percfecftlyclub - stan skrzydeł

percfecftlyclub - stan skrzydeł

Romek <r...@tlen.pl> / 2015-09-05 23:15:10
W tym poście chciałbym zwrócić uwagę na uczciwość lub nieuczciwość sprzedawców.
Jakiś czas temu kupiłem skrzydło u naszych południowych sąsiadów z zapewnieniem że jest stan igła jak nowe,bez zarzutu więc kupiłem,jednak po zakupie chciałem się upewnić jaki jest jego stan i oddałem go do badania do polskiego serwisanta sprzętu paralotniowego i wyszło że z super igły wyszedł bardzo mocno używany z odklejonymi numerami zawodnika przez sprzedającego.Różnica wyszła ponad 200 JDC,zadzwoniłem odesłałem do przeglądu do sprzedającego i wyszło u niego znów igła,powołał się na jedyny w Polsce serwis godny zaufania Beskidy Aero Sport czyli Jarka więc pojechałem do niego by potwierdził jego stan i potwierdził na moich oczach że jest bardzo mocno latany a stan jak nowy miał dawno temu.Czech od razu stwierdził że serwis który bardzo wcześniej polecał jest jednak nie rzetelny i zrobił zły przegląd.Reasumując zwróćcie uwagę gdzie kupujecie i co kupujecie.Na kupionym skrzydle nie wykonałem jeszcze lotu a posądzono mnie że przez 3 miesiące zajechałem skrzydło z 300 na 100 jdc.Widzę że na allegro znów są igły nowe stan super,może warto je zbadać u nas w Polskim serwisie przed zakupem. Mam więc pytanie jak i gdzie mierzyć skrzydło??,po dokładnym przeglądzie szmaty wyszło że ów sprzedawca mierzył na materiale najlepszym z którego pochodziło 15% skrzydła a reszta materiału była znacznie gorszej jakości więc jak to merzyć?czy na kawałku super czy na pozostałej 90% innego rodzaju szmaty znacznie gorszej jakości.Na tym skrzydle będę sobie latał bo jeszcze spokojnie można latać tyle że nie jako super igła a dla innych nabywców uczulam na zaufanie wobec sprzedających.
Roman Niemczyk
 

Re: percfecftlyclub - stan skrzydeł

w...@wp.pl / 2015-09-06 08:43:39
Witam.

Niestety w całości zgadzam się z kolegą Romanem. Ja również nabyłem, trzy lata temu, skrzydło od PERFECTFLY ze Słowacji. Glajt był oczywiście stan super tylko z kilkoma łatkami i miał jeszcze ważny na rok przegląd i dopuszczenie dhv było to zaznaczone na tabliczce glajta, protokół w formie papierowej się zawieruszył!!! Podjarany, że trafiła się okazja nabyłem sprzęt, co prawda skrzydło na moje oko wtedy "świeżaka" wyglądało tak sobie na pewno nie jak zapewniał Vyparin że stan igła. Polatałem rok czasu, wszystko było ok, latało nie klapiło. Po roku wysłałem na przegląd do Beskid Paragliding... skrzydło, co prawda, dostało dopuszczenie na kolejny rok lecz okazało się, że jest mocno wylatane i raczej nie przez moje 30h.

Także również polecam wzmożoną czujność w przypadku zakupu sprzętu w Perfectfly bo wychodzi, że z premedytacją wciskają mocno zużyte wycieruchy...
 

percfecftlyclub - stan skrzydeł

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-09-06 09:09:10
Jest procedura pomiaru przewiewności.pomiar jest wykonywany w kilku punktach i wynik uśredniany, ale i tak najważniejsze wyniki są z krawędzi natarcia centropłata.Jeśli sprzedawca posługuje się wyłącznie wynikiem robionym na tylnej części skrzydła to jest oszustem.

Zbyszek Gotkiewicz
 

percfecftlyclub - stan skrzydeł

Romek <r...@tlen.pl> / 2015-09-06 10:51:19
Zbyszku a jeśli jest sytuacja że na natarciu jest wąski pasek gatunkowo bardzo dobrego materiału i wynik na nim jest liczmy 200 jdc a centymetr dalej na innym już materiale wyjdzie 60 i z tego jest uszyte większość to co podać.
Moim zdaniem powinno się podać najgorsze wyniki a co lepsze skrzydło było w znacznie gorszym stanie poza natarciem. Sprzedawca powiedział że dolnego płata nie mierzy bo on się nie niszczy a wynik był tak samo słaby jak góra.
Moja próba oddania skrzydła nie została zaakceptowana mimo że stwierdził że jak w polecanym przez siebie Beskidy aero sport wyjdzie źle to odbierze skrzydło i było w pół rocznym okresie gwarancji jaką mi dał. Kupiłem bez oglądania dwa skrzydła ufając ale nie wolno tego robić jak pokazuje rynek można bo się bujać.
Pozdrawiam Romek
 

percfecftlyclub - stan skrzydeł

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-09-06 11:43:54
Rzeczywiście zaczęto stosować tkaniny o większej żywotności na krawędzi natarcia a na reszcie skrzydła lekkie ale mniej trwałe. Nie mogę powiedzieć jak taki zabieg wpływa na zachowanie skrzydła w łp gdy krawędź natarcia jest dobra a tuż za krawędzią materiał jest przewiany. Według mnie najważniejszy jest odcinek skrzydła 1/3 od strony natarcia bo tam powstaje prawie cała siła nośna. Pozostała część skrzydła jest mniej istotna i może informować o ilości wylatanych godzin. Problem z oceną będzie teraz ze skrzydłami z tkaniny 27 gramów na metr kwadratowy bo skrzydło z takiej tkaniny wytrzymuje jakieś 100-150 godzin, ale jeśli ma na natarciu mocniejszy materiał to w tym obszarze pozornie może być mało zużyte. Starzenie skrzydła to nie tylko przewiewność ale także zachowanie prawidłowej bryły skrzydła. Tego żaden serwis nie bada.

Zbyszek Gotkiewicz
 
wstecz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... +10 17



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_Y-20 174.50 -0,85