Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

"c...@wp.pl" <c...@wp.pl> / 2015-09-27 19:02:24
Na klifach przy starcie klasykiem nie ma latania. Nie ma problemu ?
 
Czytaj także na forum

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

ZToniS <z...@gazeta.pl> / 2015-09-27 19:51:40
Am 27.09.2015 um 19:02 schrieb cmr...@wp.pl:
> Na klifach przy starcie klasykiem nie ma latania. Nie ma problemu ?
>

Startowiska typu klifowego są nie tylko na klifach morskich...
ZTS
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

ZToniS <z...@gazeta.pl> / 2015-09-27 19:53:01
Am 27.09.2015 um 19:51 schrieb ZToniS:
> Am 27.09.2015 um 19:02 schrieb cmr...@wp.pl:
>> Na klifach przy starcie klasykiem nie ma latania. Nie ma problemu ?
>>
>
> Startowiska typu klifowego są nie tylko na klifach morskich...
> ZTS

P.S. Twoim zdaniem przy starcie odwróconym tzw. alpejką kontrola
wzrokowa nie jest potrzebna?
ZTS
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Piter <j...@gmail.com> / 2015-09-28 08:49:22
> P.S. Twoim zdaniem przy starcie odwróconym tzw. alpejką kontrola
> wzrokowa nie jest potrzebna?
> ZTS


Wydaje mi się, że chodziło o to, iż start alpejką z natury rzeczy jest kontrolowany, bo ciężko w tym przypadku nie patrzeć na skrzydło. A jeśli na klifie tak słabo wieje, że da radę startować klasykiem to się nie lata bo nic nie nosi :)
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

m...@poczta.onet.pl / 2015-09-28 10:08:08
W dniu niedziela, 27 września 2015 01:39:33 UTC+2 użytkownik voice napisał:
> W dniu 2015-09-26 o 06:44, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
>
> > Isiu. Proponuje żebyś sprawdził start klasykiem w bezwietrzu lub na holu ile można sprawdzić poprzez żarcie głowy przy równoczesnym biegu i pilnowaniu kierunku rozbiegu.
>
> Zacznę od holu :-)
> W tym przypadku nie ma większego problemu. Składają się na to dwa
> czynniki, pierwszy to KS a drugi lina. Pierwszy krzyknie jeśli coś
> będzie nie tak, drugi (lina) ciągnie we właściwym kierunku i wystarczy
> żeby kroków nie pomylić a będzie dobrze. Problem holu bym tutaj
> całkowicie pominął jako nieistotny, dlaczego ? Napisałem swego czasu
> tekst na ten temat chyba sensowny /reklama/ bo go w PLAR wydrukowali /po
> reklamie/ :-)
>
> Co do startu w bezwietrzu.
> Przyznam że ja nie patrzę na skrzydło w takiej sytuacji polegając
> całkowicie na tym co "czuję na taśmach" i staram się skorygować
> położenie skrzydła podbiegając czy reagując (a właściwie próbując
> reagować) sterówkami. Bywa różnie, zdarza mi się próbować po kilka razy
> zanim się uda i wychodzi ale uważam ze ta wiedza (wyczucie skrzydła)
> wynika z doświadczenia (czy to się komuś podoba czy nie bujam się z tym
> prawie 19 lat).
>
> Do czego zmierzam, zmierzam do tego że zanim zacząłem "czuć"
> patrzyłem... inaczej się nie da....
>
> Jeśli skrzydło cie samo nie poinformuje że coś z nim nie tak to sama
> kontrola wzrokowa jaka jest wymagana to za mało aby ocenić czy wszystko
> ze skrzydłem jest ok. Jeśli ty to potrafisz i stosujesz to napisz jak to
> robisz,
>
> Już piszę jak to robię. Jeśli dajmy na to skrzydło utrzymuje równe
> właściwe "napięcie" na taśmach nośnych informując mnie ze jest wszystko
> ok, a ja widzę że mam "zwalone pół skrzydła to oznacza że "dyma wiatr
> jak głupie" i czas przerwać zabawę... A zatem kontrola wzrokowa to wcale
> nie "za mało" jak raczyłeś napisać...
>
> Startuje, wszystko "kul" skrzydło zaczyna zabierać, spoglądam do góry a
> tak qwa krawat.. Już, już chcę przerwać start ale przypomina mi się
> twoja Zbyszku opinia "jeśli skrzydło samo Cie nie poinformuję to
> kontrola wzrokowa to za mało". Mam dylemat, skrzydło zabiera, leci, nie
> informuje jest lot OK ale widzę qwa krawat, widzę... powinienem przerwać
> start ale "kontrola wzrokowa to za mało" a skrzydło leci....
>
> pozdrawiam serdecznie
> v.

Moim zdaniem gdy wiatr jest slaby, warunki termiczne, startowisko krotkie i nierowne, a slonce do tego nad skrzydlem to zadzieranie glowy do gory czy czucie na tasmach mozna o kant d....

jerzu
 
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 20



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_M-10-17 165.50 +0,46
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_M-08-17 174.25 -0,22