Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

slawek szalacha <s...@o2.pl> / 2015-01-06 19:48:28
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 18:54:16 UTC+1 użytkownik Marcin Pawlica napisał:
> Mam takie pytanie do bardziej ogarniętych w temacie niż ja... mam sobie JPXa i ostatnio robiłem przegląd silnika, w ramach którego wymieniłem całą linię paliwową na odcinku bak-gaźnik. Przewody z czarnej gumy na tygon, nowa gruszka i nowy filtr paliwa. Filtr posiadałem tego typu:
>
> http://img171.imageshack.us/img171/6821/img0388mr7.jpg
>
> i prawie taki sam zakupiłem, z tym że nieprzezroczysty. Poprzedni filtr był jednak zamontowany tak, że ułożony był poziomo. Ktoś zwrócił mi uwagę, że to błąd, bo taki filtr powinien być ustawiony w pionie, gdzieś po necie poczytałem i wnioski były podobne... no więc nową linię przerobiłem tak, żeby filtr był w pionie. Po założeniu wszystkiego podpompowałem benzynę, odpaliłem napęd i na początku wszystko było fajnie, jednak po wkręceniu go na max obroty nagle silnik doznał spadku mocy a po chwili strzelił trochę z tłumika i obroty wróciły do max. Takie zachowanie powtarzało się co 2-3 sekundy trzymania go na wysokich obrotach.
>
> Z racji tego, że przewody wreszcie mam przezroczyste, udało mi się zauważyć, że od filtra do gaźnika lecą sobie bąbelki powietrza... na niskich obrotach bardzo rzadko, na średnich często, ale wszystko działało dobrze. Na wysokich obrotach natomiast bąbelki leciały często, czasami zbierały się w jeden duży i wtedy występował spadek mocy.
>
> Kolega telefonicznie polecił mi, żebym "zalał" ten filtr paliwem, bo pewnie z niego to powietrze idzie... no to odłączyłem wężyk od gaźnika, przepompowałem ten filtr (swoją drogą nie udało mi się go zalać wyżej niż do połowy wysokości), poobracałem nim, żeby cały "nasiąknął" benzyną itd, podłączyłem do gaźnika - bez zmian, cały czas to samo.
>
> Potem zacząłem się przyglądać dokładniej no i zauważyłem, że w zbiorniczku filtra benzyna jest tylko na samym dnie, tak że ledwo sięga do właściwego filtra. W starym filtrze było tak samo, jednak był on w pozycji prawie poziomej... tak więc wziąłem narzędzia, resztę rurki tygonowej, przerobiłem wszystko tak, że filtr jest w pozycji prawie poziomej, odpaliłem napęd i... wszystko działa jak należy.
>
> No i tu moje pytanie - czy tego typu filtry faktycznie powinny być montowane pionowo? Jeśli tak, to dlaczego u mnie występował ten problem? Czy jak wymienię filtr na tego typu:
>
> http://motoklinika.com/3631-thickbox_default/FILTR-PALIWA-6MM.jpg
> http://czesci-moto.pl/galerie/f/filtr-paliwa-mini-cn-6-m_27856.jpg
>
> problem może ustąpić? (tak wiem że ustąpił przy poziomym położeniu, ale póki co to taka prowizorka i chętnie bym wrócił do innego ustawienia jeśli to możliwe)
>
> A może w ogóle wypieprzyć filtr między gruszką i gaźnikiem i wpakować go do zbiornika paliwa? Swoją drogą to gdzieś wyczytałem że filtr lepiej montować przed pompką niż za, ale nie wiem dlaczego i jakie to ma znaczenie, więc jakby mnie i tu ktoś oświecił, to bym był wdzięczny :)
>
> Pozdrawiam
> Marcin

Witam. Filtr od pilarki zamiast smoka w zbiorniku. Paliwko przefiltrowane i wyssane do końca. Pozdrawiam.
 
Czytaj także na forum

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-01-06 20:42:41
To mogła być kawitacja. Proponuje wywalić filtr i gruszkę jeśli to możliwe. Filtr można zastosować na końcu wężyka w zbiorniku paliwa, paliwo zasysać poprzez ruchy śmigłem, a dodatkowo zastosować wężyki o możliwie małym przekroju.

Zbyszek Gotkiewicz
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Przemo Boosh <p...@gmail.com> / 2015-01-06 20:49:38
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:42:42 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> To mogła być kawitacja. Proponuje wywalić filtr i gruszkę jeśli to możliwe. Filtr można zastosować na końcu wężyka w zbiorniku paliwa, paliwo zasysać poprzez ruchy śmigłem, a dodatkowo zastosować wężyki o możliwie małym przekroju.
>
> Zbyszek Gotkiewicz

Zbyszek ma rację, tylko zamiast ruszać śmigłem przez godzinę lepiej zastosować rurkę odpowietrzającą w którą dmuchając wytworzysz ciśnienie pozwalające na przetłoczenie paliwa do gaźnika.


Przemo
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Paweł_Radziszewski / 2015-01-06 21:00:10
W dniu 06.01.2015 o 19:17, ppg pisze:

> Jeszcze jedna uwaga nie zakładaj jako opasek na przewody paliwowe trytytek
> ponieważ nie trzymają na całym swoim obwodzie szczególnie przy małych średnicach
> i najczęściej tam jest zaciągane powietrze

Żeby zmniejszyć ten problem można, zakładając opaskę, zawinąć ją nie
jedno- a dwukrotnie wokół przewodu.

--
PMR

--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net ---
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Marcin Pawlica <m...@gmail.com> / 2015-01-06 21:23:56
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:49:39 UTC+1 użytkownik Przemo Boosh napisał:
> W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:42:42 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> > To mogła być kawitacja. Proponuje wywalić filtr i gruszkę jeśli to możliwe. Filtr można zastosować na końcu wężyka w zbiorniku paliwa, paliwo zasysać poprzez ruchy śmigłem, a dodatkowo zastosować wężyki o możliwie małym przekroju.
> >
> > Zbyszek Gotkiewicz
>
> Zbyszek ma rację, tylko zamiast ruszać śmigłem przez godzinę lepiej zastosować rurkę odpowietrzającą w którą dmuchając wytworzysz ciśnienie pozwalające na przetłoczenie paliwa do gaźnika.
>
>
> Przemo

Z racji na sprzęgło ruchy śmigłem i tak odpadają ;) natomiast rurka odpowietrzająca to jest pomysł, który też mi chodził po głowie - kolega tak ma w rakecie i sobie chwali bardzo.

Zbyszku - czy mógłbyś przybliżyć coś na temat tego gdzie ta kawitacja mogła powstawać, dlaczego i jaki to ma wpływ na pracę silnika? Chodzi Ci o te bąbelki w przewodzie między filtrem a gaźnikiem?

Marcin
 
kurzeja1@gmail.com 2014-08-06 18:04
pirx 2014-03-09 07:32
seiller123@gmail.com 2014-02-26 09:16
peter 2014-02-14 18:42
parapter@gmail.com 2012-10-20 19:19
niebieski 2012-06-22 13:07
Qbaepp11 2012-02-16 18:09
" LUK" 2012-01-20 12:21
Piotr Stachura 2011-11-03 22:12
pirx 2011-06-10 09:55



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_Y-20 174.50 -0,85
BASE_Y-19 165.25 +0,07
BASE_M-10-17 165.50 +0,46