Money.pl Technologie dla biznesu Hi-Tech Grupy dyskusyjne pl.rec.paralotnie Czy warto zmienić Walbro na Bing lub PWK w silniku

Czy warto zmienić Walbro na Bing lub PWK w silniku

Czy warto zmienić Walbro na Bing lub PWK w silniku

j...@wp.pl / 2015-09-06 16:14:44
Cześć
Lubię majsterkować i tak się zastanawiam czy w ogóle jest sens zamienić WB37 na Bing albo PWK w snap100ego ?Czy będą z tego jakieś plusy?Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.

Michał
 

Re: Czy warto zmienić Walbro na Bing lub PWK w siln

g...@vp.pl / 2015-09-06 17:35:11
W dniu niedziela, 6 września 2015 16:14:47 UTC+2 użytkownik jazz...@wp.pl napisał:
> Cześć
> Lubię majsterkować i tak się zastanawiam czy w ogóle jest sens zamienić WB37 na Bing albo PWK w snap100ego ?Czy będą z tego jakieś plusy?Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.
>
> Michał

Kolego po co sobie pogarszać ?? nie wiem czy się orientujesz ale gaźnik pływakowy jest bardziej podatny na wibracje silnika, ponadto nie pociągnie paliwa z dolnego zbiornika
 

Re: Czy warto zmienić Walbro na Bing lub PWK w siln

Marecki <c...@gmail.com> / 2015-09-06 18:48:26
W dniu niedziela, 6 września 2015 17:35:13 UTC+2 użytkownik geko...@vp.pl napisał:
> W dniu niedziela, 6 września 2015 16:14:47 UTC+2 użytkownik jazz...@wp.pl napisał:
> > Cześć
> > Lubię majsterkować i tak się zastanawiam czy w ogóle jest sens zamienić WB37 na Bing albo PWK w snap100ego ?Czy będą z tego jakieś plusy?Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.
> >
> > Michał
>
> Kolego po co sobie pogarszać ?? nie wiem czy się orientujesz ale gaźnik pływakowy jest bardziej podatny na wibracje silnika, ponadto nie pociągnie paliwa z dolnego zbiornika

Do podciągania paliwa jest pompka. Ja osobiście zmieniłem w swoim Polini z WG-8 na PWK. Różnica jet minimalnie w spalaniu i kulturze pracy na wolnych obrotach na korzyść PWK. Ale na Walbro czułem się bezpieczniej, mniej przewodów i prosta instalacja. Ponadto jak wozisz napęd w samochodzie to z pływakowego wyleje Ci się paliwo. W przeciążeniach(ostrym lataniu) też Walbro wg mnie wygrywa bo raz starałem się ze wszystkich sił zgasić PWK spiralą i wingowerami z 800m i mi się udało. Fakt, że nie miałem jeszcze obrotomierza i nie wiem czy nie miałem zbyt niskich obrotów minimalnych. Ponadto pompowanie paliwa przez dodatkową pompkę uniemożliwia zbytnio zastosowanie gruszki czy wtłaczania paliwa poprzez wdmuchiwanie powietrza przez odpowietrzenie zbiornika(jak to mogłem robić na Walbro). Tu masz tylko ssanie i szarpaczkę.

Osobiście latam głównie przelotowo i czasem sobie lubię poświrować. Spróbuję jeszcze raz zgasić silnik, z tym, że ustawię minimalne obroty tak, jak jest w instrukcji. Wożę napęd na haku i nie rozbieram napędu także mi to nie przeszkadza. Do mojej konfiguracji PWK pasuje bardziej, ale to kwestia gustu. Sam gaźnik może jest i prostszy(co wg mnie jest zaletą), ale cała instalacja paliwowa(wężyki do pompy paliwowej i przelewy) troszkę komplikują sprawę.

Co do tego jak to by zadziałało w snapie ciężko powiedzieć. Nie zapomnij, że w PWK nie masz możliwości regulacji wysokich obrotów - jedynie dopływ powietrza na niskich. Jak dobrze ustawię obroty minimalne to myślę, że i nawet jak zechcę(puzczam manetkę i świruję) to mi nie zdechnie. Przy kilku wingowerach na minimalnym gazie nawet nie kichnie.

Ja bym nie cudował, tylko latał.

Pozdr,
Marek
 



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_Y-19 165.25 +0,07