Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

pipek <p...@wp.pl> / 2011-05-13 14:20:45
Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio co wybrać ? Które lepsze ? Wady ,
zalety , różnice.
 
Czytaj także na forum

Re: Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

"Zbigniew Gotkiewicz" <z...@poczta.onet.pl> / 2011-05-13 17:10:34

Użytkownik "pipek" napisał
>Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio co wybrać ? Które lepsze ? Wady ,
>zalety , różnice.

Zaletą Syntezy jest to, że piloci wylatali na niej tysiące godzin i to skrzydło deklasuje inne jeśli chodzi o spokój uzytkownika. Nucleon Cabrio jest nowa konstrukcją i opinii na jego temat jest dużo mniej. Mozna sie spodziwać podobnych różnic, jakie występują pomiędzy tymi skrzydłami w mniejszych rozmiarach i oczekiwać na przykład krótszego startu na Nucleonie. Z drugiej strony stosując odpowiednią technikę startu można uzyskać krótki start także na Syntezie Cabrio

Zbyszek
 

Re: Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

bfiszer <b...@poczta.onet.pl> / 2011-06-02 14:57:44
Właśnie muszę podjąć decyzję co kupić do swojej nowej trajki. Do tej
pory tłukłem się pomiędzy Paramanią Taxi a Synthesisem Cabrio, a teraz
jeszcze Nucleon Cabrio...
Zbyszku - bądź człowiekiem, jeśli latałeś na tym skrzydle
przygotowując je do certyfikacji napisz jak się zachowuje. Napisz
dużo. Certyfikat ukaże się niewiadomo kiedy a sezon w pełni i na czymś
trzeba latać. Siedziałem już w testach Syntezy, małego Nucleona i
Actiona GT (którego przeskalowaną wersją jest Taxi) i można mieć
nadzieję że nowy Nucleon nie będzie miał problemów Synthesisa z
klapami (ma C za niestabilny lot na klapach). Na czym polegała ta
niestabilność? Czy Synteza (która jest krótsza) po prostu nie znosi
klap na profilu reflexowym i próbuje je cały czas otworzyć? Jak to
rzeczywiście wpływa na bezpieczeństwo? Czy trochę dłuższy Nucleon
trzyma te klapy lepiej właśnie dlatego, że smuklejsze końcówki
skrzydeł mają mniej "reflexowej" powierzchni?
Latałem na małym Nucleonie w Irlandii - gdzie wieje jak cholera - i
byłem zachwycony. Latał (rozmiar 29, mam 85kg + 30kg napęd z paliwem)
na Solówce bez rezonansu! Kupując tandem trzeba jednak myśleć o
bezpieczeństwie pasażera. Jak to się będzie zachowywać na zamkniętych
trymerach przy zlocie z Cimy (okazjonalnie) albo przy lądowaniu na
ciasnej łące gdzie trzeba podchodzić jak najwolniej? No i finalnie -
czyżby Piotr Dudek przeprosił się ze speedem w tandemie? Na stronie ma
napisane że przy wózku "nie ma możliwości użycia speeda" co jest
oczywistą nieprawdą - widziałem wózki ze speed- patentem pozwalającym
na zaczepienie belki speeda w pozycji wdepniętej. Czy Nucleon Cabrio
ma jakieś nowe rozwiązanie w tym zakresie? Czy wymaga to modyfikacji
wózka? Hiszpanie opisali 72 km/h na Nucleonie Cabrio z użyciem
speeda...

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź pilotów, którzy latali na Nucleonie
Cabrio!
 

Re: Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

"Zbigniew Gotkiewicz" <z...@poczta.onet.pl> / 2011-06-02 23:14:56

Użytkownik "bfiszer" napisał
>nadzieję że nowy Nucleon nie będzie miał problemów Synthesisa z
>klapami (ma C za niestabilny lot na klapach). Na czym polegała ta
>niestabilność?

Nie ma w testach czegos takiego jak niestabilny lot na klapach. Synthezis Cabrio w roznmirze 42 i 46 ma jedną ocenę C za zachowanie po podwinięciu 75% i jednąocenę C za niestabilny lot na dużych uszach. Ta oceną bym się nie przejmował, bo w tym skrzydle to co chcemy uzyskac poprzez założenie uszu uzyskujemy praktycznie poprzez odpuszczenie trymera i pomaganie sobie uszami mija się tu z celem.

>Jak to się będzie zachowywać na zamkniętych
>trymerach przy zlocie z Cimy (okazjonalnie) albo przy lądowaniu na
>ciasnej łące gdzie trzeba podchodzić jak najwolniej?

Latałem na Synthezisie cabrio z pasażerem w Bassano. Cały czas na zaciągniętych trymerach do końca i skrzydło zachowywało się jak zwykły tandem. Nie było żadnych różnic przy wykręcaniu noszeń czy też na przeskokach. Na dolocie do lądowiska z ciekwawości odpuściłem trymer do końca. wylądowałem w połowie dystansu do obranego wcześniej lądowiska, stąd wiem, że zakładanie uszu przy tak wydajnych trymerach na tym skrzydle to niepotrzebne ruchy rekami :)

>czyżby Piotr Dudek przeprosił się ze speedem w tandemie? Na stronie ma
>napisane że przy wózku "nie ma możliwości użycia speeda" co jest
>oczywistą nieprawdą - widziałem wózki ze speed- patentem pozwalającym
>na zaczepienie belki speeda w pozycji wdepniętej. Czy Nucleon Cabrio
>ma jakieś nowe rozwiązanie w tym zakresie?

