Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

p...@gmail.com / 2012-04-19 14:48:01
Witam
Dzięki uprzejmości dealera Gradienta Piotra Cwudzińskiego z SKYTREKKING, mogłem polatać tym nowym glaitem. Od początku rzuca się w oczy niewielka ilość linek, do niedawna nie do pomyślenia w klasie EN-C. Po kilku godzinach lotu, kilka moich przemyśleń:
Osiągi w szybowaniu za równo na trymowej jak i spidzie wydają się rewelacyjne, nie porównywałem w locie równoległym w powietrzu, ale glait niesie się nad ziemią prawie jak szybowiec:). Przyrost prędkości na pierwszej belce spory, a opadanie zwiększa się niezauważalne.
Druga wyróżniająca cecha to krążenie, można z łatwością super płasko krążyć, co ma niebagatelne znaczenie w słabych noszeniach, krążenie w kominach nigdy na żadnych glaitach na których latałem nie było tak intuicyjne-czyli bardzo łatwo daje się utrzymać w mocnym noszeniu, świetnie chodzi za ręką.
Trzecia równie ważna cecha to ogólna łatwość latania, podczas tych kilku lotów glait zachowywał się w noszeniach i turbulencji bardzo stabilnie i przewidywalnie. Czułem się pod nim bardzo bezpiecznie. Jak do tej pory nie miałem okazji latać na równie przyjemnym w zachowaniu w locie glaicie.
To moja ocena tak na szybko po kilku lotach, każdy może mieć swoje odczucia, fajnie że u Piotra w Skytrekking można się umówić i polatać na demówce Aspena4.
Pozdrawiam
Bartek
 
Czytaj także na forum

Re: Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

Robson <r...@wp.pl> / 2012-04-19 15:23:50
No cóż - po prostu bełkot marketingowy, Piotr Cw. pożyczył skrzydło
Bartkowi w zamian za pozytywną opinię. A propo treści: paralotnie
zbliżają się doskonałością dopiero do 10, szybowiec ma ok 40.
Ograniczona liczba linek to także większe ryzyko ich zerwania -
ostatni przypadek firmy Apco. Pozdrawiam życząc trafnych wyborów i
łagodnej termy. Robert.
 

Re: Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

Rafal 'RAV' Miszczak <r...@e-rav.pl> / 2012-04-19 15:34:27
Użytkownik Robson napisał:
> No cóż - po prostu bełkot marketingowy, Piotr Cw. pożyczył skrzydło
> Bartkowi w zamian za pozytywną opinię.

Uważasz, że takiej opinii nie można napisać szczerze?

> A propo treści: paralotnie
> zbliżają się doskonałością dopiero do 10, szybowiec ma ok 40.

W opisanej sytuacji (wytrzymanie przed lądowaniem) "doskonałość"* obu
jest nieskończona, więc porównanie było uzasadnione. ;-)

> Ograniczona liczba linek to także większe ryzyko ich zerwania -
> ostatni przypadek firmy Apco.

Pod warunkiem takiej samej wytrzymałości poszczególnych linek, które
pozostały po "wycięciu niepotrzebnych".

* Zastosowałem tu obrazową definicję "doskonałości" jako stosunek
dystansu do utraconej wysokości, a nie jako stosunek siły nośnej do
oporu. Definicja ta jest słuszna tylko dla ustalonego lotu ślizgowego,
ale np. dla wytrzymania już nie. To tak dla ścisłości, żeby nikt mi nie
zarzucił mylenia pojęć.

--
Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak rav@e-rav.pl www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783 tel: +48-606-198315
 

Re: Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

t...@gmail.com / 2012-04-19 18:23:14
W dniu czwartek, 19 kwietnia 2012 15:34:27 UTC+2 użytkownik Rafal 'RAV' Miszczak napisał:

> Użytkownik Robson napisał:

> > No cóż - po prostu bełkot marketingowy, Piotr Cw. pożyczył skrzydło
> > Bartkowi w zamian za pozytywną opinię.
>
> Uważasz, że takiej opinii nie można napisać szczerze?

Mnie brakuje jeszcze zdania-klucza: "nigdy mnie nie zawiódł i nie zrobił krzywdy". O tym, że brakuje odniesienia choćby do drzwi od stodoły to nawet szkoda pisać.

Tomo
 

Re: Gradient Aspen 4 - Subiektywnie

"a...@gmail.com" <a...@gmail.com> / 2012-04-19 18:53:19
On 19 Kwi, 14:48, parabar...@gmail.com wrote:
> Osiągi w szybowaniu za równo na trymowej jak i spidzie wydają się rewelacyjne,
> Przyrost prędkości na pierwszej belce spory, a opadanie zwiększa się niezauważalne.
> Druga wyróżniająca cecha to krążenie, można z łatwością super płasko krążyć, co ma niebagatelne znaczenie w słabych noszeniach, krążenie w kominach nigdy na żadnych glaitach na których latałem nie było tak intuicyjne-czyli bardzo łatwo daje się utrzymać w mocnym noszeniu, świetnie chodzi za ręką.
> Trzecia równie ważna cecha to ogólna łatwość latania, podczas tych kilku lotów glait zachowywał się w noszeniach i turbulencji bardzo stabilnie i przewidywalnie. Czułem się pod nim bardzo bezpiecznie. Jak do tej pory nie miałem okazji latać na równie przyjemnym w zachowaniu w locie glaicie.

w zasadzie opis dales uniwersalny, "pasujacy" do kazdego skrzydla,
ktore pojawia sie na rynku.
napisz jeszcze na jakich skrzydlach latales zeby byl jakis punkt
odniesienia

pozdrowienia mecik
 
wstecz
1 2 3 4 5
pirat 2012-04-11 13:49
PeterL 2012-04-10 10:03
Januard Wojtak 2012-03-25 13:30
Januard Wojtak 2012-03-25 13:08
pirat 2012-02-27 11:12
Januard Wojtak 2012-02-23 10:31
tomaSz 2012-01-01 15:17
SkyTrekking 2011-10-07 09:46
SkyTrekking 2011-10-04 08:28
SkyTrekking 2011-10-03 20:01
"kwasior@hotmail.... 2011-08-06 00:31
Kasia 2011-05-03 00:04
Januard Wojtak 2011-04-06 18:26
SkyTrekking -... 2011-03-20 15:20
Januard Wojtak 2011-03-06 13:09



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_M-12-17 153.50 +0,82
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-08-17 174.25 -0,22