Latanie na trajkach

Latanie na trajkach

Krakmar <k...@gmail.com> / 2013-02-07 23:47:51
I tu możemy kontynuować wątek nie obowiazkowo zwiazany z Synthesis 2 :)
 
Czytaj także na forum

Re: Latanie na trajkach

Krakmar <k...@gmail.com> / 2013-02-08 00:10:05
Czyli mam - jak na razie - 2 sprawy:

1) Ubezpieczenie na nowych warunkach (jeśli przejdą)
2) dobrodziejstwa związane ze startem z kol

AD1) Ubezpieczenie: z tego, co Wojtek Maliszewski napisal,
==============================
W dniu 2013-02-07 22:36, Wojciech Maliszewski pisze:> On 7 Lut, 22:00,
Krakmar wrote:
>> W dniu 2013-02-07 19:39, Wojciech Maliszewski pisze:
>>
>>> - Udalo sie przeredagowac zapisy odnosnie ubezpieczenia ze dla Trajek
>>> ktore skladaja sie z glajta i uprzezy bezposrednio polaczonej ze
>>> skrzydlem i mozliwe jest wykonanie takim statkiem startu z nog.
>>
>> Czesc Wojtek,
>>
>> czyli "normalne" ubezpiecznie nie dla wszystkich trajek, a tylko dla
>> tych o wskazanych rozwiazaniach konstrukcyjnych...?
>>
>> Marcin
>
>
>
>
> 19) sprzęt paralotniowy - podzespoły paralotni za wyjątkiem:
> a) napędów, które nie posiadają elementów pośredniczących w połączeniu
> skrzydła paralotni z wózkiem lub uprzężą, a uprzęże dla załogi
> podpinane bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
> przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży, oraz
> b) wózków nie posiadających elementów pośredniczących w połączeniu
> skrzydła z uprzężą, wyposażonych w uprzęże dla załogi podpinane
> bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
> przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży;
>
>
> Tylko w takiej sytuacji będziesz w stanie udowodnić że twoja
> paralotnia umożliwia start z nóg. Bo gdy odstawisz silnik i podwozi to
> możesz w uprzęży połączonej bezpośrednio ze skrzydłem wystartować.
>
> W

czyli konkretnie ja to rozumiem tak, ze jesli konstrukcja trajki pozwala
po prostu "wyseparowac" uprzaz, w ktorej po podpieciu skrzydla (w sposob
zgodny z przewidzianym przez producenta uprzezy i/lub paralotni) mozna
poleciec swobodnie, to lapie sie w "normalne" ubezpieczenie.
Czyli mozna teraz konkretnie wskazac producentow/sprzedawcow trajek,
ktorzy spelniaja warunki i tych, ktorzy ich nie spelniaja.


AD2) dobrodziejstwa zwiazane ze startem z kol
=============================
to akurat tak naprawde bardziej marketingowy watek i tak na prawde po
kilku zdaniach zacznie sie "grupowy standard". Ale nich mi mi będzie -
moze uda sie bez napierdzielanki... ;) choc przez chwile.

Zaczalem rozmowe z Michalem - sprzedawca trajki airone, poniewaz nie
zgodzilem sie z odkrywczym tonem informacji jego wpisu, cyt.

W dniu 2013-02-07 07:41, Michał pisze:
>
> Eee tam pojawiła się trajka na której normalnie można latać na
spidzie. Zajrzyj na www.airone.pro
>

poniewaz ja latam od 4 lat na trajkach innego producenta, gdzie bez
problemu mozna wciskac speeda do konca, wiec staralem sie ostudzic Jego
nowatorski ton.

:)
uda sie troche pogadac, czy znowu zejdziemy na manowce...?

Marcin
 

Re: Latanie na trajkach

Radekgo <r...@poczta.onet.pl> / 2013-02-08 08:48:48

> > 19) sprzęt paralotniowy - podzespoły paralotni za wyjątkiem:
>
> > a) napędów, które nie posiadają elementów pośredniczących w połączeniu
>
> > skrzydła paralotni z wózkiem lub uprzężą, a uprzęże dla załogi
>
> > podpinane bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
>
> > przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży, oraz
>
> > b) wózków nie posiadających elementów pośredniczących w połączeniu
>
> > skrzydła z uprzężą, wyposażonych w uprzęże dla załogi podpinane
>
> > bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
>
> > przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży;

