Napędowy wyścig ....!!!

Napędowy wyścig ....!!!

Ruslan Bushchak <a...@interia.pl> / 2013-02-18 14:57:42
Witam!
Od jakiegoś czasu chciałem napisać o wyścigach paralotni-owych, pomiędzy pylonami na napędach paralotni-owych. Zauważyłem w takich wyścigach, to ze idzie to wszystko w bardzo złym kierunku! Piloci latają na coraz mocniejszych silnikach i coraz mniejszych skrzydłach paralotni-owych. Latanie na pewnej prędkości, ful gazie może źle się skończyć dla pilota. Przy takiej formie latania pilot nie ma żadnych szans na ratunek w przypadku jakich kol-wiek atrakcji w locie. Chodzi mi o przede-wszystkim o poskładanie się paralotni. Skutkiem takiej atrakcji z skrzydłem może się skończyć przywaleniem w glebę!!!
Myślę że organizatorzy taki zawodów i nie tylko organizatorzy a również producenci sprzętu, powinni się zastanowić nad tym wszystkim i wprowadzić jakieś normy i ograniczenia.
Osobiście nie chcę patrzeć jak moi koledzy na takich zawodach, wyglądają jak gladiatorzy na ringu. A publika co ich obserwuje ich, żądała coraz to więcej i więcej od pilotów fajerwerków!!! Myślę że własnie teraz jest najwyższa pora się zastanowić nad tym wszystkim i na spokojnie pomyśleć w jaki sposób to wszystko poprawić i zrobić jak najbezpieczniej takie zawody.

To chciałem napisać i mam nadzieje że wiele z Was wypowie się w tej sprawie.

Serdecznie pozdrawiam Ruslan Bushchak
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.solparagliders.com.br
www.avaspor tcentral.com
kievprop.com/index.html
www.blu-eye.com/extreme-airsports.html
Skype: ruslan-b, GG6964149, +48 503 547 987
aeros@interia.pl
 
Czytaj także na forum

Re: Napędowy wyścig ....!!!

Tomasz_Poznański <t...@interia.pl> / 2013-02-18 15:31:49
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 14:57:42 UTC+1 użytkownik Ruslan Bushchak napisał:
> Witam!
>
> Od jakiegoś czasu chciałem napisać o wyścigach paralotni-owych, pomiędzy pylonami na napędach paralotni-owych. Zauważyłem w takich wyścigach, to ze idzie to wszystko w bardzo złym kierunku! Piloci latają na coraz mocniejszych silnikach i coraz mniejszych skrzydłach paralotni-owych. Latanie na pewnej prędkości, ful gazie może źle się skończyć dla pilota. Przy takiej formie latania pilot nie ma żadnych szans na ratunek w przypadku jakich kol-wiek atrakcji w locie. Chodzi mi o przede-wszystkim o poskładanie się paralotni. Skutkiem takiej atrakcji z skrzydłem może się skończyć przywaleniem w glebę!!!
>
> Myślę że organizatorzy taki zawodów i nie tylko organizatorzy a również producenci sprzętu, powinni się zastanowić nad tym wszystkim i wprowadzić jakieś normy i ograniczenia.
>
> Osobiście nie chcę patrzeć jak moi koledzy na takich zawodach, wyglądają jak gladiatorzy na ringu. A publika co ich obserwuje ich, żądała coraz to więcej i więcej od pilotów fajerwerków!!! Myślę że własnie teraz jest najwyższa pora się zastanowić nad tym wszystkim i na spokojnie pomyśleć w jaki sposób to wszystko poprawić i zrobić jak najbezpieczniej takie zawody.
>
>
>
> To chciałem napisać i mam nadzieje że wiele z Was wypowie się w tej sprawie.
>
>
>
> Serdecznie pozdrawiam Ruslan Bushchak
>
> www.aeros.com.ua
>
> www.aerospara.com
>
> www.solparagliders.com.br
>
> www.avasportcentral.com
>
> kievprop.com/index.html
>
> www.blu-eye.com/extreme-airsports.html
>
> Skype: ruslan-b, GG6964149, +48 503 547 987
>
> aeros@interia.pl

Tak na szybko co nasunelo mi sie na mysl, to pylony ustawione na wodzie, dwie motorowki i kamizelki ratunkowe dla PPG. Troche gorzej byloby z trajkami.

