ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

Re: ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

lucjanstg <t...@wp.pl> / 2015-06-26 23:08:00
W dniu piątek, 26 czerwca 2015 23:03:01 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> W dniu piątek, 26 czerwca 2015 17:06:48 UTC+2 użytkownik micha...@gmail.com napisał:
> > Chciałbym poznać Wasze opinie na temat napędu jak i serwisu tego napędu.
> > Zastanawiam się nad kupnem nowego u Leszka Mańkowskiego. Co Wy o tym myślicie ? Jest to dobra opcja czy lepiej coś innego ? Moja masa netto 87 kg.
>
> Kupiłem w marcu tego roku. Wylatałem nim już 50h. SUPER!!! Jak na razie żadnych uwag.
> Bardzo wygodna uprząż z TechoFly. Duży zapas mocy, małe zużycie paliwa - ok 4 l/h. Oblatałem na nim Hadrona SUPER!
> Serwis i kontakt doskonały!! Kolega kupił też rotora i pierwszego dnia zkasował śmigło i dwie ćwiartki kosza... na drugi dzień części zostały do niego wysłane, a trzeciego dnia po zdarzeniu już latał i cieszył się napędem!
> POLECAM!

Tomek masz tą czarną standardową uprząż TF? Czy TF coś zmieniło? Pytam bo mam też standardową i jest bardzo wygodna, to mogę potwierdzić, nie mam też problemu z wsiadaniem i wysiadaniem bez puszczania czegokolwiek i tak powinno być.
 
Czytaj także na forum

Re: ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

Tomek <t...@max-dekor.opole.pl> / 2015-06-27 09:29:45
W dniu piątek, 26 czerwca 2015 23:08:02 UTC+2 użytkownik lucjanstg napisał:
> W dniu piątek, 26 czerwca 2015 23:03:01 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> > W dniu piątek, 26 czerwca 2015 17:06:48 UTC+2 użytkownik micha...@gmail.com napisał:
> > > Chciałbym poznać Wasze opinie na temat napędu jak i serwisu tego napędu.
> > > Zastanawiam się nad kupnem nowego u Leszka Mańkowskiego. Co Wy o tym myślicie ? Jest to dobra opcja czy lepiej coś innego ? Moja masa netto 87 kg.
> >
> > Kupiłem w marcu tego roku. Wylatałem nim już 50h. SUPER!!! Jak na razie żadnych uwag.
> > Bardzo wygodna uprząż z TechoFly. Duży zapas mocy, małe zużycie paliwa - ok 4 l/h. Oblatałem na nim Hadrona SUPER!
> > Serwis i kontakt doskonały!! Kolega kupił też rotora i pierwszego dnia zkasował śmigło i dwie ćwiartki kosza... na drugi dzień części zostały do niego wysłane, a trzeciego dnia po zdarzeniu już latał i cieszył się napędem!
> > POLECAM!
>
> Tomek masz tą czarną standardową uprząż TF? Czy TF coś zmieniło? Pytam bo mam też standardową i jest bardzo wygodna, to mogę potwierdzić, nie mam też problemu z wsiadaniem i wysiadaniem bez puszczania czegokolwiek i tak powinno być.

Cześć.
Mam standardową uprząż na ruchomych wyporach z niskim podwieszeniem.
Na SOLO mam górne wypory. Do dolnego podwieszenia z gęsimi szyjkami początkowo trudno było mi się przyzwyczaić, ale teraz już nie zamieniłbym ich nigdy na górne! Ruchome wypory świetnie niwelują wariacje skrzydła podczas niespokojnych warunków. to jest, że skrzydło jest bardziej stabilne, a w tedy ruszają się tylko wypory. Świetna sprawa.
Mamy już w grupie 3 nowe Rotory i wszyscy są na razie zadowoleni!!
Rotor jest lekki, mocny, dobrze wykonany, nowy i nie drogi!!!
Pozdrawiam
Tomek
 

Re: ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

Cezar100 <c...@post.pl> / 2015-07-10 18:58:40


> Rotor jest lekki, mocny, dobrze wykonany, nowy i nie drogi!!!
> Pozdrawiam
> Tomek

Cześć,

nic dodać, nic ująć.

