroki i wykonywać jakieś zloty gdzieś w Polsce...
I tu pytanie, czy jak zjawię się na startowisku gdzieś w naszych
pięknych górach to czy ktoś będzie robił mi problemy (czytaj: będzie
chciał sprawdzić moje uprawnienia) a przez ich brak powinienem sie
spodziewać kłopotów? Chodzi mi tu oczywiście o jakieś małe górki od
których mógłbym zacząć dupozloty, np Kuraszków a wraz z upływem czasu
np Jeżów Sudecki, Srebrna Góra itd, ku coraz wyższym wzniesieniom.
Zdaję sobie również sprawę z tego,że niektóre startowiska zajęte są
przez szkoły latania i jak wtedy powinienem zachować się czy może
nawet nie rozkładać sprzętu?
Zdaję sobie sprawę z tego, że dla niektórych moje pytania mogą być
śmieszne, ale wolałbym by udzielili odpowiedzi ludzie którzy latają na
codzień w górach i maja styczność z takimi jak ja. Może przeszkadzają
a może nie. Może wynikają z tego jakieś problemy? Chętnie wysłucham
wszelkich odpowiedzi. Może z jakiś powodów ktoś mnie tam może nie
chcieć albo że są rzeczy dla mnie w tym momencie niezauważalne i
powinienem wybić sobie ten pomysł z głowy i zgłosić się na II etap
kursu? Dodam że chciałbym się pojawiać w miejscach raczej mało
odwiedzanych i w szczególności w tygodniu gdzie większość pracuje i
sobie po prostu pozlatywać i mieć dla siebie tę choćby chwilę w
powietrzu. Może ktoś z was zna miejsca w dolnośląskim gdzie taki gość
jak ja po pierwszym etapie mógłby sobie w spokoju polatać (wykonać
zloty)? Bardzo proszę o rzeczowne, sensowne a przede wszystkim
kulturalne odpowiedzi.

Pozdrawiam
Rafał
 
Czytaj także na forum

Re: Czy mogę latać?

xxx yyy <e...@gmail.com> / 2011-04-02 01:47:07
Od razu napomnę że do pilota jeszcze trochę mi brakuję, ale rozważ
jedno. Od poziomu wyszkolenia zależy twoje bezpieczeństwo i życie.
Warto oszczędzać? Może zamiast kupować własne klamoty wybierz się
jednak na 2 etap, na pewno nie pożałujesz w nerwowych sytuacjach, dla
początkującego każdy lot pod opieką instruktora jest ważny. Jako że
sam chcę się wybrać na szkolenie, o sprawach z tym związanym dosyć
dużo myślę i szukam po internecie, mam tez latających kumpli. Zresztą
podobne wnioski do moich powinny się nasunąć każdemu

Pozdrowienia,
Mateusz "ebc41"
 

Re: Czy mogę latać?

fakbal <e...@wp.pl> / 2011-04-02 02:16:21
Zapomniałem dodać że to wszystko ma mi po prostu pomóc przypomnieć i
utrwalić zdobyte podstawowe umiejętności by w niedalekiej przyszłości
kupić raketa i próbować latać ppg (również na własną rękę)
 

Re: Czy mogę latać?

"Mariusz Jaśtak" <m...@gmail.com> / 2011-04-02 07:39:49
To ja Ci odpowiem "Wiesz nie mam uprawnień na TIR`a niemniej chce sobie
pojeździć być może się zabije albo co gorsza także kogoś niemneij chce
doskonalić swoje umiejętności mam prawko B także powinno wystarczyć na
początek wybiorę drogę przy szkole tam zazwyczaj nikt nie jeździ dlatego
potrenuje sobie tam, a jak mi bedzie mało kupię sobie czołg i też będę
trenował......"

Tak brzmi twoj post chłopie nie wiem gdzieś ty robił kurs ja osobiście nie
chcę stawiać kolejnego krzyżyka i zapalać Tobie znicza na grupie. Pomyśl
zanim zrobisz coś naprawdę głupiego piszesz, że się chcesz uczyć i
doskonalić umiejętności suuuuper więc zapisz się na II etap i to poprostu
zrób jeżeli Ci instruktor nie odpowiadał zmień szkołę na inną tego masz
dostatek.

Co się stanie jeżli się ubijesz, lub komuś zrobisz krzywdę myślałes o
tym???? Osobiście latam sporo PPG i wiesz już nie raz widziałem od odchodzi
tłumik, część tłumika czy wręcz całe mocowanie śmigła w zeszłym roku moj
kolega miał pecha i tłumik wleciał przez dach facetowi do domu na szczęście
nikomu się nic nie stało, zaś kolega mial OC Ty go mieć nie bedziesz.

