Money.pl Technologie dla biznesu Hi-Tech Grupy dyskusyjne pl.rec.paralotnie Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe - wa

Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe - wa

Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe - wa

Marecki <c...@gmail.com> / 2015-09-21 20:46:23
Cześć.

Zastanawiam się czy warto zmienić śmigło dwułopatowe na trójłopatowe w silniku klasy 130cm.
Czy rzeczywiście zwiększy się komfort?
Obecnie posiadam śmigło Peszke PX- 132cm dwułopatowe.
Na oku mam też peszke nastawne 3-łopatowe 132 lub 125cm nastawne.
Tylko czy gra jest warta świeczki...

Chodzi mi głównie o poprawę kultury pracy, nie oczekuję poprawy ciągu, jedynie kultury.

Proszę o wypowiedź innych użytkowników, którzy przewalili ten temat i na plecach odczuli jakąkolwiek różnicę.

Wiem, że kolega w Nirvanie chwali sobie śmigło trójłopatowe w porównaniu z dwułopatowym, mówiąc, że jest lepszy komfort.

I pytanie z innej beczki.

Czy ktoś wie jaką wytrzymałość powinny mieć wibroizolatory w takim silniku? Zastanawiam się nad montażem troszeczkę miększych gum, bo oferowane przez Polini są twarde jak stal, a przed zmianą tych, które miałem kupując napęd z drugiej ręki(wyczuwalnie miększe).

Pozdrawiam,
Marek Chomaniuk
 

Re: Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe

Kamil_Kryś <k...@gmail.com> / 2015-09-21 21:28:05
Marek silnik na 3 łopatach mniej wibruje i mniejszy ma moment od śmigłowy, tyle co zaobserwowałem. Aha, jeszcze moc i ekonomia ale to zależy jak śmigło masz ustawione...
 

Re: Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe

lojak <p...@gmail.com> / 2015-09-21 21:41:05
W dniu poniedziałek, 21 września 2015 20:46:24 UTC+2 użytkownik Marecki napisał:
> Cześć.
>
> Zastanawiam się czy warto zmienić śmigło dwułopatowe na trójłopatowe w silniku klasy 130cm.
> Czy rzeczywiście zwiększy się komfort?
> Obecnie posiadam śmigło Peszke PX- 132cm dwułopatowe.
> Na oku mam też peszke nastawne 3-łopatowe 132 lub 125cm nastawne.
> Tylko czy gra jest warta świeczki...
>
> Chodzi mi głównie o poprawę kultury pracy, nie oczekuję poprawy ciągu, jedynie kultury.
>
> Proszę o wypowiedź innych użytkowników, którzy przewalili ten temat i na plecach odczuli jakąkolwiek różnicę.
>
> Wiem, że kolega w Nirvanie chwali sobie śmigło trójłopatowe w porównaniu z dwułopatowym, mówiąc, że jest lepszy komfort.
>
> I pytanie z innej beczki.
>
> Czy ktoś wie jaką wytrzymałość powinny mieć wibroizolatory w takim silniku? Zastanawiam się nad montażem troszeczkę miększych gum, bo oferowane przez Polini są twarde jak stal, a przed zmianą tych, które miałem kupując napęd z drugiej ręki(wyczuwalnie miększe).
>
> Pozdrawiam,
> Marek Chomaniuk

u mnie w Thorze130 różnica była między 2 a 3 łopatami 6 kg na korzyść oczywiście 3 łopat, reszta jak napisał Kamil

Pozdrawiam Lojak
 

Re: Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe

Marecki <c...@gmail.com> / 2015-09-21 21:58:07
W dniu poniedziałek, 21 września 2015 21:41:08 UTC+2 użytkownik lojak napisał:
> W dniu poniedziałek, 21 września 2015 20:46:24 UTC+2 użytkownik Marecki napisał:
> > Cześć.
> >
> > Zastanawiam się czy warto zmienić śmigło dwułopatowe na trójłopatowe w silniku klasy 130cm.
> > Czy rzeczywiście zwiększy się komfort?
> > Obecnie posiadam śmigło Peszke PX- 132cm dwułopatowe.
> > Na oku mam też peszke nastawne 3-łopatowe 132 lub 125cm nastawne.
> > Tylko czy gra jest warta świeczki...
> >
> > Chodzi mi głównie o poprawę kultury pracy, nie oczekuję poprawy ciągu, jedynie kultury.
> >
> > Proszę o wypowiedź innych użytkowników, którzy przewalili ten temat i na plecach odczuli jakąkolwiek różnicę.
> >
> > Wiem, że kolega w Nirvanie chwali sobie śmigło trójłopatowe w porównaniu z dwułopatowym, mówiąc, że jest lepszy komfort.
> >
> > I pytanie z innej beczki.
> >
> > Czy ktoś wie jaką wytrzymałość powinny mieć wibroizolatory w takim silniku? Zastanawiam się nad montażem troszeczkę miększych gum, bo oferowane przez Polini są twarde jak stal, a przed zmianą tych, które miałem kupując napęd z drugiej ręki(wyczuwalnie miększe).
> >
> > Pozdrawiam,
> > Marek Chomaniuk
>
> u mnie w Thorze130 różnica była między 2 a 3 łopatami 6 kg na korzyść oczywiście 3 łopat, reszta jak napisał Kamil
>
> Pozdrawiam Lojak

A co na temat firmy? Moim faworytem jest Peszke ze względu na moje zadowolenie z dwułopatowego stałego śmigła. Raczej wolę latanie przelotowe, więc bardziej będę zadowolony z kultury pracy niż z prędkości wkręcania się śmigła. Do tego w grę wchodzi vetec, z E-propsa nic nie znalazłem nietety.... Może inne pomysły?

Pozdr,
Marek
 

Re: Komfort oferowany przez śmigła trójłopatowe

Przemo Boosh <p...@gmail.com> / 2015-09-22 16:31:00
Komfort uzyskiwany na trójłopatowym śmigle jest z całą pewnością wart dopłaty. Zadzwoń do Stribo. Pomoze Ci dobrać odpowiednie śmigło. Zna się na tym jak mało kto.

Co do poduszek to polecam wejść na stronę Continentala. Jest tam fajny programik do wyliczania wibroizolatorów.
Liczyłem to kiedyś i wybrałem 60Shore 40x40 - działa to wyśmienicie.

Przemo
 
wstecz
1 2 3 4 5



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_M-07-17 169.88 -0,22
BASE_Y-20 174.50 -0,85