Tomek
 

Re: Napędowy wyścig ....!!!

mchmielo <m...@gmail.com> / 2013-02-18 15:44:27
Przy takiej formie latania pilot nie ma żadnych szans na ratunek w przypadku jakich kol-wiek atrakcji w locie. Chodzi mi o przede-wszystkim o poskładanie się paralotni. Skutkiem takiej atrakcji z skrzydłem może się skończyć przywaleniem w glebę!!!
>
> Myślę że organizatorzy taki zawodów i nie tylko organizatorzy a również producenci sprzętu, powinni się zastanowić nad tym wszystkim i wprowadzić jakieś normy i ograniczenia.
>
> Osobiście nie chcę patrzeć jak moi koledzy na takich zawodach, wyglądają jak gladiatorzy na ringu.
>
Niestety, chyba uczestnicy też chcą się tak "bawić" i wygląda że to piloci zachęcają producentów do konstruowania samostatków specjalnie przeznaczonych do "wygłupów". W nowszych konstrukcjach samostatecznych trudno coś ciekawego znaleść do latania przelotowego PPG i ewentualnie w termicznie po starcie PPG. Tendencja jest na wyścigi wokół pylonu a nie na "normalne" latanie. Takie konstrukcje są "podziwiane" na lotnisku (faktycznie fajnie mozna się wygłupiać na pokaz) i z tego powodu kpowane.

Pozdrowienia

Marek - szukające następcy swojego starzejącego się Action GT
 

Re: Napędowy wyścig ....!!!

Rafi <r...@gmail.com> / 2013-02-18 16:19:09
> Osobiście nie chcę patrzeć jak moi koledzy na takich zawodach, wyglądają jak gladiatorzy na ringu. A publika co ich obserwuje ich, żądała coraz to więcej i więcej od pilotów fajerwerków!!! Myślę że własnie teraz jest najwyższa pora się zastanowić nad tym wszystkim i na spokojnie pomyśleć w jaki sposób to wszystko poprawić i zrobić jak najbezpieczniej takie zawody.

> To chciałem napisać i mam nadzieje że wiele z Was wypowie się w tej sprawie.

Rusłan - a czy pilot w samolocie akrobacyjnym ma jakąś szansę podczas lotu nad pasem na wysokości takiej jak na poniższym filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=-XI8QeQde6c (od 1:15 sek.filmu) ??

Z takiego samego powodu ścigają się paralotniarze napędowi, najwyraźniej potrzebują takiej adrenaliny i rywalizacji, mnie się to podoba i podziwiam ich wyczyny, bo sam nie miałbym odwagi tak latać.
Myślę ze każdy z nich zdaje sobie sprawę co ryzykuje i na pewno to ryzyko akceptuje, oczywiście wypadki się zdarzają, ale gdzie ich nie ma ?

Pozdrówko - R
 

Re: Napędowy wyścig ....!!!

der <c...@wp.pl> / 2013-02-18 16:47:20



>
> Przy takiej formie latania pilot nie ma żadnych szans na ratunek w przypadku jakich kol-wiek atrakcji w locie. Chodzi mi o przede-wszystkim o poskładanie się paralotni. Skutkiem takiej atrakcji z skrzydłem może się skończyć przywaleniem w glebę!!!
>
> >
> > Myślę że organizatorzy taki zawodów i nie tylko organizatorzy a również producenci sprzętu, powinni się zastanowić nad tym wszystkim i wprowadzić jakieś normy i ograniczenia.
> >
> > Osobiście nie chcę patrzeć jak moi koledzy na takich zawodach, wyglądają jak gladiatorzy na ringu.
> >
>
>
> Niestety, chyba uczestnicy też chcą się tak "bawić" i wygląda że to piloci zachęcają producentów do konstruowania samostatków specjalnie przeznaczonych do "wygłupów". W nowszych konstrukcjach samostatecznych trudno coś ciekawego znaleść do latania przelotowego PPG i ewentualnie w termicznie po starcie PPG. Tendencja jest na wyścigi wokół pylonu a nie na "normalne" latanie. Takie konstrukcje są "podziwiane" na lotnisku (faktycznie fajnie mozna się wygłupiać na pokaz) i z tego powodu kpowane.
>
> Pozdrowienia
>
> Marek - szukające następcy swojego starzejącego się Action GT


Twój starzejący Action GT ma już następcę i nazywa się GTX :)


 
wstecz
1 2 3 4



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_M-08-17 174.25 -0,22
BASE_M-12-17 153.50 +0,82
BASE_Y-19 165.25 +0,07