Przeczytałem instrukcję do tego skrzydła. Rzeczywiście nie ma tam nic o speed systemie. Na zdjęciu jest co prawda linka speeda i rolki na taśmie A, ale w Cabrio służą one wyłącznie jako system ułatwiający postawienie skrzydła. Ja też widuję speedy przy wózkach, ale jednoosobowych. Ponieważ zasada w samostatku jest, że najpierw odpuszczasz trymer, a potem dopiero wciskasz speeda to tu może się kryć odpowiedź na twoje pytanie. Około 80 % siły nośnej po odpuszczeniu trymera znajduje się na rzędzie A. Jeśli wraz z pasażerem i wózkiem ważysz 300 kg, to byś musiał wycisnąć nogami 240 kg. Życzę powodzenia :) Chyba że będzie to robił pasażer, ale co to za frajda za każdym razem zabierać ze sobą Pudziana. Niestety nie mamy jeszcze skrzydeł Cabrio w Centrum testowym w Pińczowie, ale gdybyś chciał porównać zwykłego Synthesisa i Nucleona, to zapraszam.

Zbyszek
 

Re: Nucleon Cabrio czy Synthesis Cabrio

bluebit <b...@gmail.com> / 2011-06-03 11:18:48
On 2 Cze, 23:14, "Zbigniew Gotkiewicz" wrote:
> Użytkownik "bfiszer" napisał
>
> >nadzieję że nowy Nucleon nie będzie miał problemów Synthesisa z
> >klapami (ma C za niestabilny lot na klapach). Na czym polegała ta
> >niestabilność?
>
> Nie ma w testach czegos takiego jak niestabilny lot na klapach. Synthezis Cabrio w roznmirze 42 i 46 ma  jedną ocenę C za zachowanie po podwinięciu 75% i jednąocenę C za niestabilny lot na dużych uszach. Ta oceną bym się nie przejmował, bo w tym skrzydle to co chcemy uzyskac poprzez założenie uszu uzyskujemy praktycznie poprzez odpuszczenie trymera i pomaganie sobie uszami mija się tu z celem.
>
> >Jak to się będzie zachowywać na zamkniętych
> >trymerach przy zlocie z Cimy (okazjonalnie) albo przy lądowaniu na
> >ciasnej łące gdzie trzeba podchodzić jak najwolniej?
>
> Latałem na Synthezisie cabrio z pasażerem w Bassano. Cały czas na zaciągniętych trymerach do końca i skrzydło zachowywało się jak zwykły tandem. Nie było żadnych różnic przy wykręcaniu noszeń czy też na przeskokach. Na dolocie do lądowiska z ciekwawości odpuściłem trymer do końca. wylądowałem w połowie dystansu do obranego wcześniej lądowiska, stąd wiem, że zakładanie uszu przy tak wydajnych trymerach na tym skrzydle to niepotrzebne ruchy rekami :)
>
> >czyżby Piotr Dudek przeprosił się ze speedem w tandemie? Na stronie ma
> >napisane że przy wózku "nie ma możliwości użycia speeda" co jest
> >oczywistą nieprawdą - widziałem wózki ze speed- patentem pozwalającym
> >na zaczepienie belki speeda w pozycji wdepniętej. Czy Nucleon Cabrio
> >ma jakieś nowe rozwiązanie w tym zakresie?
>
> Przeczytałem instrukcję do tego skrzydła. Rzeczywiście nie ma tam nic o speed systemie. Na zdjęciu jest co prawda linka speeda i rolki na taśmie A, ale w Cabrio służą one wyłącznie jako system ułatwiający postawienie skrzydła. Ja też widuję speedy przy wózkach, ale jednoosobowych. Ponieważ zasada w samostatku jest, że najpierw odpuszczasz trymer, a potem dopiero wciskasz speeda to tu może się kryć odpowiedź na twoje pytanie. Około 80 % siły nośnej po odpuszczeniu trymera znajduje się na rzędzie A. Jeśli wraz z pasażerem i wózkiem ważysz 300 kg, to byś musiał wycisnąć nogami 240 kg. Życzę powodzenia :) Chyba że będzie to robił pasażer, ale co to za frajda za każdym razem zabierać ze sobą Pudziana. Niestety nie mamy jeszcze skrzydeł Cabrio w Centrum testowym w Pińczowie, ale gdybyś chciał porównać zwykłego Synthesisa i Nucleona, to zapraszam.
>
> Zbyszek


Z tego co mi się wydaje Zbyszku to nie 240kg -> a 120kg (bloczki przy
taśmach).
A jak by jeszcze zrobić belkę 2 stopniową w i dodatkowy bloczek gdzieś
w wózku :) - to 60kg :)

A aby nogami pociągnąć 60kg :) -to wcale Pudziana nie potrzeba :] - bo
przecież jakoś sami się nosimy na naszych nogach ;]


Pozdrawiam
BlueBit

p.s sorry że się czepiam
 
andrzej_ 2011-11-14 10:37
"Łukasz Serafin... 2011-09-20 21:20
Anton 2011-09-18 22:15
"Leszek Mańkowski" 2011-09-08 13:17
"Krzysztof Gajda... 2011-08-30 12:53
" pipek" 2011-08-09 22:09
joaszer@op.pl... 2011-08-09 14:28
lukaszszpak 2011-08-08 18:13
Casyop 2011-06-21 18:52
Czapkers 2011-06-04 23:15
pipek 2011-05-17 22:25
"herflik" 2011-05-15 21:12
Porpil 2011-05-03 16:20
"GRUPAFALCO" 2011-04-11 17:35
Łukasz_Szymura 2011-03-16 09:49



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16
BASE_M-10-17 165.50 +0,46