Loty Poprad

Re: Loty Poprad

Przemek <b...@gmail.com> / 2012-05-12 13:00:46

> Tyle mam do powiedzenia w tej sprawie, na dowód legalności tego
> "procederu" podsyłam link do filmu .
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LBsIcgb5Tzc
>

Hej, czy aby na pewno ten sympatyczny Slowak nie zamawial na gorke
pizzy i 5 piw? :D

Przemek
 
Czytaj także na forum

Re: Loty Poprad

rse <k...@gmail.com> / 2012-05-12 21:25:09
michab napisal cos takiego:

> Cześć Isiu,
>
> Nie nie jedyny, ale z tego co widzę to tutaj przesadnie przecenia się
> znaczenia ctr-a. Wszkaże poprad to nie frankfurt czy jfk. Miałem
> akurat okazję lądować tam samolotem i widziałem obok pasa kilkanaście
> szybowców gotowych do startu. Po prostu słowacy podchodzili do tego
> zdroworozsądkowo.

Czesc Michab,

Mylisz się. Ctr to strefa kontrolowana i bedac w niej piloci nie musza
obserwować ruchu, patrza oczami kontrolera. Nawet szybowce moga latac
na slepo i po skalach, jesli sa na radiu z lotniskiem a nie maja
wiedzy o innych lataczach. Jeśli ctr jest przy lotnisku o małym ruchu
możliwe są daleko idące uzgodnienia i przychylność kontrolerów. W
Polsce spotkałem się z takim podejściem np w Bydgoszczy i kilku innych
miejsach o mniejszym ruchu. I super że Słowacy idą na rękę bo dzieki
temu mozliwe jest tak wspaniale latanie. Zreszta to nie powinno dziwic
- bo jak jest lącznosc - bardzo wiele mozna uzgodnic. Loty w grupie,
gdy tylko jeden pilot - przewodnik byl na radiu z wieza wykonywalismy
na PPG takze w duzych CTRach.

Szybowce mozna tez spotkac na lotnisku aeroklubowym. A obok szybowcow
mozna spotkac spadochroniarzy z ktorymi laicy nas czasem myla. Jednak
w aktywna strefe skokow spadochronowych wlatywac bez lacznosci
absolutnie nie wolno - bo zagrozenie kolizja jest relne. Raz ze
wzgledu na skoczka, ktory tnie w dol i po przejsciu chmury moze sie
nadziac na glajta, a dwa ze wzgledu na samolot wynoszacy skoczow w
gore. Oczywiscie gdy akurat jest luka w skokach, przelot mozna
uzgodnic. Tylko trzeba nawiazac lacznosc.

> Tylko my sobie stwarzamy problemy, tak jak np kacper
> który kiedyś nie był taki restrykcyjkny w przestrzeganiu stref, póki
> był przelotowcem, a teraz wypomina to innym i wynik taki że lot jest
> skasowany na xcc ale jest na xccontest.

To nie tak. Kiedys malo wiedzialem o ruchu, mozliwosciach uzgodnien i
kulturze latania. Zreszta wszyscy ten temat traktowalismy po omacku.
Dzis latam niemal codziennie, tyle ze przede wszystkim wiatrakowcem. I
z utęsknieniem czekam na warun w Borsku, aby wreszcie polatac
sportowo:-) Dzis tez ruch i powody zajetosci stref sa inne niz kiedys.
Tamto juz nie wroci.

Roznica pomiedzy xcc a xccontest i xcportalem i leonardo i innymi
portalami polega na tym, ze poprzez XCC loty trafiaja do WXC. A to
jest platforma aspirująca do miana sportowej i oficjalnej - loty w
niej powinne wiec byc sportowo czyste. Sportowo czyste. SPORTOWO
CZYSTE. Sa tez inne powody, dla ktorych WXC jest powodem do
prostowania niewygodnych tematow, ale o tym bedzie niebawem i osobno -
bo to temat skomplikowany.

> Na dzień dzisiejszy jesteśmy
> chyba najbardziej restrykcyjnym towarzystwem w tym zakresie, lecz z
> tego co obserwuję przodują Ci którym umiejętności nie pozwalają na
> długie przeloty i naruszanie niektórych stref.

Pytam, bo nie wiem... Czy pytam, bo chce uwalic? Emocje budzi drugie
skojarzenie, a to jest potwierdzeniem, ze na dzis jestesmy
towarzystwem przewrazliwionym i malo swiadomym. Jesli ktos sie pyta w
sposob otwarty o mozliwosc wykonania jakiegos lotu - nie ma w tym
podstepu. Tatrzanskiemu królowi korona z glowy nie spadnie jak dopowie
kilka slow o sposobie uzgadniania takiego lotu. A najlepiej jak to
zrobi od razu w komentarzach pod lotem, bo dzięki temu uniknie sie
spekulacji i watpliwosci.

