Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Zbigniew Gotkiewicz <z...@poczta.onet.pl> / 2015-01-06 21:35:42
Kawitacja powstaje poprzez rozrywanie paliwa, czyli musi być słup cieczy i wibracje. Ułożenie wężyka w pionie mogło spowodować większą bezwładności słupa cieczy. To są tylko moje dywagacje na ten temat, bo miałem podobne problemy gdy przerabiałem instalacje paliwowe. Może jest ktoś na grupie o większej wiedzy na ten temat.

Zbyszek Gotkiewicz
 
Czytaj także na forum

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

k...@gmail.com / 2015-01-06 22:07:23
Przez rurkę odpowietrzającą można dmuchać pod warunkim że jednocześnie naciśnie się membranę w gaźniku. Inaczej zawór w gaźniku jest zamknięty i prędzej można podczas dmuchania kupę w majty zrobić
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Przemo Boosh <p...@gmail.com> / 2015-01-06 22:10:37
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 22:07:25 UTC+1 użytkownik kurz...@gmail.com napisał:
> Przez rurkę odpowietrzającą można dmuchać pod warunkim że jednocześnie naciśnie się membranę w gaźniku. Inaczej zawór w gaźniku jest zamknięty i prędzej można podczas dmuchania kupę w majty zrobić

To oczywiste - czyli dokłanie tak samo jak z pompowaniem gruszką...
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

Marcin Pawlica <m...@gmail.com> / 2015-01-07 10:19:36
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 18:54:16 UTC+1 użytkownik Marcin Pawlica napisał:
> Mam takie pytanie do bardziej ogarniętych w temacie niż ja... mam sobie JPXa i ostatnio robiłem przegląd silnika, w ramach którego wymieniłem całą linię paliwową na odcinku bak-gaźnik. Przewody z czarnej gumy na tygon, nowa gruszka i nowy filtr paliwa. Filtr posiadałem tego typu:
>
> http://img171.imageshack.us/img171/6821/img0388mr7.jpg
>
> i prawie taki sam zakupiłem, z tym że nieprzezroczysty. Poprzedni filtr był jednak zamontowany tak, że ułożony był poziomo. Ktoś zwrócił mi uwagę, że to błąd, bo taki filtr powinien być ustawiony w pionie, gdzieś po necie poczytałem i wnioski były podobne... no więc nową linię przerobiłem tak, żeby filtr był w pionie. Po założeniu wszystkiego podpompowałem benzynę, odpaliłem napęd i na początku wszystko było fajnie, jednak po wkręceniu go na max obroty nagle silnik doznał spadku mocy a po chwili strzelił trochę z tłumika i obroty wróciły do max. Takie zachowanie powtarzało się co 2-3 sekundy trzymania go na wysokich obrotach.
>
> Z racji tego, że przewody wreszcie mam przezroczyste, udało mi się zauważyć, że od filtra do gaźnika lecą sobie bąbelki powietrza... na niskich obrotach bardzo rzadko, na średnich często, ale wszystko działało dobrze. Na wysokich obrotach natomiast bąbelki leciały często, czasami zbierały się w jeden duży i wtedy występował spadek mocy.
>
> Kolega telefonicznie polecił mi, żebym "zalał" ten filtr paliwem, bo pewnie z niego to powietrze idzie... no to odłączyłem wężyk od gaźnika, przepompowałem ten filtr (swoją drogą nie udało mi się go zalać wyżej niż do połowy wysokości), poobracałem nim, żeby cały "nasiąknął" benzyną itd, podłączyłem do gaźnika - bez zmian, cały czas to samo.
>
> Potem zacząłem się przyglądać dokładniej no i zauważyłem, że w zbiorniczku filtra benzyna jest tylko na samym dnie, tak że ledwo sięga do właściwego filtra. W starym filtrze było tak samo, jednak był on w pozycji prawie poziomej... tak więc wziąłem narzędzia, resztę rurki tygonowej, przerobiłem wszystko tak, że filtr jest w pozycji prawie poziomej, odpaliłem napęd i... wszystko działa jak należy.
>
> No i tu moje pytanie - czy tego typu filtry faktycznie powinny być montowane pionowo? Jeśli tak, to dlaczego u mnie występował ten problem? Czy jak wymienię filtr na tego typu:
>
> http://motoklinika.com/3631-thickbox_default/FILTR-PALIWA-6MM.jpg
> http://czesci-moto.pl/galerie/f/filtr-paliwa-mini-cn-6-m_27856.jpg
>
> problem może ustąpić? (tak wiem że ustąpił przy poziomym położeniu, ale póki co to taka prowizorka i chętnie bym wrócił do innego ustawienia jeśli to możliwe)
>
> A może w ogóle wypieprzyć filtr między gruszką i gaźnikiem i wpakować go do zbiornika paliwa? Swoją drogą to gdzieś wyczytałem że filtr lepiej montować przed pompką niż za, ale nie wiem dlaczego i jakie to ma znaczenie, więc jakby mnie i tu ktoś oświecił, to bym był wdzięczny :)
>
> Pozdrawiam
> Marcin

Dzięki wszystkim za sugestie dotyczące rozwiązania problemu. Chyba zdecyduję się na filtr z ciężarkiem do zbiornika i przedłużenie rurki odpowietrzającej, żebym mógł sobie wygodnie dmuchnąć w razie czego.