A może jednak dodam, że po lekkiej wywrotce na części czekałem 1 dzień (a właściwie jedną noc) i znowu latanko :)

Pozdrawiam, cezar100
 

Re: ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

f...@gmail.com / 2015-07-10 21:50:58
Silnik rotor to na chwile obecna najlepszy wybor, silnik stworzony z mysla o lataniu a nie poskladany z roznych czesci od skuterow.
Naped (Trajke) skladalem sam wiec nie oceniam napedu tylko sam silnik: mocy wystarczy, latam przewazona synteza 1 i starcza mocy do startu w upalny, bezwietrzny dzien z wysokiej trawy, spalanie przy takim zestawie to od 4-6 litrow (dla porownania na hadronie ok 3 litrow).

Duzo osob patrzy tylko na ciag, ale dla mnie odkad oswoilem sie z termika jest to calkowicie zbedne, bo po co mi wznoszenie 3m/s na samym silniku jak ja zalapuje sie w komin to mam 5-6m/s na obrotach przelotowych albo i nizszych, a wieczorem tez np. Las bardzo fajnie zabiera do gory....
Wg. mnie lepiej nauczyczyc sie dobrze latac i umiejetnie wykorzystywac noszenia to i moc zbedna i spalanie ladnie spada, a po przelocie posiwrowac nad laka :-)

Z dobrze dobranym smiglem Rotor potrafi zaskoczyc niejednego JPXa czy motorome.
Czesci sa tanie i dostepne w serwisie w Polsce a nie we Wloszech.

Padla mi szarpaczka, napisalem do Adama - na drugi dzien kurier przywozi nowa, ulepszona, poprawiona, bo mialem stara... a to wszystko za darmo bez pytan o gwarancje, rachunki, przepychanki itp.
Teraz rotor jest juz duzo ulepszony od tych pierwszych sprzed 2-3 lat, inna szarpaczka, poduszki wydechu i inne...

Nie zamienilbym na zadny inny bo mimo drobnych usterek NIGDY nie musialem ladowac awaryjnie !
Wazne aby o ewentualnej usterce napisac do serwisu a nie tutaj plakac i opluwac...

A jak bede jechal do wawy to zajade na chwile pogadac z konstruktorem a nie skladaczem-partaczem...

Pamietaj: ,,kupujac produkt od artysty placisz nie tylko za ten produkt ale takze za setki poswieconych godzin, wyrzeczen, tysiace prob, udosonalen, setki prototypow...``
 

Re: ROTOR H-130 WASZE OPINIE !!!

lucjanstg <t...@wp.pl> / 2015-07-11 19:30:07
W dniu piątek, 10 lipca 2015 21:50:59 UTC+2 użytkownik foka...@gmail.com napisał:
> Silnik rotor to na chwile obecna najlepszy wybor, silnik stworzony z mysla o lataniu a nie poskladany z roznych czesci od skuterow.
> Naped (Trajke) skladalem sam wiec nie oceniam napedu tylko sam silnik: mocy wystarczy, latam przewazona synteza 1 i starcza mocy do startu w upalny, bezwietrzny dzien z wysokiej trawy, spalanie przy takim zestawie to od 4-6 litrow (dla porownania na hadronie ok 3 litrow).
>
> Duzo osob patrzy tylko na ciag, ale dla mnie odkad oswoilem sie z termika jest to calkowicie zbedne, bo po co mi wznoszenie 3m/s na samym silniku jak ja zalapuje sie w komin to mam 5-6m/s na obrotach przelotowych albo i nizszych, a wieczorem tez np. Las bardzo fajnie zabiera do gory....
> Wg. mnie lepiej nauczyczyc sie dobrze latac i umiejetnie wykorzystywac noszenia to i moc zbedna i spalanie ladnie spada, a po przelocie posiwrowac nad laka :-)
>
> Z dobrze dobranym smiglem Rotor potrafi zaskoczyc niejednego JPXa czy motorome.
> Czesci sa tanie i dostepne w serwisie w Polsce a nie we Wloszech.
>
> Padla mi szarpaczka, napisalem do Adama - na drugi dzien kurier przywozi nowa, ulepszona, poprawiona, bo mialem stara... a to wszystko za darmo bez pytan o gwarancje, rachunki, przepychanki itp.
> Teraz rotor jest juz duzo ulepszony od tych pierwszych sprzed 2-3 lat, inna szarpaczka, poduszki wydechu i inne...
>
> Nie zamienilbym na zadny inny bo mimo drobnych usterek NIGDY nie musialem ladowac awaryjnie !
> Wazne aby o ewentualnej usterce napisac do serwisu a nie tutaj plakac i opluwac...
>
> A jak bede jechal do wawy to zajade na chwile pogadac z konstruktorem a nie skladaczem-partaczem...
>
> Pamietaj: ,,kupujac produkt od artysty placisz nie tylko za ten produkt ale takze za setki poswieconych godzin, wyrzeczen, tysiace prob, udosonalen, setki prototypow...``

Jak bedzie latanie to nakręce jakiś filmik na temat rotora, z komentarzem. Napiszę tylko parę słów swoich obserwacji, jako początkujący użytkownik i mając jako takie porównanie do kilku napędów kolegów.

