Loty Poprad

Re: Loty Poprad

rse <k...@gmail.com> / 2012-05-17 10:46:05
Aby nie uciekło - to co napisał Jędrzej jest bardzo cenne - to jest
wnosek warty tych emocji. (fragles powstrzymaj swój komentarz
personalny) Tak na prawdę Slowaccy piloci, Lotnisko Poprad i polscy
piloci graja w tej samej drużynie i mają wspólny interes w ustaleniu
zasad. I wszystkie strony szukają rozwiązania i są sobie przychylne.
Tylko po co dłużej niepotrzebnie ryzykować i czekać aż się zepsuje. Aż
się prosi o wytyczenie sektora EA lub TSA w części tatrzańskiej CTR.
Tak jak to zrobili piloci z Wilanowa w CTR Warszawa. I właśnie
spektakularne loty z ostatnich dni mogą być podstawą i argumentem do
walki o takie zmiany po słowackiej stronie. Jeśli lokalny polski klub
wsparłby działania słowackiego klubu (pisma z logo, pieczątką itp)
myślę że siła nacisku na jednostki projektujące strefy była by duża.
Zresztą jeśli wszystkie strony by tego chciały - być może nie było by
z tym żadnego problemu. We wszystkich kontaktach z PAŻPem wnioski były
takie: jak osoby projektujace strefy nie maja informacji, zgłoszeń i
argumentacji ze strony pilotów nie znaja potrzeb...

Nikt inny tego za was nie załatwi. Narzędzia leżą na stole, wystarczy
ich użyć.

Jedyny kłopot jaki widzę to taki, gdy piloci mieliby się ratować
ucieczką z gór na przedpole w przypadku załamania pogody. Nie wiem jak
to by było z separacją takich awaryjnych miejsc do lądowania od
ścieżki podejścia do lotniska Poprad. Ale to wszystko można by
wykreślić na mapie. Jest jeszcze coś. Jak po słowackiej stronie by się
udało - na pewno był by to bardzo mocny zwrotny argument do rozmów po
polskiej stronie Tatr.

pozdrowienia,
k

On 13 Maj, 21:15, JJR wrote:
> On Sunday, May 13, 2012 2:38:16 PM UTC+2, michab wrote:
> > Ma nadzieję, że się uda... Póki co czarno to widzę.
>
> Niby dlaczego? W odróżnieniu od wielu innych wątków o strefach, ten (odpukać) zachowuje poziom.
> Wiemy o co ci chodzi kiedy piszesz o mało aktywnych czy wręcz absurdalnych strefach, ale ty też zrozum że dla wszystkich jest lepiej kiedy zasady są jasne. Lepiej wiedzieć jak i do kogo dzwonić niż lecieć na pałę i liczyć że jakoś to będzie, bo to prosta droga do narobienia dymu i skasowania dobrego układu. To chyba powinno być dla wszystkich oczywiste.
>
> A jeśli ktoś się boi że gwałtownie rosnąca ilość telefonów proszących Poprad o zgodę na Tatry poskutkuje zamknięciem tego latania, to też jest ślepy zaułek. Skoro sam twierdzisz że chodzi o boczny i mało używany sektor (bo i rzeczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie schodził nad górami kiedy może to robić parę kilometrów obok już na płaskim), rosnąca ilość zgłoszeń PG może być argumentem dla służb kontroli ruchu co do zmiany granic sektora. Czyli tu akurat jest duże pole do otwartej i oficjalnej współpracy Polaków ze Słowakami - to ze wszech miar lepsze wyjście niż czajenie się po krzakach i wewnętrzna konkurencja pt. "kto ma lepszych kolegów na wieży".
>
> pzdr,
> JJR
 
Czytaj także na forum

Re: Loty Poprad

"airjaga" <m...@interia.pl> / 2012-05-18 19:48:32

Użytkownik "rse" napisał w wiadomości
news:9d278db7-6721-469b-ba49-53d4532ed023@w13g2000vbc.googlegroups.com...
Aby nie uciekło - to co napisał Jędrzej jest bardzo cenne - to jest
wnosek warty tych emocji. (fragles powstrzymaj swój komentarz
personalny) Tak na prawdę Slowaccy piloci, Lotnisko Poprad i polscy
piloci graja w tej samej drużynie i mają wspólny interes w ustaleniu
zasad. I wszystkie strony szukają rozwiązania i są sobie przychylne.
Tylko po co dłużej niepotrzebnie ryzykować i czekać aż się zepsuje. Aż
się prosi o wytyczenie sektora EA lub TSA w części tatrzańskiej CTR.
Tak jak to zrobili piloci z Wilanowa w CTR Warszawa. I właśnie
spektakularne loty z ostatnich dni mogą być podstawą i argumentem do
walki o takie zmiany po słowackiej stronie. Jeśli lokalny polski klub
wsparłby działania słowackiego klubu (pisma z logo, pieczątką itp)
myślę że siła nacisku na jednostki projektujące strefy była by duża.
Zresztą jeśli wszystkie strony by tego chciały - być może nie było by
z tym żadnego problemu. We wszystkich kontaktach z PAŻPem wnioski były
takie: jak osoby projektujace strefy nie maja informacji, zgłoszeń i
argumentacji ze strony pilotów nie znaja potrzeb...