>
> > Tylko w takiej sytuacji będziesz w stanie udowodnić że twoja
>
> > paralotnia umożliwia start z nóg. Bo gdy odstawisz silnik i podwozi to
>
> > możesz w uprzęży połączonej bezpośrednio ze skrzydłem wystartować.

a może by tak ja sniej troche bo mój mały rozumek nie nadąza na tym co jest zagmatwane.


jeśli sie potoczysz z gorki to po odstawieniu silnika mozna wystartowac na kazdej trajce a jak gorka bedzie spora to i kolek nie trza

rk

 

Re: Latanie na trajkach

Wojciech Maliszewski <m...@gmail.com> / 2013-02-08 09:03:29
On 8 Lut, 08:48, Radekgo wrote:
> >  > 19) sprzęt paralotniowy - podzespoły paralotni za wyjątkiem:
>
> >  > a) napędów, które nie posiadają elementów pośredniczących w połączeniu
>
> >  > skrzydła paralotni z wózkiem lub uprzężą, a uprzęże dla załogi
>
> >  > podpinane bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
>
> >  > przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży, oraz
>
> >  > b) wózków nie posiadających elementów pośredniczących w połączeniu
>
> >  > skrzydła z uprzężą, wyposażonych w uprzęże dla załogi podpinane
>
> >  > bezpośrednio do skrzydła za pomocą standardowych połączeń
>
> >  > przewidzianych przez producentów skrzydła lub uprzęży;
>
> >  > Tylko w takiej sytuacji będziesz w stanie udowodnić że twoja
>
> >  > paralotnia umożliwia start z nóg. Bo gdy odstawisz silnik i podwozi to
>
> >  > możesz w uprzęży połączonej bezpośrednio ze skrzydłem wystartować.
>
> a może by tak ja sniej troche bo mój  mały rozumek nie nadąza na  tym co jest zagmatwane.
>
> jeśli sie  potoczysz z gorki to po odstawieniu silnika  mozna wystartowac na kazdej trajce a jak gorka bedzie spora  to i kolek nie trza
>
> rk

jeśli można z nóg i to udowodnisz to OK.

W
 

Re: Latanie na trajkach

Radekgo <r...@poczta.onet.pl> / 2013-02-08 11:36:24
mysle ze przepis jest napisany w sposob ktory nie jest klarowny i
pozostawia wiele niedomowien nie mozna by go sformulowac jasniej

w ten sposob trzeba by bylo opracowac wytyczne do udowadniania bo
co nalezy rozumiec odstawienie silnika jesli integralna czescia
silnika jest kosz i smiglo to z mojej skorupy niewiele pozostanie

co znaczy standartowe polaczenie kiedy polaczenie nie spełnia tej
definicji tu jest zbyt wiele do roznorakich interpretacji.

nie wszystkie wozki maja uprzeze i nie kazdy ma konkretnego
producenta ja bym producentow w to nie mieszal
w moim jest kompozytowy fotelik wazy mniej jak uprzaz i co
wtedy?

ja bym proponowal rozwiazanie na podzial wg wagi powyzej
okreslonej masy startowej wozka np 70 kg ubezpieczenie wg
rozporzadzenia parlametu europejskiego a wszystko co lzejsze juz
nie . i tu mamy zgodnosc z ustawa ktora definiuje rodzaj statkow
na motoparalotnie do 70 kg


gdzie zapis otzrymal by brzmienie

paralotnie i motoparalotnie niezaleznie od rodzaju startu ktorych
masa startowa do 70 kg ubezpieczaja sie na zasadach ogolnych.
statki powyzej 70 kg na zasadach opisanych w rozporzadzeniu
parlametu europejskiego

definicja paralotni jest juz w ustawie i wszystko jest klarowne

co pozwala na start lekka trajka nie zaleznie jak jest podwieszona
podczepiona i nie ma wplywu na mase pilota.

RK




 
wstecz
1 2 3 4 5
jaro45 2012-01-02 22:54
absurd0@vp.pl... 2011-12-31 12:07
miodzio118@wp.pl... 2011-11-28 22:16
"Budyń" 2011-11-13 13:47
Madman 2011-10-28 22:52
KasiaN 2011-10-15 10:28
fiurer 2011-10-09 17:30
schiffo 2011-10-01 18:15
"Mariusz Jaśtak" 2011-09-23 20:05
MarekZ 2011-09-17 18:40
schiffo 2011-09-02 19:50
aleppg 2011-07-07 09:04
"Rato" 2011-06-14 07:09
"Rato" 2011-06-13 12:59
"pawel" 2011-06-10 11:16



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_M-08-17 174.25 -0,22