Mam rotora zupełnie standardowego, na gaźniku walbro w standardowym koszu i z podstawową uprzężą TF, a także ze standardową szarpanką (tj. starego typu). Napęd ma wylatane niewiele bo ok 5 godzin, więc nie mam zbyt bogatych doświadczeń jeśli chodzi o serwis czy naprawy. Wybrałem ten napęd ze względu na prostotę i cenę, także reszta parametrów takich jak waga czy moc nie pozostają bez znaczenia, ale od razu nadmieniam, że nie pragnąłem wyczynówki czy bajeranckiego super napędu, ot zwykły do latania rekreacyjnego, miał być prosty tani w obsłudze i przyjazny użytkownikowi. Tu moje obserwacje: napęd jest prosty w obsłudze, transporcie, jego wykonanie jest na dobrym poziomie, tj. nie odbiega od standardów wiodących producentów(porównywałem z paraelement, parapower,werencem i kilkoma innymi). Silnik to zwarta konstrukcja, wszystkie śruby są zaznaczone i ich kontrola nie sprawia problemu poduszki, kable zamocowane w staranny sposób i zabezpieczone, po pierwszych kilku lotach nadal wszystko jest na swoim miejscu i nie wykazuje tendencji do uszkodzeń., kosz również spełnia wysokie standardy, wg mnie rozwiązania kosza poprawiają bezpieczeństwo, np podwójny ring czy zapinki łączące połówki z ramą, spawy i malowanie są bardzo solidnie wykonane. Uprząż jest standardowa zawieszona na prostych sztywnych wyporach, moje odczucia są takie, że jakkolwiek nie umiem jeszcze zbyt wiele w temacie startów/ lądowań z napędem to nie mam problemów ani z jednym ani z drugim, uprząż mimo prostoty jest dobrze dopasowana, a podwieszenie i cała reszta działa na tyle dobrze, że zarówno stawianie skrzydła jak i rozbieg i sam start są bezproblemowe rozbieg nie jest przesadnie długi a ja słabo biegam i daję radę . Mnie zabiera uprząż bez puszczania czegokolwiek i jestem w stanie przyjąć bez kłopotu wygodną pozycję.Kultura pracy silnika ok, odpala łatwo (nawet po długiej przerwie), pracuje równo w całym zakresie obrotów, sposób odpalania pozwala mi bezpiecznie odpalić silnik gdy jestem już zapięty i przygotowany. Co do wad trudno mi jakieś znaleźć, wiadomo, że własne się chwali, kapało mi paliwo z napowietrznika zbiornika gdy napęd leżał w bagażniku, zacząłem wozić go w pionie problem znikł, napęd też pali dość dużo ale raz że ważę ponad 90 kg, dwa, że na dotarciu. Napęd ma dośc ostry dźwięk wydechu, ale w locie dźwięk śmigła zaczyna przeważać, zresztą te napędy mają taki dźwięk, co kto lubi, mi nie przeszkadza. Podsumowując, myślę, że to dobry napęd na początek latania z PPG, dla osób które nie latają jak i dla tych którzy jak ja latali wcześniej swobodnie. Cała konstrukcja wybacza wiele błędów i "uczy" nawyków napędowych. Tyle ode mnie. Pozdrawiam Lucjan.
 
"Conrado" 2015-05-31 17:18
robertjablonski11... 2015-03-15 09:27
marcingish 2014-11-15 14:30
Michał_T 2014-01-14 22:18
yahia 2013-08-13 21:18
mithron@wp.pl 2013-02-18 21:12
Agatin 2012-11-23 12:05
nod2010 2012-10-29 11:41
kartaral 2012-10-24 17:18
Denio 2012-06-07 18:53
Denio 2012-06-07 18:54
Denio 2012-06-07 18:51
damiansz@autograf.pl 2012-06-02 08:14
Rafi 2012-03-25 19:14
"Leszek_Lubański" 2012-01-06 09:46



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_M-09-17 182.50 -0,14