Nikt inny tego za was nie załatwi. Narzędzia leżą na stole, wystarczy
ich użyć.

Jedyny kłopot jaki widzę to taki, gdy piloci mieliby się ratować
ucieczką z gór na przedpole w przypadku załamania pogody. Nie wiem jak
to by było z separacją takich awaryjnych miejsc do lądowania od
ścieżki podejścia do lotniska Poprad. Ale to wszystko można by
wykreślić na mapie. Jest jeszcze coś. Jak po słowackiej stronie by się
udało - na pewno był by to bardzo mocny zwrotny argument do rozmów po
polskiej stronie Tatr.

Ale po Polskiej sronie Tatr nie ma problemu-zgłoszenie strefy do lotów
falowych i mamy 5000m
do 2950 nie ma problemu mozna latać .

Malina

pozdrowienia,
k

On 13 Maj, 21:15, JJR wrote:
> On Sunday, May 13, 2012 2:38:16 PM UTC+2, michab wrote:
> > Ma nadzieję, że się uda... Póki co czarno to widzę.
>
> Niby dlaczego? W odróżnieniu od wielu innych wątków o strefach, ten
> (odpukać) zachowuje poziom.
> Wiemy o co ci chodzi kiedy piszesz o mało aktywnych czy wręcz absurdalnych
> strefach, ale ty też zrozum że dla wszystkich jest lepiej kiedy zasady są
> jasne. Lepiej wiedzieć jak i do kogo dzwonić niż lecieć na pałę i liczyć
> że jakoś to będzie, bo to prosta droga do narobienia dymu i skasowania
> dobrego układu. To chyba powinno być dla wszystkich oczywiste.
>
> A jeśli ktoś się boi że gwałtownie rosnąca ilość telefonów proszących
> Poprad o zgodę na Tatry poskutkuje zamknięciem tego latania, to też jest
> ślepy zaułek. Skoro sam twierdzisz że chodzi o boczny i mało używany
> sektor (bo i rzeczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie schodził
> nad górami kiedy może to robić parę kilometrów obok już na płaskim),
> rosnąca ilość zgłoszeń PG może być argumentem dla służb kontroli ruchu co
> do zmiany granic sektora. Czyli tu akurat jest duże pole do otwartej i
> oficjalnej współpracy Polaków ze Słowakami - to ze wszech miar lepsze
> wyjście niż czajenie się po krzakach i wewnętrzna konkurencja pt. "kto ma
> lepszych kolegów na wieży".
>
> pzdr,
> JJR

 

Re: Loty Poprad

rse <k...@gmail.com> / 2012-05-18 20:11:33
Tylko sie cieszyc :) malem na mysli klopoty i odwieczne perypetie
zwiazane ze startowaniem z TPNu :))

pozdowienia,
K


>
> Ale po Polskiej sronie Tatr nie ma problemu-zg oszenie strefy do lot w
> falowych i mamy 5000m
> do 2950 nie ma problemu mozna lata .
>
> Malina
>
 

Re: Loty Poprad

t...@gmail.com / 2012-05-19 11:05:52
W dniu piątek, 18 maja 2012 20:11:33 UTC+2 użytkownik rse napisał:

> Tylko sie cieszyc :) malem na mysli klopoty i odwieczne perypetie
> zwiazane ze startowaniem z TPNu :))
>
> pozdowienia,
> K

> > Ale po Polskiej sronie Tatr nie ma problemu-zg oszenie strefy do lot w
> > falowych i mamy 5000m
> > do 2950 nie ma problemu mozna lata .
> >
> > Malina

ale loty falowe zgłasza się jak mają być loty falowe a nie glajcenie, czy coś mi się potegowało?

Tomo
 
1 2 3 4 5 6 7
dalej
tomekbumat@wp.pl... 2012-05-06 12:39
Leszek_Mańkowski 2012-04-26 17:21
adamparagliding 2011-12-29 15:38
Arkadiusz Garbacz 2011-12-05 18:59
" LUK" 2011-12-04 17:05
"Viking" 2011-07-11 16:09
"Adam" 2011-07-10 12:51
"Tomek W." 2011-07-10 08:40
"Norbyy" 2011-06-16 10:36
"bubu" 2011-05-28 19:54
bubu 2011-04-21 10:42
redcezar 2011-04-19 10:05
polonus 2011-04-16 12:29
"ralph" 2011-04-04 21:24
Grzegorz Czaplik 2011-03-02 18:46



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-12-17 153.50 +0,82