Jedno mnie nadal zastanawia - czemu ten filtr mógł tak dziwnie działać przy ustawieniu w pionie? Z moich obserwacji wynika, że w zbiorniczku filtra było bardzo mało paliwa i przy wibracjach paliwo "nie dosięgało" do filtra... ale jako że obecny filtr jest nieprzezroczysty, to słabo to było widać.
 

Re: Ułożenie filtra paliwa - pytanie

r...@gmail.com / 2015-01-07 18:18:09
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 18:54:16 UTC+1 użytkownik Marcin Pawlica napisał:
> Mam takie pytanie do bardziej ogarniętych w temacie niż ja... mam sobie JPXa i ostatnio robiłem przegląd silnika, w ramach którego wymieniłem całą linię paliwową na odcinku bak-gaźnik. Przewody z czarnej gumy na tygon, nowa gruszka i nowy filtr paliwa. Filtr posiadałem tego typu:
>
> http://img171.imageshack.us/img171/6821/img0388mr7.jpg
>
> i prawie taki sam zakupiłem, z tym że nieprzezroczysty. Poprzedni filtr był jednak zamontowany tak, że ułożony był poziomo. Ktoś zwrócił mi uwagę, że to błąd, bo taki filtr powinien być ustawiony w pionie, gdzieś po necie poczytałem i wnioski były podobne... no więc nową linię przerobiłem tak, żeby filtr był w pionie. Po założeniu wszystkiego podpompowałem benzynę, odpaliłem napęd i na początku wszystko było fajnie, jednak po wkręceniu go na max obroty nagle silnik doznał spadku mocy a po chwili strzelił trochę z tłumika i obroty wróciły do max. Takie zachowanie powtarzało się co 2-3 sekundy trzymania go na wysokich obrotach.
>
> Z racji tego, że przewody wreszcie mam przezroczyste, udało mi się zauważyć, że od filtra do gaźnika lecą sobie bąbelki powietrza... na niskich obrotach bardzo rzadko, na średnich często, ale wszystko działało dobrze. Na wysokich obrotach natomiast bąbelki leciały często, czasami zbierały się w jeden duży i wtedy występował spadek mocy.
>
> Kolega telefonicznie polecił mi, żebym "zalał" ten filtr paliwem, bo pewnie z niego to powietrze idzie... no to odłączyłem wężyk od gaźnika, przepompowałem ten filtr (swoją drogą nie udało mi się go zalać wyżej niż do połowy wysokości), poobracałem nim, żeby cały "nasiąknął" benzyną itd, podłączyłem do gaźnika - bez zmian, cały czas to samo.
>
> Potem zacząłem się przyglądać dokładniej no i zauważyłem, że w zbiorniczku filtra benzyna jest tylko na samym dnie, tak że ledwo sięga do właściwego filtra. W starym filtrze było tak samo, jednak był on w pozycji prawie poziomej... tak więc wziąłem narzędzia, resztę rurki tygonowej, przerobiłem wszystko tak, że filtr jest w pozycji prawie poziomej, odpaliłem napęd i... wszystko działa jak należy.
>
> No i tu moje pytanie - czy tego typu filtry faktycznie powinny być montowane pionowo? Jeśli tak, to dlaczego u mnie występował ten problem? Czy jak wymienię filtr na tego typu:
>
> http://motoklinika.com/3631-thickbox_default/FILTR-PALIWA-6MM.jpg
> http://czesci-moto.pl/galerie/f/filtr-paliwa-mini-cn-6-m_27856.jpg
>
> problem może ustąpić? (tak wiem że ustąpił przy poziomym położeniu, ale póki co to taka prowizorka i chętnie bym wrócił do innego ustawienia jeśli to możliwe)
>
> A może w ogóle wypieprzyć filtr między gruszką i gaźnikiem i wpakować go do zbiornika paliwa? Swoją drogą to gdzieś wyczytałem że filtr lepiej montować przed pompką niż za, ale nie wiem dlaczego i jakie to ma znaczenie, więc jakby mnie i tu ktoś oświecił, to bym był wdzięczny :)
>
> Pozdrawiam
> Marcin

Witam.Bąbelki powietrza powstają od wibracji wywołanych przez pracujący silnik,aby się ich pozbyć należy filtr paliwa przymocować za pomocą taśmy izolacyjnej do ramy napędu.
 
kurzeja1@gmail.com 2014-08-06 18:04
pirx 2014-03-09 07:32
seiller123@gmail.com 2014-02-26 09:16
peter 2014-02-14 18:42
parapter@gmail.com 2012-10-20 19:19
niebieski 2012-06-22 13:07
Qbaepp11 2012-02-16 18:09
" LUK" 2012-01-20 12:21
Piotr Stachura 2011-11-03 22:12
pirx 2011-06-10 09:55



współpraca

Rynek Dnia Następnego

INDEX CENA ŚREDNIA [PLN/MWH] WOLUMEN [MWH]
IRDN 143.76 51680
sIRDN 150.68 36074
IRDN24 141.57 51680
IRDN8.22 151.82 36074

Rynek Towarowy Terminowy

Instrument Kurs rozl. [PLN/MWh] Zmiana[%]
BASE_W-23-17 165.93 +0,56
BASE_Q-1-18 155.53 +0,02
BASE_M-09-17 182.50 -0,14
BASE_Y-20 174.50 -0,85