Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Marcin Kawula <1...@gmail.com> / 2015-09-26 21:21:39
Kontrola skrzydła to raczej w celu sprawdzenia czy nie ma węzełków, patyków w linkach, albo krawata. Jeśli chodzi o korygowanie skrzydła to już trzeba wyczuć bez patrzenia. Pomagają w tym godziny ćwiczeń ze skrzydłem na łące.
Marcin
 
Czytaj także na forum

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

voice <v...@poczta.onet.pl> / 2015-09-27 01:39:29
W dniu 2015-09-26 o 06:44, Zbigniew Gotkiewicz pisze:

> Isiu. Proponuje żebyś sprawdził start klasykiem w bezwietrzu lub na holu ile można sprawdzić poprzez żarcie głowy przy równoczesnym biegu i pilnowaniu kierunku rozbiegu.

Zacznę od holu :-)
W tym przypadku nie ma większego problemu. Składają się na to dwa
czynniki, pierwszy to KS a drugi lina. Pierwszy krzyknie jeśli coś
będzie nie tak, drugi (lina) ciągnie we właściwym kierunku i wystarczy
żeby kroków nie pomylić a będzie dobrze. Problem holu bym tutaj
całkowicie pominął jako nieistotny, dlaczego ? Napisałem swego czasu
tekst na ten temat chyba sensowny /reklama/ bo go w PLAR wydrukowali /po
reklamie/ :-)

Co do startu w bezwietrzu.
Przyznam że ja nie patrzę na skrzydło w takiej sytuacji polegając
całkowicie na tym co "czuję na taśmach" i staram się skorygować
położenie skrzydła podbiegając czy reagując (a właściwie próbując
reagować) sterówkami. Bywa różnie, zdarza mi się próbować po kilka razy
zanim się uda i wychodzi ale uważam ze ta wiedza (wyczucie skrzydła)
wynika z doświadczenia (czy to się komuś podoba czy nie bujam się z tym
prawie 19 lat).

Do czego zmierzam, zmierzam do tego że zanim zacząłem "czuć"
patrzyłem... inaczej się nie da....

Jeśli skrzydło cie samo nie poinformuje że coś z nim nie tak to sama
kontrola wzrokowa jaka jest wymagana to za mało aby ocenić czy wszystko
ze skrzydłem jest ok. Jeśli ty to potrafisz i stosujesz to napisz jak to
robisz,

Już piszę jak to robię. Jeśli dajmy na to skrzydło utrzymuje równe
właściwe "napięcie" na taśmach nośnych informując mnie ze jest wszystko
ok, a ja widzę że mam "zwalone pół skrzydła to oznacza że "dyma wiatr
jak głupie" i czas przerwać zabawę... A zatem kontrola wzrokowa to wcale
nie "za mało" jak raczyłeś napisać...

Startuje, wszystko "kul" skrzydło zaczyna zabierać, spoglądam do góry a
tak qwa krawat.. Już, już chcę przerwać start ale przypomina mi się
twoja Zbyszku opinia "jeśli skrzydło samo Cie nie poinformuję to
kontrola wzrokowa to za mało". Mam dylemat, skrzydło zabiera, leci, nie
informuje jest lot OK ale widzę qwa krawat, widzę... powinienem przerwać
start ale "kontrola wzrokowa to za mało" a skrzydło leci....

pozdrawiam serdecznie
v.
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-09-27 07:35:28
Isiu. W zasadzie zgadzam się z tym co piszesz za wyjątkiem paru istotnych szczegółów.

Zbyszek Gotkiewicz
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2

uriuk <w...@uriuk.com> / 2015-09-27 12:23:36
W dniu 2015-09-24 21:03, giefu@wp.pl pisze:
Mniejsza o to wracając do meritum. Żadnych uwag do kursanta w końcu
się uczy. No ale do jegomościa Uriuka .Jak można kogoś nauczyć czegoś w
taki spisób ,że jak robi coś źle to mówisz dobra poćwiczysz na
huśtawce. To może najpierw sadaj na huśtawkę a potem w powietrze ? No
Może Ty Uriuk na pierwszym etapie jebnąłeś SATa instruktor się popłakał
i Ci kwity wypisał. Napisz jak było .
>



Zalozeniem szkolenia do drugiego etapu jest nauczenie ciut bardziej
zlozonych form latania niz lot po prostej i skrety.
Program szkolenia nie zaklada np odroznianie lewej reki od prawej, nauki
biegu a takze umiejetnosci hustania sie na hustawce. Jesli w trakcie
szkolenia okazuje sie ze delikwent ma braki w tym zakresie to trzeba
temu jakos zaradzic. Synchronizacji hustania najlepiej nauczyc sie na
hustawce. Jak widac nie kazdy ma to opanowane, ale nie mozna zakladac,
ze nikt tego nie umie i zaczynac szkolenie od cwiczenia na palcu zabaw.
Jesli chodzi o robienie SATa, to ja sie szkolilem zanim sata wynaleziono.

Szkole juz kilkanascie lat, ale sam chetnie sie ucze nowych rzeczy. Zeby
miec jednak pewnosc ze twoje wskazowki maja jakas podbudowe, napisz
prosze jakie masz doswadczenie metodyczne.
--
uriuk


www.uriuk.com
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

ZToniS <z...@gazeta.pl> / 2015-09-27 18:29:51
Am 27.09.2015 um 01:39 schrieb voice:

> Zacznę od holu :-)
> W tym przypadku nie ma większego problemu. Składają się na to dwa
.....
> informuje jest lot OK ale widzę qwa krawat, widzę... powinienem przerwać
> start ale "kontrola wzrokowa to za mało" a skrzydło leci....
>
> pozdrawiam serdecznie
> v.
>

Isiu, w zasadzie nie masz racji.
Dawno temu dyskutowaliśmy tutaj w tym temacie i też byłem Twojego zdania.
Jednak tylko krowa nie zmienia poglądów.
Dzisiaj, po 20 latach bujania myślę inaczej.
Są sytuacje, w których czucie skrzyła niewiele Ci daje. Nie ma problemu
na startowiskach o idealnym profilu. Zresztą tam masz i wiele czasu na
kontrolę wzrokową. Natomiast na startowiskach typu klifu, gdzie miejsca
jest mało, taka czy inna kontrola wzrokowa jest konieczna. Kontrola
samego pilota, albo kolegi co na czas krzyczy STOP!, STOP!!
Skok w ciemno w przepaść może źle się skończyć.
ZTS
 
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 20



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_Y-18 164.52 -0,02
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_W-24-17 158.50 +0,32