Dzis zmianily sie tez oczekiwania wobec innych pilotow. Nie tylko tych
najlepszych. Nie ma tez tabu zwiazanego z zadawaniem pytan o loty.
Mozna pytac otwartym tekstem i nie nalezy tego traktowac jak ataku.
Rola najlepszych jest jednak zawsze opinio i kulturotworcza. Jak latam
poza standardem - opisuje w komentarzu, bo taka jaest kultura i tego
beda ode mnie oczekiwac inni piloci. Jak przyjmiemy to jako standard,
skoncza sie te glupie emocje. Wkurwia mnie to, ze nadal musimy sie tym
zajmowac.

> Nie zachęcam do ich
> naruszania, ale potrafię zrozumieć pilota, który ma okazję raz na
> kilka lat polatać 4000 nad tatrami. należy pamiętać że samoloty tam
> nie mogą latać zbyt nisko i ich drogi lotnicze, z tego co pamiętam,
> tam nie przebiegają. Starajmy sobie pomagać a nie utrudniać...
>

Ja tez jestem w stanie zrozumiec pilota ktory chce tak polatac. Tak
jak jestem w stanie zrozumiec koksa, czy artyste fotografa stosującego
fotomontaż. Ale nie chcialbym aby pilot latajacy na dziko zglaszal
swoje loty do rywalizacji sportowej, tak jak nie chcialbym aby koksu
reprezentowal moj kraj na olimpiadzie i nie chcialbym ogladac w
gazetach fotomonarzy udajacych prawdziwa rzeczywistosc. Kazda taka
tworczosc ma swoje miejsce.

Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, ze takie loty mozna wykonac
legalnie - co udowodnil Muzyk. I o jest mistrzostwo siwata!

I w najlepszym interesie Taterników jest edukowanie innych pilotow,
aby nie narozrabiali zwabieni przykladem lotu ktory nie wiadomo jak
sie odbyl. A na pewno tlumy beda walic w Tatry. Takie wytlumaczenie
zasad lezy w ich najlepiej pojetym interesie gospodarzy. Teraz wszyscy
piloci chcacy jechac w slowackie Tatry wiedza, ze jak sie postaraja
beda mogli bez kwasu i strachu pieknie polatac.

I co w tym zlego ze ktos sie zapytal o zasady wykonywania lotu - i co
w tym zlego , ze pilot odpowiedzial? Czy odpowiedz nie jest warta
zadawania pytania? Skad te emocje?

Pozdrowienia,
kacper
 

Re: Loty Poprad

Szycha <a...@gmail.com> / 2012-05-12 23:31:36
Uważasz że 80% przelotowców uwaza ze powinno sie koksowac na olimpiadzie? To ich podsumowałeś...

pozdrawiam


W dniu sobota, 12 maja 2012 22:56:08 UTC+2 użytkownik michab napisał:

Ale nie chcialbym aby pilot latajacy na dziko zglaszal
> > swoje loty do rywalizacji sportowej, tak jak nie chcialbym aby koksu
> > reprezentowal moj kraj na olimpiadzie i nie chcialbym ogladac w
> > gazetach fotomonarzy udajacych prawdziwa rzeczywistosc. Kazda taka
> > tworczosc ma swoje miejsce.
>
> Tutaj totalnie się z Toba nei zgadzam i koniec. Zaprotestuj jeszcze 80
> procent alpejskich przelotowców...
 

Re: Loty Poprad

rse <k...@gmail.com> / 2012-05-13 00:30:51

> Jak się mylę skoro przyznajesz mi rację? Chodzi mi o to, że są ctr-y
> gdzie ze względu na ruch nie wpuszczą nikogo poza samolotem rejsowym,
> którego firma wykupi slota (Paris) i takie gdzie pozwolą na latanie
> nawet Twojej namiastce śmigłowca...
>

chciałbys :)

> > Szybowce mozna tez spotkac na lotnisku aeroklubowym. A obok szybowcow
> > mozna spotkac spadochroniarzy z ktorymi laicy nas czasem myla. Jednak
>
> Muzyk to wyjaśnił, ale dlaczego od niego tego tak uciążliwie żadzasz?
> A gdzie domniemanie niewinności?

W którym momencie byłem wobec niego uzciążliwy?

> > To nie tak. Kiedys malo wiedzialem o ruchu, mozliwosciach uzgodnien i
> > kulturze latania. Zreszta wszyscy ten temat traktowalismy po omacku.
> > Dzis latam niemal codziennie, tyle ze przede wszystkim wiatrakowcem. I
> > z utęsknieniem czekam na warun w Borsku, aby wreszcie polatac
> > sportowo:-) Dzis tez ruch i powody zajetosci stref sa inne niz kiedys.
> > Tamto juz nie wroci.
>
> Więc teraz skoro się nauczyłeś, to zauważasz ten ruch w powietrzu?
> jest taki sam... Tylko świadomośc większa...
>

nie bardzo rozumiem, tak czy nie?

>
> Nie widzę powodów by po locie muzyk mimo zmęczenia musiał się nam
> tłumaczyć, dlaczego znów dziś polatał. To my powinniśmy go wspierać
>

Jeśli latasz gdzieś gdzie jest inna przestrzeń niż G niezbędny jest
komentarz i tyle. To jest część zgłoszenia. To jest zobowiązanie wobec
innych uczestników platformy. Nie widzę powodów aby kogos zwalniac z
tego obowiązku. Dziwię się pilotom, którzy tego nie robią od razu bo
potem kosztów przybywa.

