Kat smigla w trajce

Kat smigla w trajce

miro11 <m...@o2.pl> / 2013-10-17 00:31:29

Witam Brac Latajaca.
Tak jak w tytule,jaki powinen byc kat pochylenia smigla w trajce w czasie lotu.ja po podwieszeniu sie,trajka mialem okolo 1-2 stopnie,powiedzmy do tylu.
Bardzo prosze kolegow o fachowe wypowiedzi zamiast glupich docinek.
Pozdrawiam serdecznie.
Miro
 
Czytaj także na forum

Re: Kat smigla w trajce

furtak <b...@wp.pl> / 2013-10-17 08:24:11
W dniu czwartek, 17 października 2013 00:31:29 UTC+2 użytkownik miro11 napisał:
> Witam Brac Latajaca.
>
> Tak jak w tytule,jaki powinen byc kat pochylenia smigla w trajce w czasie lotu.ja po podwieszeniu sie,trajka mialem okolo 1-2 stopnie,powiedzmy do tylu.
>
> Bardzo prosze kolegow o fachowe wypowiedzi zamiast glupich docinek.
>
> Pozdrawiam serdecznie.
>
> Miro
najlepiej jak sam uznasz który ci odpowiada ja bym dał idealnie w pionie podczas lotu a do startu lekko pochylił
 

Re: Kat smigla w trajce

j...@interia.pl / 2013-10-17 13:32:35
Cześć .
Co daje pochylenie masz na poniższym filmiku i w info pod nim, kąt dobież tak aby skrzydło spokojnie leżało za trajką jak dajesz w palnik i będzie gicio.

http://www.youtube.com/watch?v=7E5m5jAt-VY

Pozdro
 

Re: Kat smigla w trajce

miro11 <m...@o2.pl> / 2013-10-18 12:55:48



>
> Cześć .
> Co daje pochylenie masz na poniższym filmiku i w info pod nim, kąt dobież tak aby skrzydło spokojnie leżało za trajką jak dajesz w palnik i będzie gicio.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=7E5m5jAt-VY
>
> Pozdro


Witam.
Tak to jest super sprawa, co nasz kolega tam wymyslil i sprawdza sie w jego trajce,ale ja nie mam tej mozliwosci zamontowania takiego patentu w mojej trajce.
Dlatego ponawiam jeszcze raz moje pytanie.
Wiem ze w naszym kraju mamy duzo naprawde bardzo dobrych znawcow tematu, moze oni poczuja sie ze sa poproszeni do tablicy.
Z gory dziekuje za fachowe wypowiedzi.
Miro
 

Re: Kat smigla w trajce

Michał <f...@gmail.com> / 2013-10-18 17:16:21
W dniu czwartek, 17 października 2013 00:31:29 UTC+2 użytkownik miro11 napisał:
> Witam Brac Latajaca.
>
> Tak jak w tytule,jaki powinen byc kat pochylenia smigla w trajce w czasie lotu.ja po podwieszeniu sie,trajka mialem okolo 1-2 stopnie,powiedzmy do tylu.
>
> Bardzo prosze kolegow o fachowe wypowiedzi zamiast glupich docinek.
>
> Pozdrawiam serdecznie.
>
> Miro

Prawda jest taka, że ta zmiana kąta nie wiele zmienia. Ja sporo latam na trajkach od słabych po ponad 50 konne i w żadnej nie mam zmiennego kąta i w niczym mi to nie przeszkadza a śmigło jest ustawione równolegle do linii wózka.
Myślę nawet że podczas startu trajką gdzie mamy kąt ustawiony w poziomie to w momencie gdy ruszamy wózkiem z napiętych linek glajt wstaje i mija strugi zaśmigłowe zanim one dolecą z pełną prędkością i siłą do krawędzi natarcia zobacz 0:42-0:43 sekunda filmu. Reszta przelatuje po spływie nie robiąc większego zamieszania. Na filmie pilot wykonuje dwa zupełnie inne starty. Jeden jest powolny i rusza łagodnie nie nadając prędkości skrzydłu.
Podczas drugiej próby pilot przytrzymuje hamulec i rozpędza silnik 1:18 - 1:20 sekundy jednocześnie startując z lekko luźnych linek nadając dużej dynamiki na skrzydło, które dzięki temu w krótszym czasie wykonuje fazę lotu na dużych kątach natarcia czego efektem jest szybszy start i jazda wózkiem. Wleczenie glajta na dużych kątach tak jak to widać podczas pierwszej próby powoduje opory dla wózka i stąd problem ze startem. Tak samo jest podczas startu z nóg. Jak damy dynamikę to glajt szybko wskoczy nad głowę umożliwiając nam szybszy rozbieg.

W przypadku gdy napęd pochylony jest w przód strugi skierowane są w górę gdzie skrzydło jest już wypełnione powietrzem a linki jeszcze bardziej napięte a ich siła jest zdecydowanie większa bo dajemy wtedy już pełną moc a silnik zdążył nabrać obrotów. Plusem tego ustawienia jest to, że możemy przegazować napęd z podpiętym glajtem nie dmuchając sobie w skrzydło. Ale nie jest to problem ani wada tylko sposób albo rodzaj i tyle.

W jednym jak i w drugim przypadku wystartujesz normalnie.
Zaprezentowany film jest trochę zmanipulowany bo efekt poprawy startu jest wymuszony. Pilot nie dał skrzydłu prędkości by ono mogło się szybko wznieść i celowo lub umyślnie puścił taśmy zdecydowanie za wcześnie 0:47 - 0:48 sekunda. Skrzydło pozostało na dużych kątach hamując wózek i to wystarczyło do spalenia startu. Gdyby ruszył bardziej dynamicznie i wyciągnął glajta za taśmy to wystartował by w oby dwu przypadkach identycznie.

Szkoda, że nie pokazali Panowie obu startów z tej samej perspektywy. I ciekawe jak były ustawione trymery w obu próbach.

Na podsumowanie jak masz trajkę gdzie lata ci się dobrze i kąt podczas lotu jest w normie to nie sugeruj sie takimi filmami bo troszkę pokazują to w inny sposób niż rzeczywistość.

Pozdrawiam Michał
 
wstecz
1 2 3
Nowisx 2013-07-19 21:46
jan mlodyszewski 2013-05-19 09:05
przemo.boosh@gmai... 2013-01-07 14:19
Romek 2012-06-20 07:38
Wojtek Piech 2012-05-09 01:53
pszyndak 2012-03-27 21:19
Elektryk 2011-09-27 08:31
"kuzyn" 2011-05-04 22:15



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_Y-18 164.52 -0,02