Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Józef_Dusza <d...@gmail.com> / 2015-09-26 08:31:05
W dniu sobota, 26 września 2015 06:44:21 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Isiu. Proponuje żebyś sprawdził start klasykiem w bezwietrzu lub na holu ile można sprawdzić poprzez żarcie głowy przy równoczesnym biegu i pilnowaniu kierunku rozbiegu. Jeśli skrzydło cie samo nie poinformuje że coś z nim nie tak to sama kontrola wzrokowa jaka jest wymagana to za mało aby ocenić czy wszystko ze skrzydłem jest ok. Jeśli ty to potrafisz i stosujesz to napisz jak to robisz, jednak dobrze by było abyś najpierw sprawdził na przykład na Żarze przy braku wiatru czy rzeczywiście to robisz.
>
> Zbyszek Gotkiewicz

Zbyszku tu mówimy o zachowaniu kąta pomiedzy skrzydłem a liną. Wiesz przecież co się dzieje jak schodzi skrzydło w bok podczas holowania i brak jest reakcji holowanego . Więc od czasu do czasu spojrzenie na szmatkę (dzięciołek) jest wskazane .
Pozdrawiam
Józek
TSLCS
 
Czytaj także na forum

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-09-26 08:52:42
Józek. Trochę się holuję i zgodzę się że można patrzeć, jednak ja wyczuwam zmianę kierunku lotu poprzez zmianę kierunku lotu i przyspieszenie boczne. Dla mnie patrzenie na skrzydło w celu sprawdzenia kierunku lotu to strata czasu. Na holu sprawdzam skrzydło dopiero na wysokości kilkudziesięciu metrów czy nie ma splątań bo nisko nad ziemią patrzenie na glajta jest zbyt niebezpieczne.

Zbyszek Gotkiewicz
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Budyń <b...@riders.pl> / 2015-09-26 16:16:09
W dniu piątek, 25 września 2015 22:56:58 UTC+2 użytkownik voice napisał:
> W dniu 2015-09-25 o 22:33, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> > Pewnie dlatego jest tylu zadowolonych pilotów z siebie którzy latają ze splątaniami w tylnych rzędach. Bo im się wydaje ze wszystko zobaczą po zadarciu głowy do góry.
> >
> > Zbyszek Gotkiewicz
> >
>
> Nie Zbyszku. Oni raczej skorzystali z twojej opinii i nawet nie próbują
> spojrzeć. :-)

mielismy tu jednego ktory chcial sie nauczyc startu ppg - swobodnie juz latal. No i za cholere nie dalo rady bo on koniecznie chcial skrzydlo ogladac. To go wybijalo z rytmu biegu i start nigdy nie wychodzil...


b.
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Marcin Kawula <1...@gmail.com> / 2015-09-26 19:01:36
Z mojego bardzo skromnego doświadczenia:
1. Start klasyczny - kontrola niezbędna a mało kto ją robi
2. Start alpejką - kontrola automatyczna, widać wszystko jak na dłoni
3. Start na holu klasycznie - kierownik startu pomaga w kontroli

A tu fajny film o startach
https://youtu.be/iATaIxYMoug
Pozdrawiam
Marcin
 

Re: Przeciąganie skrzydła na kursie 2 etapu

Maciej Opozda <m...@gmail.com> / 2015-09-26 20:00:02
Ja przy starcie klasykiem nie podziwiam skrzydla , d gdy zaczyna ,, chodzic '' nad glowa co jakis czas zerkam . Pewnien sie jakos czuje
 
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... +10 20



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_W-23-17 165.93 +0,56