> > Dzis zmianily sie tez oczekiwania wobec innych pilotow. Nie tylko tych
> > najlepszych. Nie ma tez tabu zwiazanego z zadawaniem pytan o loty.
> > Mozna pytac otwartym tekstem i nie nalezy tego traktowac jak ataku.
> > Rola najlepszych jest jednak zawsze opinio i kulturotworcza. Jak latam
> > poza standardem - opisuje w komentarzu, bo taka jaest kultura i tego
> > beda ode mnie oczekiwac inni piloci. Jak przyjmiemy to jako standard,
> > skoncza sie te glupie emocje. Wkurwia mnie to, ze nadal musimy sie tym
> > zajmowac.
> > Ja tez jestem w stanie zrozumiec pilota ktory chce tak polatac. Tak
> > jak jestem w stanie zrozumiec koksa, czy artyste fotografa stosującego
> > fotomontaż. Ale nie chcialbym aby pilot latajacy na dziko zglaszal
> > swoje loty do rywalizacji sportowej, tak jak nie chcialbym aby koksu
> > reprezentowal moj kraj na olimpiadzie i nie chcialbym ogladac w
> > gazetach fotomonarzy udajacych prawdziwa rzeczywistosc. Kazda taka
> > tworczosc ma swoje miejsce.
>
> Tutaj totalnie się z Toba nei zgadzam i koniec. Zaprotestuj jeszcze 80
> procent alpejskich przelotowców...
>

Może inaczej - są projekty weryfiakcji lotów, które umożliwiły by
przeprowadzanie weryfikacji lotów na zasadzie fair play. Wystarczy, że
wszystkie kraje będące uczestnikami WXC odpowidzialne by były za
weryfikacje lotów wykonanych na ich terytorium. Lot polaka w alpach
weryfikowany by byl przez alpejskiego sedziego. Jesli w alpach
miejscowy organizator dopuszcza wykonywanie lotow przez jakies strefy
czy na ponad normatywnych lewelach wszystko jest ok. W tym systemie
lot Muzyka bylby zatwierdzany przez slowackiego sedziego - bo to jego
podworko. Projekt fajny, tyle ze na razie nie jest mozliwy do
wprowadzenia w zycie.

> > I co w tym zlego ze ktos sie zapytal o zasady wykonywania lotu - i co
> > w tym zlego , ze pilot odpowiedzial? Czy odpowiedz nie jest warta
> > zadawania pytania? Skad te emocje?
>
> Moje emocje wynikają z tego, że wkońcu udało się paru osobom polatać
> na poziomie alpejskim, ale wg mnie znalazło się od razu kilku którzy
> starali się znaleźć dziurę w całym by im obrzydzić radośc z wykonanego
> lotu.

No i po tym jak pojawiły sie wyniki, pojawiły sie pytania, bo to loty
zjawiskowe i niezwykłe. Chylę czoła. Jeśli dla kogoś wywiązywanie się
z zasad jest uciążliwe nie musi przystępować do platformy. Jesli loty
nie muszą być transparentne to do dupy z takim sportem.

> Jestem zdania, że dopóki ktoś swoim lotem nie narozrabia, to nei
> ma co go od razu karać, a że niesie to ryzyko wyskoków przez
> niedoświadczonych to inna sprawa. To i tak nastąpi. W tym rejonie
> samoloty pojawiają się pomiędzy pilskiem a babią w połowie drogi tak
> około 3000m kiedy lecą z włoch do krakowa. Pozostałe latają na
> poziomach powyżej fl 300, chyba że wojskowe, ale to osobna historia.
>

teraz to się wygłupiłeś. Może znajdzie się ktoś, komu będzie się
chciało wytłumaczyć dlaczego.

pozdrowienia,
kacper
 

Re: Loty Poprad

Lukasz Pawlak <p...@gmail.com> / 2012-05-13 00:47:27
On 12 Maj, 22:56, michab wrote:

> Jestem zdania, że dopóki ktoś swoim lotem nie narozrabia, to nei
> ma co go od razu karać (...)

Poproszę o rozwinięcie tego "narozrabiania" tak, żeby dać jasny sygnał
co możemy jako piloci robić, a co nie....

bejb
 
tomekbumat@wp.pl... 2012-05-06 12:39
Leszek_Mańkowski 2012-04-26 17:21
adamparagliding 2011-12-29 15:38
Arkadiusz Garbacz 2011-12-05 18:59
" LUK" 2011-12-04 17:05
"Viking" 2011-07-11 16:09
"Adam" 2011-07-10 12:51
"Tomek W." 2011-07-10 08:40
"Norbyy" 2011-06-16 10:36
"bubu" 2011-05-28 19:54
bubu 2011-04-21 10:42
redcezar 2011-04-19 10:05
polonus 2011-04-16 12:29
"ralph" 2011-04-04 21:24
Grzegorz Czaplik 2011-03-02 18:46



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-07-17 169.88 -0,22
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02