Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

p...@gmail.com / 2012-10-20 19:19:53
Czy "dupnięcie" skrzydła wlotami o ziemię może faktycznie spowodować pęknięcie szwów między komorami? Właśnie ostatnio tak mi się skrzydło położyło na trawie po lądowaniu. Na szczęście nie całą długością tylko jakąś 1/3 komór.
 

Re: Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

s...@vp.pl / 2012-10-20 19:37:23
W dniu sobota, 20 października 2012 19:19:53 UTC+2 użytkownik para...@gmail.com napisał:
> Czy "dupnięcie" skrzydła wlotami o ziemię może faktycznie spowodować pęknięcie szwów między komorami? Właśnie ostatnio tak mi się skrzydło położyło na trawie po lądowaniu. Na szczęście nie całą długością tylko jakąś 1/3 komór.

NALAPIESZ KONIKOW I ZAB LALE NIC NIE POWINNO SIE STAC TO NIE SZKLANKA
WIDZIALEM CHLOPAKOW NA DRZEWACH A GLAJTY CALE
 

Re: Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

mchmielo <m...@gmail.com> / 2012-10-20 20:00:07
W dniu sobota, 20 października 2012 19:19:53 UTC+2 użytkownik para...@gmail.com napisał:
> Czy "dupnięcie" skrzydła wlotami o ziemię może faktycznie spowodować pęknięcie szwów między komorami?
Jak ląduję z silnikiem (PPG) to zwykle daję skrzydłu przelecieć nad głową (w ten sposób nie spadnie na ciepły silnik, ani mnie nie pociągnie nawet jak coś sknocę ze sterowanie skrzydłem na ziemi po wylądowaniu). Jedno skrzydło miałem 10 lat (i dalej jest dobre na testach dostało 4) a drugie ma już ponad 6 lat.

Na grupie możesz znaleść info o pęknięciu komór w skrzydle po uderzeniu komorami - ale to jest opis śmiertelnego wypadku w wyniku wnurkowania skrzydła i trajki w ziemię.

Jak Ci skrzydło przeleci nad głową symetrycznie, to możesz pociągnąć asymetrycznie za sterówki - powinno wtedy uderzyć w ziemię też asymetrycznie (tak jak to było w Twoim przypadku o który pytasz). To na pewnie nie jest szkodliwe. Ewentualny duży wzrost ciśnienia może spowodować tylko równoczesne zamknięcie wszystkich komór podczas uderzenia.

Pozdrowienia

Marek
 

Re: Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

szybkibzykacz <s...@gmail.com> / 2012-10-20 20:38:51
Spokojna rozczochrana!
Chodzi o to, żeby nie robić tego za każdym razem. Popatrz na skrzydła exploatowane przez paraszkoły. Tam kursanci walą komorami przez całe lato a skrzydła po takim sezonie idą spokojnie na rynek wtórny.
Dobrą manierą jest po wylądowaniu obrót i wygaszenie skrzydła- jak nie fuka to hamując obie strony. Zawsze staram się tak zakończyć fazę lotu skrzydła niezależnie czy z wiatrakiem czy bez. Jak skrzydło już cię wyprzedzi to można tak jak pisał mchmielo.

PS: A jeżeli chodzi o pasikoniki itp to chyba więcej się ich wyzbędziesz w ten sposób niż nałapiesz.

pozdr.
 

Re: Przywalenie wlotami w ziemię. Pytanie.

p...@wp.pl / 2012-10-20 23:22:21
W dniu sobota, 20 października 2012 18:19:53 UTC+1 użytkownik para...@gmail.com napisał:
> Czy "dupnięcie" skrzydła wlotami o ziemię może faktycznie spowodować pęknięcie szwów między komorami? Właśnie ostatnio tak mi się skrzydło położyło na trawie po lądowaniu. Na szczęście nie całą długością tylko jakąś 1/3 komór.


Tak może się rozerwać glajt!

Jakieś 5 lat temu z wahadła uderzyłem w glebę i na glajcie w dobrym stanie rozerwałem żebra. Pan Korzec jak zobaczył powiedział, że takiego czegoś jeszcze to nie widział ;)
7 żeber rozerwanych między otworami. Zorientowałem się, że jest coś nie tak jak kolejnym razem latałem... Wielokrotnie widziałem u pilotów w pojedynczych komorach.
 
wstecz
1 2



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-24-17 158.50 +0,32
BASE_Q-3-17 175.00 -0,10
BASE_M-12-17 153.50 +0,82
BASE_Q-4-17 156.75 -0,16