lotnia

lotnia

p...@gmail.com / 2015-01-12 11:41:31
Witam. Może kogoś zainteresuje latanie lotnią. Kilka fragmentów z 2014
https://www.youtube.com/watch?v=SF7n5zdVfWA#t=138
Trochę więcej przygotowań do startu i brak możliwości lądowania między drzewami ale w powietrzu bajka.
pozdrawiam
Piotr
 
Czytaj także na forum

Re: lotnia

g...@vp.pl / 2015-01-12 12:33:21
Fajny filmik ale mam pytanie techniczne, nie miałem nigdy okazji lecieć lotnią a czy nie cierpnie szyja i głowa w tej pozycji ?? widze że trzymasz uniesioną głowe w górę podczas lotu i wydaje mi sie to męczącą pozycja ? a jak się ma zasięg na takiej lotni i jaki tam masz napęd ?? i interesuje mnie prędkość przelotowa.
 

Re: lotnia

p...@gmail.com / 2015-01-12 12:48:00
Głowę podnosisz tylko kiedy coś chcesz zaobserwować. Normalnie, często latam, że moje ręce są oparte o sterownicę łokciami i głowę mam wtedy normalnie ułożoną. No chyba, że są mocne warunki to lepiej trzymać sterownicę porządnie.
Podczas np. 2 godzinnego lotu nie czuję zmęczenia przez złą pozycję.
W czasie latania swobodnego, mając odpowiednią uprząż masz możliwość zmiany swojego kąta natarcia np. krążąc w kominie często bardziej zmieniam kąt do pionu. W przeskokach jest to złe ponieważ wtedy mocno rosną opory szczególnie jeśli zależy Ci na długim przeskoku. Doskonałość lotni na której latam to około 19.

Napęd jest "własny". Daje mi ciąg statyczny ok. 53 kg. Prędkość trymowa 33 km/h, przelotowa ok 55 km/h, maksymalna 100 km/h. Więcej nie próbowałem. Choć wiem, że jeszcze z 20 km/h dało by radę.
 

Re: lotnia

g...@vp.pl / 2015-01-12 12:52:02
W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 12:48:01 UTC+1 użytkownik piot...@gmail.com napisał:
> Głowę podnosisz tylko kiedy coś chcesz zaobserwować. Normalnie, często latam, że moje ręce są oparte o sterownicę łokciami i głowę mam wtedy normalnie ułożoną. No chyba, że są mocne warunki to lepiej trzymać sterownicę porządnie.
> Podczas np. 2 godzinnego lotu nie czuję zmęczenia przez złą pozycję.
> W czasie latania swobodnego, mając odpowiednią uprząż masz możliwość zmiany swojego kąta natarcia np. krążąc w kominie często bardziej zmieniam kąt do pionu. W przeskokach jest to złe ponieważ wtedy mocno rosną opory szczególnie jeśli zależy Ci na długim przeskoku. Doskonałość lotni na której latam to około 19.
>
> Napęd jest "własny". Daje mi ciąg statyczny ok. 53 kg. Prędkość trymowa 33 km/h, przelotowa ok 55 km/h, maksymalna 100 km/h. Więcej nie próbowałem. Choć wiem, że jeszcze z 20 km/h dało by radę.

Hmmmmm napęd własny może coś o nim powiesz ?? Nie miałem nigdy z lotniami styczności przez to tak się wypytuje :) latanie pewnie jest skomplikowane co ?
 

Re: lotnia

p...@gmail.com / 2015-01-12 13:07:30
Napęd własny tzn. sam go zrobiłem bo oryginał trochę za drogi. http://www.paramotor.com.pl/naped-lotniowy-szerszen-mz175/

Latanie na lotni nie jest ciężkie. Sterowanie odbywa się poprzez przemieszczanie swojego ciała dodatkowo w mojej lotni zastosowane jest sterowanie aerodynamiczne poprzez przerywacze. Natomiast ciężkie jest szkolenia. Trzeba się do niego kondycyjnie przygotować. Lotnia swoje waży i nikt nie będzie Ci jej nosił. Jeśli masz trochę mięśni, dasz radę.
Przygotowanie do startu (już latając) też swoje trwa i musisz wystartować bezbłędnie. Nie ma możliwości przerwania startu, no chyba, że chcesz się rozwalić. Natomiast sam lot, musisz spróbować.
 
wstecz
1 2 3 4
tomekmagda5566@op.pl 2014-02-20 11:58
jaro45 2013-11-22 18:41
szybkibzykacz 2012-12-23 00:16
Grzesiek xxxxxxxx 2011-09-18 09:14



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_W-24-17 158.50 +0,32