Jakiś czas temu inny kolega zawisł na drutach wyłączając miasto on
doświadczony pilot niestety najlepszym się zdarza znowu na szczęście oprócz
rozwalonego glajta nikomu nic się nie stało on także miał uprawnienia oraz
OC Ty tego mieć nie bedziesz
Także przemyśl to jeszcze raz zastanow się czy warto ryzykować moim zdaniem
nie warto
--
pozdr

Ya$
__________________
www.paraptaki.com
http://paraptaki.blogspot.com/

 

Re: Czy mogę latać?

PrzeMo <p...@wp.pl> / 2011-04-02 08:12:03
On 2 Kwi, 01:37, fakbal wrote:
> Witam wszystkich serdecznie. W zeszłym roku ukończyłem I etap
> szkolenia paralotniowego pod okiem Andrzeja Bińkowskiego w
> Mieroszowie. Chciałbym kupić sprzęt i zacząć coś latać "na własną
> rękę" ale z drugiej strony krótko mówiąc nie mam chęci na II etap
> szkolenia. I tu pojawia się problem bo teoretycznie bez ŚKPP w Polsce
> latać nie można (nie mówiąc już o wymaganym OC). Jednak chciałbym
> dalej stawiać powoli kroki i wykonywać jakieś zloty gdzieś w Polsce...
> I tu pytanie, czy jak zjawię się na startowisku gdzieś w naszych
> pięknych górach to czy ktoś będzie robił mi problemy (czytaj: będzie
> chciał sprawdzić moje uprawnienia) a przez ich brak powinienem sie
> spodziewać kłopotów? Chodzi mi tu oczywiście o jakieś małe górki od
> których mógłbym zacząć dupozloty, np Kuraszków a wraz z upływem czasu
> np Jeżów Sudecki,  Srebrna Góra itd, ku coraz wyższym wzniesieniom.
> Zdaję sobie również sprawę z tego,że niektóre startowiska zajęte są
> przez szkoły latania i jak wtedy powinienem zachować się czy może
> nawet nie rozkładać sprzętu?
> Zdaję sobie sprawę z tego, że dla niektórych moje pytania mogą być
> śmieszne, ale wolałbym by udzielili odpowiedzi ludzie którzy latają na
> codzień w górach i maja styczność z takimi jak ja. Może przeszkadzają
> a może nie. Może wynikają z tego jakieś problemy? Chętnie wysłucham
> wszelkich odpowiedzi. Może z jakiś powodów ktoś mnie tam może nie
> chcieć albo że są rzeczy dla mnie w tym momencie niezauważalne i
> powinienem wybić sobie ten pomysł z głowy i zgłosić się na II etap
> kursu? Dodam że chciałbym się pojawiać w miejscach raczej mało
> odwiedzanych i w szczególności w tygodniu gdzie większość pracuje i
> sobie po prostu pozlatywać i mieć dla siebie tę choćby chwilę w
> powietrzu. Może ktoś z was zna miejsca w dolnośląskim gdzie taki gość
> jak ja po pierwszym etapie mógłby sobie w spokoju polatać (wykonać
> zloty)? Bardzo proszę o rzeczowne, sensowne a przede wszystkim
> kulturalne odpowiedzi.
>
> Pozdrawiam
> Rafał

Odpowiem ci zgodnie z prawda choc wiem ze dostane zjebki. Nikt ci
paprierow oprocz Policji sprawdzac w Polsce nie może. Zaden
instruktor, żaden pilot ani nikt inny typu Fragles. Jesli chodzi o
rzeczy "niezauważalne dla ciebie" tak kazdy na strartowisku od razu
bedzie widzial ze latac nie umiesz. Oczywiscie, uczciwie dodam, nie za
bardzo musisz sie tym przejmowac poniewaz nawet po II etapie i zdaniu
SK bedziesz wygladal (po wiekszosci szkol) tak samo czyli dalej latac
nie bedziesz umial, ale formalnie/prawnie mozesz latac i Twoje OC
dziala.
Odpowiadajac dalej -tak powinienes zglosic sie na II etap i zrobic
papier poniewaz: to juz poczytaj co napisał Ya$.
pozdro
Przemo
 
wstecz
1 2
Maru 2011-10-12 17:47
"Marek` Pawlak" 2011-08-23 12:35
"herflik" 2011-08-10 22:06
" pipek" 2011-08-09 22:09
joaszer@op.pl... 2011-08-09 14:28
witoldkawa@onet.eu 2011-06-22 20:11
"hardsmen" 2011-06-21 23:33
"Nemiroff" 2011-06-21 19:43
Casyop 2011-06-21 18:52
Czapkers 2011-06-04 23:15
pipek 2011-05-17 22:25
"herflik" 2011-05-15 21:12
jendru 2011-04-17 08:12
AdamJaworski 2011-03-28 10:33
"Zbig" 2011-03-26 22:53



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16